ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سقوط هاوربایک روسی از ارتفاع ۳۰ متری [تماشا کنید]

هاوربایک تولید شده توسط شرکت روسی «Hoversurf» در زمان تست در دبی دچار سانحه شد و اگرچه خلبان سالم ماند، اما به این موتورسیکلت پرنده آسیب شدیدی وارد شد. پلیس دبی چندین سال پیش قراردادی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

هاوربایک تولید شده توسط شرکت روسی «Hoversurf» در زمان تست در دبی دچار سانحه شد و اگرچه خلبان سالم ماند، اما به این موتورسیکلت پرنده آسیب شدیدی وارد شد.

پلیس دبی چندین سال پیش قراردادی با Hoversurf امضا کرد که بر اساس آن، امکان تست و نمایش هاوربایک در این شهر فراهم می‌شود. هاوربایک یک موتور پرنده با چهار پروانه است که البته این پروانه‌ها فاصله کمی با خلبان دارند که خود این موضوع می‌تواند خطر استفاده از آن را افزایش دهد.

حالا یک هاوربایک در حال تست در دبی دچار سانحه شده است. در ویدیوی منتشر شده، این وسیله با سرعت بالایی ارتفاع خود را به مرز ۳۰ متر می‌رساند و در این هنگام، فشارسنج دچار مشکل می‌شود و این موتورسیکلت پرنده همانند یک گاو وحشی مکانیکی روی هوا به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند.

با از کار افتادن فشارسنج، خلبان شروع به کاهش ارتفاع خود می‌کند اما به نظر می‌رسد کنترلر دستگاه نمی‌تواند خود را تراز کند. موتورسیکلت پرنده این شرکت روسی که دیگر امکان کنترل آن وجود ندارد، به سمت پایین حرکت می‌کند و ابتدا بخش پشتی آن با زمین برخورد می‌کند.

در حالی که پروانه‌های عقب نابود می‌شوند، پروانه‌های بخش جلویی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که نتیجه آن، پرت شدن هاوربایک به سمت عقب است. اگرچه خلبان در این سانحه سالم باقی ماند اما این موتورسیکلت پرنده آسیب شدیدی را تجربه کرد.

شرکت Hoversurf اعلام کرده:

«فعالیت فشارسنج در دبی متوقف شد و یک سانحه در ارتفاع ۳۰ متری رخ داد. تمام سیستم‌های ایمنی عملکرد مناسبی داشتند و خلبان آسیبی ندیده است. ایمنی دغدغه اصلی ما محسوب می‌شود و چنین تصادف‌هایی افزایش امنیت طراحی‌های ما را در پی خواهد داشت.»

در حالی که این شرکت روسی به سیستم‌های ایمنی اشاره کرده، اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر نکرده است. از آنجایی که امکان سقوط در هنگام آزمایش‌ چنین وسایلی وجود دارد، اغلب آن را روی آب انجام می‌دهند تا میزان آسیب کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sadeq
    sadeq | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    پرواز با چرخ گوشت
    چند سال دیگه بشر رو بخاطر پرواز با اینها مسخره میکنن

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    مگه این هاور برد ها پره هاش داخل محافظ نیست؟
    خیلی خطر ناکه اینجوری که شانس اورد تیکه تیکش نکرد

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

      راس میگه پره ها باید داخل محافظی چیزی باشن،،، اینجوری که نمیشه

  • itachi
    itachi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    مرز های آلودگی صوتی جابه حا شد

مطالب پیشنهادی