ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شرایط پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اعلام شد

شیوع کرونا به صنعت حمل‌و‌نقل عمومی آسیب فراوانی زده و تاکسی‌ها از جمله  کسب‌و‌کارهای آسیب‌پذیر در این حوزه به شمار می‌روند. براساس برخی برآوردها، درآمد تاکسی های خطر در اثر شیوع کرونا تا 70 درصد کاهش ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

شیوع کرونا به صنعت حمل‌و‌نقل عمومی آسیب فراوانی زده و تاکسی‌ها از جمله  کسب‌و‌کارهای آسیب‌پذیر در این حوزه به شمار می‌روند. براساس برخی برآوردها، درآمد تاکسی های خطر در اثر شیوع کرونا تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است و این درحالیست که در همین مدت هزینه نگهداری از خودرو به شکل چشمگیری افزایش یافته و مشکلاتی را برای قشر زحمت کش راننده تاکسی پدید آورده است.

«مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در همین رابطه اظهار می گوید «با پیگیری های صورت گرفته و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب پذیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکسیرانانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات 6 میلیون تومانی داده است. فهرست رانندگان مشمول از طریق وزارت کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سایت کارا به نشانی: kara.mcls.gov.ir و طی مراحل ثبت نام تکمیلی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.»

پرداخت تسهیلات

ضامنی در رابطه با شرایط پرداخت تسهیلات مذکور بیان کرد: «تاکسیرانانی مشمول این تسهیلات می‌شوند که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره برداری معتبر باشند. در گام اول مقرر شده است به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات پرداخت شود و در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تائید وزارت کشور نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.»

در این راستا، متقاضیان بابت کد کارگاه، می‌توانند کد شعبه‌ای را که بیمه شدند ثبت و بجای کد ملی کارفرما، کد ملی تاکسیران را وارد نمایند. همچنین زمان پرداخت تسهیلات طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی از اواخر خرداد با نرخ سود 12 درصد و 24 ماهه با دوره تنفس 3 ماهه خواهد بود.

همچنین در راستای افزایش درآمد رانندگان تاکسی نیز با توجه به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش سرنشینان تاکسی از 4 به 3 سرنشین، مجوز افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی در کلان شهرها صادر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی