ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال رونمایی از نسل بعدی آی مک در WWDC؛ طراحی جدید و سخت‌افزار قوی‌تر

بر اساس گفته‌های یکی از افشاگران دنیای فناوری، اپل نسل جدید آی مک را با ظاهر جدید در کنفرانس WWDC رونمایی می‌کند. یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری «Sonny Dickson» در توییتر می‌گوید ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

بر اساس گفته‌های یکی از افشاگران دنیای فناوری، اپل نسل جدید آی مک را با ظاهر جدید در کنفرانس WWDC رونمایی می‌کند.

یکی از افشاگران دنیای فناوری با نام کاربری «Sonny Dickson» در توییتر می‌گوید نسل جدید آی مک مشابه اپل دیسپلی XDR حاشیه باریکی خواهد داشت و به تراشه امنیتی T2 مجهز شده است. علاوه بر این در مدل جدید هارددیسک مکانیکی جای خود را به حافظه پرسرعت SSD داده است.

نسل جدید آی مک با ظاهر تغییر شکل یافته معرفی می شود

افشاگر یاد شده می‌گوید سخت افزار نسل جدید آی مک نیز دست خوش تغییرات گسترده شده و از مجهز شدن آن به پردازنده گرافیکی جدید سری Navi و همچنین حذف هارددیسک مکانیکی و فیوژن درایو خبر داده است. وی می‌گوید نسل جدید آی مک برای اولین بار به تراشه T2 مجهز شده که سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریع را فراهم کرده و امنیت دستگاه را نیز ارتقا می‌دهد.

ظاهر آی مک سالهاست دست نخورده باقی مانده است. اپل آخرین بار سال ۲۰۱۲ شاسی این دسکتاپ را با ضخامت ۵ میلیمتری معرفی کرد که با نگاه کردن از کناره دستگاه قابل شناسایی بود. به غیر از این مورد، طراحی جلوی آی مک نزدیک به یک دهه دست نخورده باقی مانده و حاشیه زیاد و چانه فلزی آن را سالخورده نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد کنفرانس WWDC امسال حاوی خبرهای بزرگی برای طرفداران اپل باشد. گزارش شده اپل در این کنفرانس جایگزینی پردازنده‌های اینتل با ARM را رسما اعلام می‌کند. علاوه بر این انتظار می‌رود نسخه‌های جدید سیستم عامل این شرکت یعنی iOS 14, watchOS 7, macOS 10.16 و tvOS 14 معرفی شوند.

شایعه شده ظاهر هوم اسکرین در نسخه 14 iOS تغییر یافته و صفحه جدیدی به آن اضافه شده که کاربران می توانند به کمک آن لیست آیکن همه اپلیکیشن‌ها را ببینند. همچنین شایعه شده به جای سافاری و Mail می‌توان مرورگر یا اپلیکیشن ایمیل دلخواه را به عنوان برنامه های پیش فرض انتخاب کرد.

کنفرانس WWDC امسال از تاریخ ۲۲ ژوئن (۲ تیر) به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی