ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست اروپا از شرکت‌های فناوری برای ارائه گزارش ماهانه از مبارزه با دروغ پراکنی

دو مقام ارشد اتحادیه اروپا از گوگل، توییتر و فیسبوک خواستار ارائه گزارشات ماهانه در مورد مبارزه آن‌ها با پخش اخبار جعلی شدند و به نقش روسیه و چین در دروغ پراکنی اشاره کردند. «جوزپ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

دو مقام ارشد اتحادیه اروپا از گوگل، توییتر و فیسبوک خواستار ارائه گزارشات ماهانه در مورد مبارزه آن‌ها با پخش اخبار جعلی شدند و به نقش روسیه و چین در دروغ پراکنی اشاره کردند.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «ورا جورووا»، کمیسیونر امور شفافیت و ارزش‌های کمیسیون اروپا به نگرانی‌های این اتحادیه در مورد پخش اخبار جعلی در مورد کووید ۱۹ و نقش برخی کشورها در اثرگذاری منفی بر اروپا اشاره کردند.

«جورووا» گفت پخش اخبار جعلی به دموکراسی و سلامت مردم آسیب می‌زند، همچنین در اقتصاد نیز اثر منفی گذاشته و اقدامات بهداشتی را تضعیف می‌کند. وی افزود پخش اخبار جعلی در مورد واکسن ویروس کرونا سبب شده تا تمایل مردم آلمان به واکسن زدن در بازه دو ماهه ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

کمیسیون اروپا از گوگل، فیسبوک و توییتر خواستار ارائه گزارش ماهانه در مورد دروغ پراکنی شد

کمیسیون اروپا گفت پلتفرم‌های اجتماعی باید هر ماه در مورد مبارزه با دروغ پراکنی و اقدامات خود برای ترویج مطالب موثق گزارش منتشر کرده و پخش اخبار و تبلیغات جعلی در مورد ویروس کرونا را محدود کنند.

«جورووا» گفت که اپلیکیشن چینی TikTok به منشور اخلاقی کمیسیون اروپا خواهد پیوست تا با پخش اخبار جعلی در این پلتفرم مبارزه کند. از دیگر شرکت‌های عضو منشور اخلاقی می‌توان به گوگل، فیسبوک، توییتر و موزیلا اشاره کرد.

«جوزپ بورل» مبارزه با اخبار جعلی را نبرد در میدانی توصیف کرد که در آن جنگجویان به جای شمشیر از کیبورد استفاده می‌کنند.

کمیسیون اروپا افزود: «برخی بازیگران خارجی و کشورها، به خصوص روسیه و چین، در کمپین‌های پخش اخبار جعلی در اروپا، کشورهای همسایه و دنیا فعالیت کرده‌اند.»

اتحادیه اروپا قصد دارد با تقویت استراتژی ارتباطی و دیپلماسی، با دروغ پراکنی مبارزه کرده و پشتیبانی از رسانه‌های مستقل و آزاد، اعتبارسنج‌ها و محققان را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی