ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جزییات صدور بیمه نامه الکترونیکی و حذف نسخه کاغذی بیمه ‌نامه شخص ثالث

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

در میان انواع طرح‌های بیمه‌ای که از جانب شرکت‌های مختلف ارائه می‌شوند، بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه است. به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌هایی است که شرایط و قوانین آن دائماً از طرف بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه در حال تغییر و به‌روزرسانی است.

در همین راستا بیمه مرکزی در تاریخ ۹۹/۲/۲۷ بخشنامه جدید خود را به تمام شرکت‌های بیمه ابلاغ کرده است.

بر اساس این بخشنامه از اول خرداد ماه امسال (سال ۹۹) شرکت‌های بیمه باید بیمه‌نامه شخص ثالث را بدون ارائه نسخه کاغذی آن صادر کنند. یعنی بیمه‌نامه ثالث فقط با نسخه الکترونیکی صادر می‌شود.

بیمه مرکزی هدف خود را از اجرای این تغییرات، صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضوری بیمه‌گذاران عنوان کرده است.

میزان اعتبار بیمه‌‌نامه‌های الکترونیکی

یکی از سوالاتی که بعد از اعلام بخشنامه جدید برای افراد ایجاد شده مربوط به میزان اعتبار و نحوه استفاده از بیمه‌نامه‌های الکترونیک است.

باید بدانید که بین بیمه‌نامه شخص ثالث کاغذی و بیمه‌نامه‌های الکترونیکی از نظر اعتبار هیچ تفاوتی وجود ندارد. همچنین تخفیف‌های عدم خسارت حفظ و دریافت خسارت با بیمه‌های الکترونیکی به‌راحتی انجام می‌شود.

روند صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث الکترونیکی به این صورت است که بعد از صدور، شرکت بیمه اطلاعات زیر را از طریق پیامک، ایمیل یا سامانه اینترنتی در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌دهد:

  • کد یکتای بیمه‌نامه
  • لینک نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه
  • آدرس الکترونیکی سامانه استعلام اصالت بیمه‌نامه در سایت بیمه مرکزی

افراد می‌توانند بلافاصله بعد از صدور بیمه شخص ثالث، با کد یکتای بیمه‌نامه از طریق سایت بیمه مرکزی استعلام بگیرند و از اعتبار و صدور قطعی بیمه‌نامه خود مطمئن شوند.

بیمه شخص ثالث

همچنین امکان چاپ بیمه‌نامه از طریق لینک نسخه قابل چاپ آن برای بیمه‌گذاران وجود دارد؛ اما این نسخه کاغذی بیمه‌نامه اعتباری ندارد و همان نسخه الکترونیکی برای استفاده از بیمه کافی و معتبر است.

ضمناً از آن جایی که هماهنگی‌های لازم بین بیمه مرکزی و راهنمایی و رانندگی انجام شده، دریافت خسارت با بیمه‌نامه الکترونیکی و فقط از طریق کد یکتای بیمه‌نامه مشکلی نخواهد داشت.

دفاتر فروش بیمه مثل نمایندگی‌ها هم می‌توانند با به‌روزرسانی امکانات خود، شرایط مناسبی را برای فروش اینترنتی بیمه شخص ثالث ایجاد کنند تا با اجرای قوانین جدید متضرر نشوند. البته بخشنامه حذف فیزیکی بیمه‌نامه مشکلات و ابهاماتی دارد که بلافاصله بعد از اعلام جزئیات اجرایی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نحوه خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث

ازکی (azki) یکی از به‌روزترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه است که انواع بیمه از جمله بیمه شخص ثالث را به صورت اینترنتی ارائه می‌کند.

صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث الکترونیکی از طریق وب سایت های مرجع صدور بیمه نامه، به صورت غیر حضوری و فقط با ارسال تصویر بیمه‌نامه قبلی و تصویر کارت ماشین انجام می‌شود.

یعنی شما می‌توانید قیمت بیمه شخص ثالث ماشین خود را در تمام شرکت‌های معتبر بیمه مقایسه کنید و پس از بارگذاری مدارک و پرداخت آنلاین حق بیمه، فایل pdf بیمه‌نامه خود را دریافت کنید.

در ازکی امکان دریافت مشاوره تخصصی و بی‌طرفانه در زمینه همه بیمه‌ها وجود دارد و بیمه شخص ثالث در کمتر از یک روز کاری صادر می‌شود. بیمه شخص ثالث را می توان از تمامی شرکت های بیمه خریداری کرد و هزینه های تعیین شده برای این نوع بیمه تقریبا در تمامی شرکت ها یکسان هستند. شاید کیفیت ارائه خدمات در هرکدام از شرکت ها متفاوت باشد که بستگی به سیاست های جلب رضایت مشتریان در آن شرکت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Khan
    Khan | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    حالا مامور گفت بیمه نامه ات کو ما باید چطوری بهش حالی کنیم الکترونیکی شده؟

مطالب پیشنهادی