ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ های سه بعدی اینتل
تکنولوژی

چیپ های سه بعدی Lakefield اینتل برای لپ تاپ های فوق باریک معرفی شدند

بعد از سال ها گمانه زنی اینتل بالاخره روز گذشته از پردازنده های Lakefield خود رونمایی کرد؛ ترکیبی از سخت افزار Core i3 و i5 همراه با هسته های اتم کم مصرف Tremont. اسم رسمی این تراشه ها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

بعد از سال ها گمانه زنی اینتل بالاخره روز گذشته از پردازنده های Lakefield خود رونمایی کرد؛ ترکیبی از سخت افزار Core i3 و i5 همراه با هسته های اتم کم مصرف Tremont. اسم رسمی این تراشه ها پردازنده های اینتل کور با تکنولوژی هیبرید است و به تعبیر شرکت سازنده شان سخت افزار ایده آل برای لپ تاپ های فوق باریک نظیر گلکسی بوک اس سامسونگ و همچنین محصولات هیبرید نظیر تینک پد X1 Fold و سرفیس نئو با دو نمایشگر محسوب می شوند.

در این تراشه ها سخت افزار ۱۰ نانومتری Sunny Cove تسک های سنگین تر را بر عهده خواهد گرفت و فعالیت های سبک تر به هسته های اتم محول می شوند؛ درست همان کاری که معماری big.Little کوالکام انجام می دهد. و برخلاف چیپست اسنپدراگون 8cx که صرفا برای اجرای برنامه های سازگار با ARM ساخته شده، پردازنده های Lakefield هم نرم افزار ویندوز ۳۲ بیتی و هم ۶۴ بیتی را اجرا می کنند. چیپ های Lakefield میتوانند مهم ترین مشکل ما با سرفیس پرو X را هم حل کنند و همه برنامه ها را اجرا نمایند.

چیپ های سه بعدی اینتل

در ساخت این چیپ ها همانطور که در بالا اشاره شد اینتل با بهره گیری از تکنولوژی پکیجینگ Foveros 3D معماری های چیپ های متعدد و حافظه آنبورد را با یکدیگر ترکیب کرده و پردازنده ای واحد ساخته است. به این ترتیب امکانی برای آن فراهم شده که چند بورد منطقی و حافظه را به جای آنکه روی سطوح دو بعدی تخت کنار هم قرار دهد، روی هم بچیند و محصولی با ابعاد کوچک بسازد. اصلی ترین مزیت این طراحی هم آن است که تراشه های Lakefield فضای چندانی را برای قرار گرفتن در بدنه لپ تاپ ها نیاز نخواهند داشت.

چیپ های سه بعدی اینتل

سری Lakefield با دو پردازنده پنج هسته ای (یک i3 و یک i5 در کنار چهار هسته اتم) شروع می شود. فرکانس پایه برای i5-L16G7 ۱.۴ گیگاهرتز است اما در وضعت تک هسته ای میتواند به ۳ گیگاهرتز و در وضعیت چند هسته ای به ۱.۸ گیگاهرتز نیز ارتقاء داده شود.

مدل i3-L13G3 اما فرکانس پایه ۸۰۰ مگاهرتز دارد که در مد توربو بوست این رقم به ۲.۸ گیگاهرتز  میرسد. هر دوی این چیپ ها از گرافیک نسل یازدهم اینتل بهره می گیرند که به گفته شرکت سازنده ۱.۷ برابر سریع تر از پردازنده کم مصرف Core i7-8500Y است. اینتل همچنین اعلام کرده که این دو پردازنده از ۴ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد که مقدار آن به سازنده سیستم بستگی دارد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    نمی دونم چه مرضیه لپ تاپ انقدر نازک شه من خودم ترجیح میدهم که لپ تاپ با ضخامت نسبتا کلفت با سیستم قوی و به صرفه تر داشته باشم تا بک لپ تاپ خیلی نازک گرون با سیستم ضعیف تر

    • آریا
      آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

      فلسفه لپ تاپ سبک بودن و قابل حمل بودنشونه برای همین نازک و سبک میسازند وگرنه دسکتاپ ها که همیشه بوده اند

  • molavy
    molavy | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    خودش رو کشت، خیلی زحمت کشیدی، ولی خیلی دیر شده

مطالب پیشنهادی