ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تایید شد: سرمایه‌گذاری عظیم فولکس واگن در شرکت چینی JAC

گروه بزرگ فولکس واگن در دو شرکت چینی، 2.1 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری می‌کند. یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها که ارزشی برابر با 1 میلیارد یورو دارد، به کمپانی مادر JAC MOTORS یعنی گروه اتومبیل Anhui Jianghuai ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

گروه بزرگ فولکس واگن در دو شرکت چینی، 2.1 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری می‌کند. یکی از این سرمایه‌گذاری‌ها که ارزشی برابر با 1 میلیارد یورو دارد، به کمپانی مادر JAC MOTORS یعنی گروه اتومبیل Anhui Jianghuai مربوط می‌شود.

ژرمن‌ها با این سرمایه‌گذاری عظیم می‌خواهند 50 درصد از گروه اتومبیل Anhui Jianghuai را تصاحب کنند؛ علاوه‌بر این، آنها خواهان افزایش سهم خود از 50 به 75 درصد در جوینت ونچری که با همکاری شرکت جک راه‌اندازی شده، هستند.

سرمایه‌گذاری عظیم فولکس واگن در شرکت جک

به گفته استفان فولنشتاین (Stephan Wollenstein) مدیر فولکس واگن در چین، با این استراتژی خودروساز آلمانی کنترل کامل جوینت ونجر تاسیس شده با JAC را در اختیار خواهد گرفت.

آنطور که اعلام شده جوینت ونچر فولکس واگن و جک ضمن راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی در شهر هفئی (Hefei)، تا سال 2025 پنج مدل برقی جدید را معرفی خواهد کرد. این شرکت آلمانی فروش سالانه 1.5 میلیون خودروی پاک تا 2025 را هدفگذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری عظیم فولکس واگن در شرکت جک

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فولکس واگن و جک از سال 2023 تولید مدل‌های تمام الکتریکی بر مبنای پلتفرم MEB متعلق به طرف آلمانی را شروع خواهند کرد. بد نیست بدانید چینی‌ها می‌خواهند تا سال 2025، برابر با 25 درصد از کل خودروهای فروخته شده، به پیشرانه‌های پاک مجهز باشند.

فولکس واگن در دومین سرمایه‌گذاری خود با پرداخت مبلغ 1.1 میلیارد یورو در نظر دارد 26.5 درصد از سهم کمپانی Guoxuan High-tech را در اختیار بگیرد. این کمپانی در زمینه ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی فعالیت می‌کند و مثل جک مقر آن در شهر هفئی واقع شده است.

با این سرمایه‌گذاری، ماموریت تامین باتری مدل‌های برقی فولکس واگن که برای بازار چین توسعه می‌یابند، به شرکت Guoxuan High-tech محول خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم فولکس واگن در کمپانی مادر جک، باید دید روند فعالیت های شاخه ایرانی جک که با گروه خودروسازی کرمان همکاری دارد به چه صورت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    اروپایی های احمق پول و تکنولوژی خودشون رو به چین میفرستن بعد چین با همون پول اروپارو استحمار کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی