ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت Tamron از اولین لنز زوم All-in-One دنیا با گشودگی دیافراگم ۲.۸ رونمایی کرد

شرکت Tamron از اولین لنز زوم All-in-One دنیا به نام «Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD» با گشودگی دیافراگم f/2.8 در حالت عریض رونمایی کرد. این لنز ۲۰۰-۲۸ میلیمتری (مدل A071) مختص دوربین‌های فول فریم مانت ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت Tamron از اولین لنز زوم All-in-One دنیا به نام «Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD» با گشودگی دیافراگم f/2.8 در حالت عریض رونمایی کرد.

این لنز ۲۰۰-۲۸ میلیمتری (مدل A071) مختص دوربین‌های فول فریم مانت E سونی طراحی شده و به گفته سازنده به عنوان یک لنز زوم چند منظوره یا All-in-One جهت استفاده روزمره در دوربین‌های میرورلس فول فریم توسعه داده شده است. لنز مورد بحث ضریب اف ۲.۸ در ۲۸ میلیمتر، ۳.۵ در ۵۰ میلیمتر، ۴.۵ در ۱۰۰ میلیمتر و ۵.۶ در ۱۵۰ میلیمتر و بیشتر را ارائه می‌کند.

درون این لنز ۱۸ المان و ۱۴ گروه قرار گرفته که شامل المان‌های Glass Molded Aspherical، عدسی Hybrid Aspherical، عدسی eXtra Low Dispersion و عدسی Low Dispersion می‌شوند. به گفته سازنده چینش عدسی‌ها با دقت بالایی انجام شده تا به طور مؤثر اعوجاج رنگی (Chromatic Aberration) و انحرافات دیگر کنترل شده و تفکیک پذیری بالا امکان پذیر شود.

جلوی این لنز که در برابر رطوبت مقاوم است، پوشش Broad-Band Anti-Reflection یا به اختصار BBAR برای کاهش خطاهای فلر و گوستینگ به کار رفته است. همچنین بکارگیری پوشش فلوئور (Fluorine) مانع از ماندن قطرات آب و روغن روی لنز می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های لنز مورد بحث می‌توان به وزن ۵۸۰ گرم، طول ۱۱.۶۸ سانتی متر، قطر فیلتر ۶۷ میلیمتر، مینیموم فاصله سوژه ۱۹ سانتی متر در حالت واید و ۰.۸ متر در حالت تله فوتو با نسبت بزرگنمایی به ترتیب ۱:۳.۱ و ۱:۳.۸، موتور استپ سریع و کم صدا RDX و سوییچ Zoom Lock اشاره کرد.

این لنز پس از نصب شدن روی دوربین‌های میرورلس با قابلیت‌هایی مثل فوکوس خودکار Fast Hybrid، فوکوس خودکار چشم، فوکوس دستی مستقیم (DMF)، اصلاح لنز درونی دوربین و به روزرسانی‌های نرم افزاری لنز مبتنی بر دوربین سازگار است.

لنز Tamron 28-200mm f/2.8-5.6 Di III RXD از تاریخ ۲۵ ژوئن (۵ تیر) با قیمت ۷۲۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. سازنده می‌گوید به خاطر شیوع ویروس کرونا ممکن است این محصول با تأخیر روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی