ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با شارژرهای بهینه‌تر به حفظ محیط زیست کمک می‌کند

زمانی که صحبت از شارژر موبایل می‌شود اکثر کاربران به سرعت شارژ و راحتی استفاده کردن از آن فکر می‌کنند و بازدهی انرژی اهمیت چندانی ندارد. سامسونگ به منظور تمایز از رقبا و اهمیت بیشتر به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

زمانی که صحبت از شارژر موبایل می‌شود اکثر کاربران به سرعت شارژ و راحتی استفاده کردن از آن فکر می‌کنند و بازدهی انرژی اهمیت چندانی ندارد. سامسونگ به منظور تمایز از رقبا و اهمیت بیشتر به محیط زیست، شارژر USB-C موبایل‌هایش را با بازدهی انرژی بالا و اتلاف برق پایین تولید می‌کند.

سامسونگ معتقد است ایجاد تغییراتی کوچک در ساختار شارژرها مزایایی قابل توجه را برای محیط زیست به دنبال دارد. این سازنده کره‌ای شارژرهایی توسعه داده که حین شارژ باتری و همچنین زمانی که به گوشی وصل نیستند، بازدهی انرژی را حفظ می‌کنند. این شارژرها از مواد بازیافتی ساخته شده و در برابر آتش گیری و خطراتی از این دست مصون هستند.

سامسونگ شارژر USB-C جدید موبایل را با بهره‌وری انرژی بالا تولید می‌کند

شارژرهای فعلی گوشی‌های گلکسی پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵، ۲۵ و ۴۵ واتی را فراهم کرده و در زمان صرفه جویی می‌کنند. این شارژرها گوشی را با بازدهی انرژی بیش از ۸۰ درصد شارژ می‌کنند که مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است. البته زمانی که شارژر به گوشی وصل نیست، همچنان میزان کمی الکتریسیته از پریز مصرف می‌کند که یکی از عوامل اتلاف برق به حساب می‌آید.

سامسونگ با در نظر گرفتن این مورد، نرم افزار شارژرها را به گونه‌ای توسعه داده که آن‌ها را حین وصل نبودن به گوشی غیرفعال یا اصطلاحاً به خواب برده و به محض وصل شدن به گوشی، شارژر را از خواب بیدار می‌کند.

ضایعات پلاستیکی یکی از بزرگ‌ترین معضلات محیط زیست به شمار می‌روند، به همین دلیل سامسونگ از مواد بازیافتی مثل PCM برای تولید شارژرهای تلفن همراه استفاده کرده که میزان تولید ترکیبات مضر حین ساخت پلاستیک را کاهش می‌دهند. سامسونگ مدعی شده برای تولید شارژرهای موبایل بیش از ۵ هزار تن مواد PCM استفاده کرده است.

مهندسان سامسونگ امیدوارند مصرف کنندگان حین خرید گوشی جدید به امتیاز بازدهی انرژی شارژر نیز توجه کرده و با خرید محصولی که بیشتر دوستدار محیط زیست است، به سبزتر کردن دنیا کمک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی