ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی تشخیص چهره
تکنولوژی

مایکروسافت از فروش تکنولوژی تشخیص چهره به پلیس آمریکا منصرف شد

برد اسمیت رئیس هیئت مدیره مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که این شرکت تکنولوژی تشخیص چهره خود را به پلیس آمریکا نمی فروشد و تا زمانی که یک قانون ملی در رابطه با  حقوق بشر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

برد اسمیت رئیس هیئت مدیره مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد که این شرکت تکنولوژی تشخیص چهره خود را به پلیس آمریکا نمی فروشد و تا زمانی که یک قانون ملی در رابطه با  حقوق بشر و کاربرد این فناوری در این کشور به تصویب نرسد آن را نخواهد فروخت.

اسمیت در برنامه واشنگتن پست لایو گفت:

این لحظه ای است که به ما می گوید گوش دهیم و یاد بگیریم و مهم تر از همه اینکه بیشتر تلاش کنیم. با در نظر داشتن همین مساله ما تصمیم گرفتیم که تکنولوژی تشخیص چهره خود را به ادارات پلیس در آمریکا نفروشیم و تا زمانی که یک قانون ملی در رابطه با حقوق بشر و کاربرد این فناوری در آمریکا تصویب نشود تصمیم ما نیز تغییر نخواهد کرد.

این تصمیم مایکروسافت بعد از آن اعلام شد که آمازون نیز خبر داد تصمیم گیری برای فروش تکنولوژی تشخیص چهره Rekognition به نیروی پلیس آمریکا را یکسال به حالت تعلیق در می آورد. IBM نیز همین هفته از اتخاذ تصمیم مشابهی خبر داد و اعلام کرد که دیگر سرویس های تشخیص چهره خود را به اغلب مشتریانش نمی فروشد.

تکنولوژی تشخیص چهره

در پاسخ به اظهارات اسمیت هم اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا بیانیه ای با این مضمون منتشر کرد:

وقتی حتی سازندگانی تکنولوژی تشخیص چهره از فروش آن به خاطر خطرناک بودنش امتناع می کنند قانونگذاران دیگر نمی توانند منکر تهدیدات این فناوری برای حقوق و آزادی های مردم شوند.

گفتنی است برحی کارمندان مایکروسافت پیشتر خواستار پایان دادن روابط این شرکت با پلیس آمریکا شده بودند.

مایکروسافت اما مدت هاست که با نهادهای پلیسی و امنیتی در آمریکا همکاری می کند. این شرکت محصولات نظارتی و مراقبتی خود موسوم به سیستم هوشیاری دامنه (یا Domain Awareness System) را تولید می کند که دیتا را از دستگاه های تشخیص دهنده نظیر دوربین و دستگاه های خوانش پلاک خودروها جمع آوری می کند و دیدگاهی جامع و فراگیر را در خصوص تهدیدات بالقوه در اختیار پلیس قرار می دهد.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت هنوز واکنشی نسبت به نگرانی های مطرح شده از سوی کارکنان این شرکت نشان نداده اما هفته گذشته ایمیلی با این محتوا را برای کل شرکت ارسال کرد:

ما به عنوان یک شرکت باید به درون خود نگاه کنیم و سازمان خود را بررسی نماییم. بسیاری از کارکنان طی چند روز اخیر خواستار اقدام ما، تغییر و بازتاب مسائل شده اند. پاسخ من این است: بله. ما باید واکنش نشان دهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    این شرکتا چطور به چین سرویس میدن ولی به پلیس آمریکا نمیدن؟

مطالب پیشنهادی