ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استفاده گسترده از ماسک می‌تواند از موج دوم شیوع کرونا جلوگیری کند

تحقیق جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد استفاده گسترده مردم از ماسک می‌تواند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده و در صورتی که از آن در کنار اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه استفاده شود، از موج‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

تحقیق جدید محققان بریتانیایی نشان می‌دهد استفاده گسترده مردم از ماسک می‌تواند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل درآورده و در صورتی که از آن در کنار اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه استفاده شود، از موج‌های بعدی شیوع ویروس جلوگیری خواهد کرد.

محققان دانشگاه‌های کمبریج و گرینویچ پس از انجام مطالعات جدید دریافتند قرنطینه به تنهایی نمی‌تواند جلوی موج‌های بعدی شیوع ویروس کرونا را بگیرد. آن‌ها می‌گویند در صورتی که درصد بالایی از مردم از ماسک (حتی ماسک‌های دست ساز) در مکان‌های عمومی استفاده کنند، نرخ انتقال ویروس کرونا به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

«Richard Stutt»، از محققان دانشگاه کمبریج و یکی از نویسندگان تحقیق می‌گوید: «تحلیل‌های ما بکارگیری سریع و جهانی از ماسک توسط جوامع را پشتیبانی می‌کند.» به گفته این محقق استفاده گسترده از ماسک در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه می‌تواند «روشی قابل قبول برای مدیریت همه گیری و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی» پیش از آماده شدن واکسن مؤثر برای بیماری کووید ۱۹ باشد.

استفاده گسترده از ماسک می تواند از موج های بعدی شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند

محققان با انجام تحقیق مورد بحث دریافتند استفاده گسترده مردم از ماسک در مکان‌های عمومی، دو برابر اثربخشی بیشتری در کاهش نرخ بازتولید نسبت به استفاده از ماسک پس از بروز علائم بیماری دارد. به میانگین تعداد افراد سالمی که یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ می‌تواند آن‌ها را بیمار کند، نرخ بازتولید گفته می‌شود. اگر نرخ بازتولید بیشتر از ۱ باشد، به رشد تصاعدی بیماری منجر خواهد شد.

محققان همچنین متوجه شدند استفاده مداوم از ماسک توسط ۵۰ یا درصد بیشتری از جوامع، نرخ بازتولید بیماری کووید ۱۹ را به زیر ۱.۰ رسانده و کنترل موج‌های شیوع بعدی و تلطیف قرنطینه را امکان پذیر می‌کند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا محققان در مورد استفاده از ماسک تردیدهایی داشتند و حتی برخی مقامات ارشد آمریکایی به مردم توصیه کردند تا از ماسک استفاده نکنند. اما سازمان جهانی بهداشت پس از انجام تحقیقات جدید به همه مردم توصیه کرده تا برای کاهش شیوع ویروس کرونا در مکان‌های عمومی ماسک بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی