ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان رویای دوربین‌ ۹گانه در گوشی؛ استارتاپ Light از بازار موبایل خارج می‌شود

اگرچه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در استارتاپ «Light» صورت گرفته، اما رقابت فشرده در بازار گوشی‌های هوشمند مانع از رشد آن شده و حالا این استارتاپ رسما خبر از خروج از این بخش از بازار داده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

اگرچه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در استارتاپ «Light» صورت گرفته، اما رقابت فشرده در بازار گوشی‌های هوشمند مانع از رشد آن شده و حالا این استارتاپ رسما خبر از خروج از این بخش از بازار داده است.

شرکت‌های فعال در حوزه موبایل رقابت سنگینی برای افزایش تعداد دوربین مورد استفاده در محصولات خود دارند و هم اکنون نوکیا ۹ پیور ویو با دوربین اصلی پنج‌گانه در بازار به فروش می‌رسد. اگرچه این دوربین عملکرد بی‌نظیری ندارد، اما پرچمدار نوکیا با همکاری لایت یک دستگاه منحصر به فرد است. با وجود این موضوع، استارتاپ Light تصمیم به خروج از این بازار گرفته است.

رقابت در بازار بسیار سنگین است و به استارتاپ‌های کوچک فرصت فعالیت داده نمی‌شود، مخصوصا اگر در حوزه‌ای فعالیت کنند که شرکت‌های بزرگ علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان روی توسعه سخت افزار، بدنبال تهیه بهترین نرم افزارها نیز باشند.

لایت در سال ۲۰۱۵ از دوربین L16 رونمایی کرد، دوربینی که اگرچه طراحی عجیبی داشت اما از ۱۶ لنز بهره می‌برد. این استارتاپ قصد داشت دوربین ۵ تا ۹گانه را به گوشی‌های هوشمند اضافه کند، ایده‌ای که دیگر عملی نخواهد شد.

استارتاپ Light

این استارتاپ اخیرا در یک ایمیل خروج خود از بازار گوشی‌های هوشمند را اعلام کرده و خبر از عدم فعالیت در این بخش از بازار داده است. علاوه بر سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری آلفابت در Light، این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ موفق به جذب سرمایه ۱۲۱ میلیون دلاری با رهبری گروه «سافت‌بانک» شد. در مجموع این استارتاپ توانسته بود بیش از ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه به حساب بانکی خود واریز کند.

علاوه بر این سرمایه‌گذاری‌ها، Light با شرکت‌های سونی و شیائومی قرارداد همکاری امضا کرده. در حال حاضر این استارتاپ اعلام نکرده که با خروج از بازار، این قراردادها چگونه پیش می‌روند. علاوه بر این موضوع نمی‌دانیم که استارتاپ Light با عدم فعالیت در دنیای گوشی‌های هوشمند، روی کدام حوزه تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    به نظرم مسخره هست دوربین بیش از سه تا اگر خیلی کارشون درسته همون سه دوربین هر سال پیشرفت بدن با کیفیت تر بهتر بکنن نیاز نیست به تعداد اضافه کنن

مطالب پیشنهادی