ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشنهاد ایرانسل: می‌توانیم مشترکان را دیجیتالی احراز هویت کنیم

معاون عملیات ایرانسل در حاشیه مراسم اتصال بیش از ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل، پیشنهادی در رابطه با احراز هویت دیجیتالی مشترکین جدید این اپراتور ارائه داد؛ پیشنهادی که به گفته او ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

معاون عملیات ایرانسل در حاشیه مراسم اتصال بیش از ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات توسط ایرانسل، پیشنهادی در رابطه با احراز هویت دیجیتالی مشترکین جدید این اپراتور ارائه داد؛ پیشنهادی که به گفته او نیازمند همکاری و حمایت و همچنین پشتیبانی وزارت ارتباطات و قوه قضاییه در کشور است تا بتواند به مرحله اجرایی برسد. راه‌کار ایرانسل می‌تواند فرآیند خرید سیم کارت را به شکل کاملا دیجیتالی انجام داده و نهایتا سیم کارت به آدرس مشترک برسد.

«حسن جابر» معاون عملیات ایرانسل با ذکر این نکته که ویروس کرونا با وجود همه معایبی که با خود به همراه داشت یک حسن بزرگی برای تحول دیجیتال را به ارمغان آورد، تاکید کرد که هیچ چیزی نتوانست به اندازه کرونا به رشد سیستم‌های دیجیتال کمک کند. به باور جابر، آنها در ایرانسل توانستند در ایام شیوع کرونا با کمک زیرساخت‌ها و توسعه سیستم‌های دیجیتالی، خدمات خود را در ایرانسل پایدار نگه دارند و آنها را بدون وقفه به مشترکین ارائه کنند.

او ضمن ابراز خشنودی نسبت به این موضوع اعلام کرد که آنها طرحی برای احراز هویت دیجیتالی مشترکین جدید تدوین کرده‌اند که به واسطه آن می‌توانند فروش سیم کارت را بدون لزوم حضور فیزیکی افراد پیاده سازی کنند. بر اساس این طرح، صفر تا صد فروش سیم‌کارت‌های جدید می‌تواند روندی اینترنتی و غیرحضوری داشته باشد.

معاون عملیات ایرانسل درباره طرح احراز هویت دیجیتالی ایرانسل برای مشترکین جدید خود توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت: «در مرحله اول انتخاب سیم کارت در فروشگاه اینترنتی ایرانسل توسط مشترک را خواهیم داشت و پس از آن به مرحله گرفتن عکس از کارت ملی و ارسال آن از سوی مشترک به ما خواهیم رسید. برای احراز هویت فرد نیازمند عکس از چهره فرد مذکور خواهیم داشت و پس از آن یک ویدیو کوتاه از فرد که خودش آن را ضبط کند و یک متن تصادفی که توسط سیستم به او ارائه شده را بخواند. در نهایت مشترک جدید می‌تواند با امضا کردن روی کاغذ و گرفتن عکس از این امضا و ارسال آن برای ما، منتظر تاییدیه اطلاعات ارسالی بماند و با پرداخت هزینه، فرایند احراز هویت انجام شود و سیم‌کارت برای کاربر پست شود.»

معاون عملیاتی ایرانسل تاکید دارد راه‌اندازی چنین سیستمی می‌تواند به تحول دیجیتال کمک شایانی کند و پیاده‌سازی کامل آن را منوط به همکاری و حمایت و پشتیبانی وزارت ارتباطات و قوه قضاییه می‌داند. به باور جابر، رگولاتوری برای اخذ مجوزهای لازم می‌تواند کنار اپراتور باشد و قوه قضاییه نیز با پشتیبانی از این طرح و اصلاح آن می‌تواند نقش ویژه‌ای برای اجرایی شدن هرچه زودتر این طرح پیشنهادی داشته باشد. او باور دارد احراز هویت دیجیتال برای تکمیل حلقه تحول دیجیتالی مهم است.

گفتنیست این روزها احراز هویت دیجیتالی در برخی سیستم‌ها مانند سامانه سجام بورسی اجرایی شده و تا به امروز بازخورد نسبتا خوبی داشته است. اجرای این طرح در فروش سیم‌کارت می‌تواند کمک مفیدی به توسعه و رشد اقتصاد دیجیتال داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein2718
    Hossein2718 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    دیجیتالی شدن خوبه، اما بازم دردسر داره با این روش، همون روش های قدیمی هست که میخوان یه جوری مجازی کنند!
    بنظرم میشه از سنسور های اثر انگشت هم استفاده کرد برای احراز هویت! از تشخیص چهره گوشی هم میشه استفاده کرد

  • محسن
    محسن | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    همون سیستم سنتی رو داریم با یه روش دیگه انجام میدیدم
    تلفن های همراه امروزی امکانات فوق العاده زیادی داره مثل اسکن اثر انگشت یا تشخیص چهره چرا از این امکانات استفاده نمیکنن

مطالب پیشنهادی