ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری‌های تشخیص چهره
تکنولوژی

ترامپ خواستار محروم کردن مایکروسافت از قراردادهای دولتی شد

در پی انصراف مایکروسافت از ارائه فناوری‌های تشخیص چهره به پلیس آمریکا، احتمال کنار گذاشتن این شرک از قراردادهای دولتی بالا گرفته است. مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد تا زمانی که قانونی جامع درباره نحوه استفاده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

در پی انصراف مایکروسافت از ارائه فناوری‌های تشخیص چهره به پلیس آمریکا، احتمال کنار گذاشتن این شرک از قراردادهای دولتی بالا گرفته است.

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد تا زمانی که قانونی جامع درباره نحوه استفاده از فناوری تشخیص چهره با حفظ حقوق شهروندان به تصویب نرسد از فروش این فناوری به پلیس آمریکا خودداری خواهد کرد. کمپانی ردموندی این تصمیم را به دنبال فشار گروهی از کارکنان شرکت اتخاذ کرد که در یک گروه فیسبوکی خواستار لغو قراردادها با آژانس‌های مجری قانون و حمایت از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» شده بودند.

ظاهرا این تصمیم به مذاق دولت آمریکا خوش نیامده چرا که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده توییتی از «ریچارد گرینل»، سفیر سابق آمریکا در آلمان و سرپرست سازمان اطلاعات ملی را بازنشر کرده که در آن به لزوم کنار گذاشتن مایکروسافت از پروژه‌های ملی تاکید شده:

«آنها باید از قراردادهای دولتی محروم شوند. خودداری از فروش فناوری به اداره پلیس نباید بدون عواقب باقی بماند.»

گرینل در این توییت مستقیما ترامپ را مورد خطاب قرار داده و بازنشر آن از سوی رییس جمهور نشان دهنده موافقت وی با این دیدگاه است.

همکاری مایکروسافت با پلیس در زمینه فناوری های هوشمند پدیده تازه‌ای نیست اما نارضایتی‌ها از رفتار پلیس پس از انتشار تصاویر مرگ «جرج فلوید» به بالاترین حد رسیده. ظاهرا همین مساله باعث شده علاوه بر مایکروسافت آمازون استفاده پلیس از تکنولوژی شناسایی چهره این شرکت را برای یکسال ممنوع کرده و IBM هم به کلی از خیر توسعه و فروش این فناوری‌ها بگذرد.

هرچند مایکروسافت بخش عمده‌ای از درآمد خود را مدیون مشتری ها خصوصی است اما با سازمان‌های دولتی هم همکاری گسترده‌ای دارد که واضح‌ترین آنها پروژه ۱۰ میلیارد دلاری JEDI سرویس های پردازش ابری پنتاگون است. در صورت کنار گذاشته شدن ردموندی‌ها از مناقصه‌های دولتی این شرکت با زیان هنگفتی مواجه خواهد شد اما در صورت عملی شدن تصمیم ترامپ بعید است به سادگی هم تسلیم آن شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    خاک ایلان ماسک و شرکتاش رو سر اپل و مایکروسافت و آمازون

  • آریا
    آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    این شرکت ها خیلی احمق اند . اینکار ها فقط باعث تقویت کشورهای دیکتاتوری مثل چین و روسیه میشه و باعث میشه امریکا تو رقابت عقب بی افته.
    بزرگترین خیانت کاران به کشور ها همین به اصطلاح صلح طلب ها هستند که به بهانه صلح طلبی باعث به وجود آمدن صدام ها و غذافی ها و.. میشوند

  • amin_pouyan
    amin_pouyan | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    رویه ای که ترامپ پیش گرفته آمریکا رو به یه کشور بسته و دیکتاتور گونه تبدیل میکنه.

  • فرید
    فرید | ۲۴ خرداد ۱۳۹۹

    اینام خوشی زده زیر دلشون، آخه احمقا مگه کشورتون دیکاتوریه که مثلا ترامپ بخواد از این فناوری واسه بقای خودش استفاده کنه، کل منفعتش برمیگرده به جامعه ی خودتون و برقراری نظمش ، ترامپ باید یه گوشمالی حسابی به این شرکتای کله گنده مثل مایکروسافتو اپلو گوگل بده تا بفهمن یه من ماست چقد کره داره

مطالب پیشنهادی