ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز به کار «دیوار فروشگاه‌ها»: شعبه‌ای آنلاین برای تمام کسب‌وکارهای خرد فیزیکی

مدیرعامل دیوار با اشاره به قابلیت دیوار فروشگاه‌ها که به تازگی در این پلتفرم راه‌اندازی شده تاکید دارد که آنها در این راه جدید نظارت و دقت بیشتری روی خرید و فروش‌ها دارند. او باور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مدیرعامل دیوار با اشاره به قابلیت دیوار فروشگاه‌ها که به تازگی در این پلتفرم راه‌اندازی شده تاکید دارد که آنها در این راه جدید نظارت و دقت بیشتری روی خرید و فروش‌ها دارند. او باور دارد که دیوار فروشگاه‌ها می‌تواند یک شعبه آنلاین از هر مغازه‌ای در سراسر پایتخت باشد و نوید این موضوع را می‌دهد که به زودی در شهرستا‌ن‌ها نیز دیوار فروشگاه‌ها راه اندازی خواهد شد.

در نشست خبری پلتفرم دیوار که صبح امروز به صورت آنلاین برگزار شد، «اشکان آرمندهی» مدیرعامل این مجموعه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا و مشکلات کسب‌وکارهای مختلف خرد و فیزیکی، باعث شد تا آنها ایده دیوار فروشگاه‌ها را به مرحله عملیاتی برسانند. او راه‌اندازی چنین سیستمی را در بهترین زمان ممکن می‌داند و تاکید می‌کند که محصول جدید آنها می‌تواند کنار کسب‌وکارهای خرد و سنتی باشد و به آنها کمک کند:

«رویکرد ما در دیوار فروشگاه‌ها این است که تسهیلات بهتری را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم. البته ناگفته نماند پیش از این هم کسب‌وکارها در دیوار فعالیت داشتند ولی حالا با قابلیت دیوار فروشگاه‌ها، این ویژگی به صورت سازماندهی‌تری پیش آمده و تا امروز بیش از سه هزار فروشگاه در این بخش فعال شده است؛ این آمار مثل این می‌ماند که  از راه آهن تا تجریش و بر هر دو سمت خیابان ولیعصر، مغازه ایجاد کنیم.»

آرمندهی با ذکر این نکته که آنها می‌خواهند مردم تجربه بهتری در خرید اینترنتی پیدا کنند و از آن سو کسب‌وکارهای آفلاین و خرد نیز بتوانند با بستر آنلاین آشنا شده و ضمن آموزش‌های لازم، به فروش محصولات خود بپردازند. او می‌گوید فعلا کمیسیون صفر درصد را برای این بخش در نظر گرفته‌اند و دیوار فروشگاه‌ها در حال حاضر در مرحله آزمایشی خود فعلا در پایتخت رونمایی شده ولی به زودی به صورت سراسری اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل دیوار در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای امن‌تر شدن مبادلات در پلتفرم دیوار، چه در بخش دیوار فروشگاه‌ها و چه در سایر بخش‌های این پلتفرم، در سال جدید انجام داده‌اند به دیجیاتو می‌گوید:

«یک بخشی از این کاهش ریسک امن کردن معاملات در اختیار ماست و بخش دیگری نیز در دست قوانین مملکت و خارج از مسئولیت ما است. ما در بخشی که به خودمان مربوط می‌شود، نظارت زیادی داریم و با استفاده از سامانه‌هایی چون شاهکار و مواردی مانند آموزش و فرهنگسازی سعی کرده‌ایم تا جلوی سودجویی در برخی معاملات را بگیریم. ما تلاش می‌کنیم وبه سوی  هر نهادی که بتواند در این راه کمک حالمان باشد، دست همکاری دراز می‌کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که چه امکانات و کمک‌هایی از سوی دولت می‌تواند صورت بگیرد تا آنها بتوانند معاملات دیوار را امن‌تر بسازند به دیجیاتو می‌گوید: «مبحث فیشینگ به عنوان مثال مساله‌ای است که حتی پس از اجرایی شدن رمز پویا نیز به قوت خود باقیست. ما در پلتفرم خود سعی کردیم آموزش‌های لازم را بدهیم اما علی رغم این آموزش‌ها همچنان این مساله در حال در دادن است. درخواست‌های زیادی و راه‌حل‌های متنوعی برای نهادهای مربوطه پیرامون موضوع فیشینگ داشته‌ایم که هنوز حل و فصل نشده است. همچنین در مبحث احراز هویت، می‌توانند به موضوع سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان با دقت بیشتری بپردازند تا دارندگان این سیم‌کارت‌ها نتوانند در پلتفرم‌ها ثبت نام کنند. دولت و حاکمیت در بحث فرهنگسازی و آموزش نیز می‌توانند بسیار کمک حال پلتفرم‌ها و مردم باشند.»

آرمندهی با اشاره به امکان ارتباط مستقیمی که بین فروشنده و خریدار در این سیستم فروش به وجود می‌آید، آن را یکی از سریع‌ترین سیستم‌های فروش متصور می‌شود؛ موضوعی که «علی رسولی» مدیر مارکتینگ دیوار نیز آن را تایید می‌کند.

رسولی در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه آیا قصد دارند خودشان هم بخشی از این زنجیره خرید و فروش بین فروشنده و خریدار باشند می‌گوید که آنها فعلا فقط نقش بستر را ایفا می‌کنند: «فعلا قصد نداریم در مباحثی چون دلیوری (ارسال کالا) و پرداخت نقشی داشته باشیم و می‌خواهیم بستری باشیم که روی این معاملات نظارت بیشتری دارد. البته تمهیداتی برای اینکه چطور ارسال کالاها سریع‌تر و بهتر صورت بگیرد در نظر داریم که آنها را به زودی اجرایی می‌کنیم. همچنین ناگفته نماند به فروشندگان این بخش اطمینان کامل‌تری داریم چرا که در این بخش احراز هویت کامل می‌شوند و حتی فاکتور از سوی آنها برای مشتریان صادر می‌شود.»

رسولی در ادامه می‌گوید: «در ابتدای کار دیوار فروشگاه‌ها تمرکزمان بر کیفیت کار است. ما سعی داریم مسئولیت پلتفرمی‌مان را در گام اول ارتقا ببخشیم و آن را حفظ کنیم. سعی میکنیم از قابلیت فروشگاه هایی که امکان پرداخت در محل را دارند استفاده کنیم.»

اما اتصال کاربر و فروشنده به هم در یک فرایند بسیار سریع و رسیدن اغلب سفارش‌ها توسط فروشنده در همان روز، موضوعی است که می‌تواند برای دیجیکالا که امروز در قامت بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران ایستاده تبدیل به یک چالش شود. اما این ایده چقدر درست است؟ مدیر مارکتینگ دیوار در جواب به همین سوال، به دیجیاتو می‌گوید: «از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین فروشنده و خریدار شکل می‌گیرد، بسیاری از مسائل نظیر دریافت سریع‌تر کالا و بحث در مورد قیمت و خود کالا می‌تواند به راحتی شکل بگیرد، امری که در فروشگاه‌های اینترنتی نظیر آن وجود ندارد. بازار خرده فروشی آنلاین ایران هم اکنون تنها 7 درصد آن آنلاین شده و این بازار همچنان جا برای بازیگران متعدد با ویژگی‌های گوناگون فروش دارد.»

او با ذکر این نکته که انحصاری برای همکاری با دیوار وجود ندارد و فروشگاه‌ها می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دیگر هم فعالیت داشته باشند می‌گوید در حال حاضر با فروشگاه‌های آنلاین هم می‌توانند وارد پروسه همکاری شوند ولی بیشتر تمرکزشان روی فروشگاه‌های خرد فیزیکی است تا بتوانند به شعبه آنلاین خود دست پیدا کنند، آن هم فارغ از دغدغه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

«شبکه‌های اجتماعی در ایران همچون اینستاگرام تمام قابلیت‌های فروش‌شان برای شهروندان ما قابل دسترسی نیست و فروشنده‌ها باید کاربران و خریداران خوبی برای صفحات خودشان در آنجا بسازند که نیازمند انرژی و دانش و زمان زیادی است. اما در دیوار فروشگاه‌ها ما تعداد قابل توجهی کاربر بالقوه داریم که آنها را به فروشنده‌ها ارایه میکنیم و این هنر فروشنده است که محصولات خود را به آنها بفروشد. رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده و فروشنده‌ها می توانند خیلی سریع و ساده پنل باز کنند و ثبت آگهی کنند و نیازی نیست وارد پروسه‌های سخت جذب فالوئر و مشتری شوند. دیوار خیلی سریع می‌تواند این پروسه را تسریع ببخشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی