ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله Lamphone امکان شنود گفتگوها با لامپ را به هکرها می‌دهد

محققان به یک روش نوین برای بازیابی صدا با بررسی تغییرات در نور لامپ دست پیدا کرده‌اند. این تکنیک با نام «Lamphone» از اصل ارتعاشات اجسام در زمان برخورد موج صوتی با سطح آن‌ها استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۱

محققان به یک روش نوین برای بازیابی صدا با بررسی تغییرات در نور لامپ دست پیدا کرده‌اند. این تکنیک با نام «Lamphone» از اصل ارتعاشات اجسام در زمان برخورد موج صوتی با سطح آن‌ها استفاده می‌کند.

محققان اعلام کرده‌اند ارتعاشات باعث تغییرات کوچک در انتشار نور می‌شوند و آن‌ها با استفاده از سنسورهای قدرتمند می‌توانند این تغییرات نور را ثبت و موج‌های صوتی که به سطح لامپ می‌خورند را مهندسی معکوس کنند. اگرچه این تکنیک جالب به نظر می‌رسد، اما محدودیت‌هایی دارد.

اولین ضعف این تکنیک، نیاز مهاجمان به یک خط دید مستقیم از نور لامپ در یک اتاق یا فضای عمومی است. لامپ‌هایی که توسط پوشش‌های تزئینی با سایر سازه‌ها محافظت می‌شوند، از این حمله در امان می‌مانند و علاوه بر این، مکالمات باید در اتاق‌های دارای پنجره انجام شود.

اگر محدودیت‌های بالا وجود نداشته باشد، مهاجمان با استفاده از ابزارهایی مانند تلسکوپ و یک سنسور الکترو نوری می‌توانند تغییرات نور لامپ را از فاصله دور ثبت کنند. محققان در آزمایش خود توانستند صدا و مکالمات را از فاصله ۲۵ متری بازیابی کنند، البته این فاصله به ابزارهای مورد استفاده نیز بستگی دارد. محققان علاوه بر گفتگو انسان‌ها، موفق به ثبت صداهای اتاق مانند موسیقی در حال پخش نیز شده‌اند.

بازیابی صدا

یکی از مشکلات این تکنیک، نیاز به صحبت کردن با صدای بلند یا فاصله کم افراد با لامپ است. با این وجود، امکان بازیابی صدا از ده‌ها متر دورتر می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها دردسر ایجاد کند، البته Lamphone اولین حمله در این نوع محسوب نمی‌شود و در گذشته با حملات «Gyrophone» و «میکروفن مجازی» مواجه شده بودیم.

محققان اعلام کرده‌اند که تکنیک جدید نیازی به بدافزار برای آلوده کردن دستگاه قربانی ندارد و به صورت لحظه‌ای کار می‌کند و برای بازیابی صدا نیازی به قدرت محاسباتی بالایی نیست. مهاجمان برای پردازش اطلاعات Lamphone به یک وسیله ساده مانند لپ‌تاپ نیاز دارند.

در نهایت باید گفت که این حمله برای تمام لامپ‌ها کارساز نیست و نتیجه آن با توجه به سازنده لامپ، مدل و همچنین مشخصات فنی مانند ضخامت شیشه و میزان انتشار نور بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rezaa1371
    Rezaa1371 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    سلام دوستان سوالم بیربطه ولی اگه امکانش هست راهنمایی کنین
    من ۲ماه و نیم پیش گوشی خریدم وای ۹ پرایم با گارانتی مدیا پردازش مشکل داشت ال سی دیش هاله داشت فرستادم گارانتی تعویض ولی ۲ ماهه نمیدن گوشیمو علاف میکنن هرموقع زنگ میزنم پشتیبانی هواوی میگن داریم پیگیری میکنیم صبوری کنین به دستتون میرسه بخاطر کرونا و اینا دیر شد و از این حرفا حتی با مسئول پیگیری هم حرف زدم اونم همین حرفای تکراری رو میزنه من چشم اب نمیخوره این دزدا گوشی بدن بنظرتون چیکار کنم

    • Mahyar
      Mahyar | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

      با یکی که گوشیش گارانتی مدیا پردازش داره قرار بزارین
      شما زود تر برین گارانتی و یه دقیقه بعدش دوستتون بیاد به همون کسی که دارید باهاش حرف میزنید بگه که من گوشیمو میخوام تعمیر کنم همون موقع شما بگین که من دو ماه پیش گوشی دادم بهتون برای تعمیر چی شده گوشیم شاید اون موقع اونا گوشیتونو بدن که نظر دوستتون رو جلب کنه و وقتی گوشیتون رو گرفتین دوستتون هم پشیمون بشه از دادن گوشیش و با هم با گوشیاتون بیاین بیرون
      میدونم یکم راه حل عجیبیه ولی ممکنه جواب بده

      • Rezaa1371
        Rezaa1371 | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

        داداش گوشی من یه هفته گارانتی تعویض داشت قراره گوشی نو بدن خودشون دو ماه پیش زنگ زدن گفتن با تعویض گوشی موافقت شده

مطالب پیشنهادی