ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هراس از شیوع موج دوم کرونا در چین به دنبال قرنطینه پکن

چین از مدتی قبل و با کاهش شمار بیماران مبتلا به کرونا معیارهای قرنطینه را کاهش داده بود اما در روزهای اخیر پایتخت این کشور شاهد ابتلای مجدد ده‌ها نفر به کووید-۱۹ بود و در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

چین از مدتی قبل و با کاهش شمار بیماران مبتلا به کرونا معیارهای قرنطینه را کاهش داده بود اما در روزهای اخیر پایتخت این کشور شاهد ابتلای مجدد ده‌ها نفر به کووید-۱۹ بود و در پی آن تصمیم به قرنطینه بخش‌‌هایی از پکن گرفته شده است.

زندگی عادی در پکن تنها ۵۵ روز دوام داشت، چرا که به علت ابتلای مجدد شهروندان پایتخت چین دوباره قرنطینه شده است. روز پنجشنبه تست کرونا یک مرد ۵۲ ساله در این شهر مثبت اعلام شد و از زمان تا به امروز، ده‌ها فرد دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. اکثر این موارد با بازار مواد غذایی «Xinfadi» در منطقه جنوبی «فنگتای» پکن در ارتباط بوده‌اند.

مقامات در این بازار موفق به کشف ویروس روی تخته‌هایی که برای برش ماهی «سالمون» استفاده می‌شود نیز شده‌اند، البته تا به امروز گزارشی مبنی بر ابتلای افراد به کرونا بر اثر مصرف سالمون منتشر نشده است.

مقامات برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در این کشور، در ۱۱ منطقه پکن شرایط اضطراری زمان جنگ را اعمال کرده‌اند که نتیجه آن، محدودیت‌های رفت و آمد، تعلیق رویدادهای ورزشی، تعطیلی مدارس و بازار است. تا به امروز ۱۳۹ نفر در این منطقه ایزوله شده‌اند و مقامات قصد دارند از ۱۰ هزار نفر آزمایش بگیرند. علت اصلی این اقدامات، ترس از موج دوم شیوع کرونا است.

پکن

زمانی که ویروس کرونا برای اولین بار در چین ظاهر شد، مقامات توجه چندانی به آن نداشتند تا اینکه پس از ابتلای شمار تقریبا قابل توجهی به این بیماری، تصمیم به قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی و آزمایش‌های گسترده گرفتند. این اقدامات شدید باعث شد که این کشور بتواند منحنی ابتلا و قربانیان را صاف کند.

در حالی که بسیاری از کشورها در حال برداشتن محدودیت‌ها هستند و در هفته‌های آینده امکان سفر به آن‌ها فراهم می‌شود، احتمال از راه رسیدن موج دوم شیوع کووید-۱۹ نیز وجود دارد. این ویروس برای اینکه بتواند شمار بالایی از مردم را مبتلا کند و بسیاری را به کام مرگ بکشاند، تنها به چندین میزبان نیاز دارد، موضوعی که در موج اول شیوع آن نیز شاهدش بودیم.

ترس از شیوع مجدد کرونا و همچنین میزان قربانیان این ویروس روند توسعه واکسن را سرعت بخشیده و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری میلادی واکسن آن وارد بازار شود. تا به امروز نزدیک به ۷.۹ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان آن نیز از مرز ۴۳۲ هزار نفر عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی