ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کووید-۱۹
علمی

نیمی از مبتلایان به کرونا علائم بیماری را ندارند

بر اساس جدیدترین مقاله که اطلاعات تحقیقات قبلی را مورد بررسی قرار داده، شمار بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا هیچ وقت علائم این بیماری را نشان نمی‌دهند. مقاله جدید که در ژورنال «Annals of ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

بر اساس جدیدترین مقاله که اطلاعات تحقیقات قبلی را مورد بررسی قرار داده، شمار بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا هیچ وقت علائم این بیماری را نشان نمی‌دهند.

مقاله جدید که در ژورنال «Annals of Internal Medicine» به چاپ رسیده، به این موضوع اشاره دارد که تا ۴۵ درصد مبتلایان که نقش اساسی در موج اولیه و روند کنونی شیوع کرونا دارند، هیچ‌گونه علائمی از خود بروز نمی‌دهند. در حقیقت این تحقیق اهمیت بالای تست کرونا را نشان می‌دهد، چرا که افراد بدون علائم می‌توانند شمار بالایی از مردم را به این ویروس کشنده مبتلا کنند.

یکی از نویسندگان این مقاله، «دنیل اوران» که نتایج تحقیقات قبلی از سراسر جهان را جمع‌آوری کرده، گفته:

«عدم بروز علائم تقریبا میان تمام این افراد در این تحقیقات مشترک بود. نتیجه تست کرونای بیش از ۳۰۰۰ زندانی در چهار زندان ایالتی مثبت بود، اما آن‌ها علائمی نداشتند و این در حالی است که ۹۶ درصد از افراد مبتلا به کرونا در این زندان‌ها را تشکیل می‌دهند.»

کرونا

این بررسی نشان می‌دهد که افراد بدون علائم کووید-۱۹ می‌توانند برای مدت زمان طولانی‌تری ناقل این بیماری باشند. میزان ویروس در بیماران با علائم و بدون علائم شباهت زیادی به یکدیگر دارد، اما هنوز مشخص نشده میزان انتقال بیماری توسط آن‌ها یکسان است یا خیر. برای دسترسی به جواب سوال دوم باید تحقیقات بیشتری روی افراد بدون علائم صورت بگیرد.

محققان در مقاله خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که عدم وجود علائم به معنای عدم آسیب به افراد نیست. سی‌تی اسکن ۵۴ درصد از ۷۶ فرد بدون علائم کرونا در کشتی تفریحی «دایموند پرینسس» نشان داده که آن‌ها با ناهنجاری‌های ریوی قابل توجهی مواجه شده‌اند که البته برای تایید این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ماه گذشته دکتر «مینو محرز» عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفته بود کسانی که علائم بیماری را ندارند، دلیلی ندارد به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنند. وی تجویز دارو برای این افراد توسط پزشکان را اشتباه خوانده و رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا را کافی دانسته بود.

محققان اعلام کرده‌اند که عدم وجود اطلاعات بلندمدت، تمایز میان افراد بدون علائم و بیماران عادی را به صورت مستقل تبدیل به کاری دشوار می‌کند. برای ایجاد تمایز باید افراد در هر دو دسته به صورت طولانی و مکرر مورد آزمایش قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pslove
    pslove | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

    ۳۰۰۰ هزار زندانی؟ ۳۰۰۰ ۱۰۰۰ زندانی؟؟؟؟ ۳۰۰۰ زندانی؟؟؟؟ سه هزار زندانی؟؟؟؟

مطالب پیشنهادی