ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری تویوتا با پنج خودروساز چینی برای توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی

شرکت تویوتا با پنج خودروساز چینی در راستای توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی برای استفاده در خودروهای تجاری همکاری می‌کند. این خودروسازان عبارتند از گروه اتومبیل پکن (به اختصار BAIC)، فاو (FAW)، پکن سینوهای‌تِک، دانگ‌فنگ موتور و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شرکت تویوتا با پنج خودروساز چینی در راستای توسعه پیشرانه‌های هیدروژنی برای استفاده در خودروهای تجاری همکاری می‌کند. این خودروسازان عبارتند از گروه اتومبیل پکن (به اختصار BAIC)، فاو (FAW)، پکن سینوهای‌تِک، دانگ‌فنگ موتور و گروه اتومبیل گوانگژو (به اختصار GAC).

نتیجه همکاری تویوتا و پنج خودروسازی که برشمردیم، در قالب شرکتی به نام Fuel Cell System R&D متولد خواهد شد. مقر این شرکت در پکن واقع شده و تویوتا 65 درصد از سهم آن را در اختیار خواهد داشت. گفته می‌شود سرمایه‌گذاری اولیه در این شرکت 5 میلیارد ین (معادل تقریبا 46 میلیون دلار) است.

اگر چه اکثر خودروسازان معتقدند آینده متعلق به اتومبیل‎های الکتریکی است، ولی تویوتا به خودروهای پیل سوختی وفادار باقی مانده و باور دارد این مدل‌ها آینده صنعت خودرو را دگرگون خواهند کرد.

تویوتا میرای یکی از معدود خودروهای هیدروژنی موجود

آنطور که یکی از نشریات خودرویی گزارش کرده، تویوتا و پنج شرکت چینی توسعه سیستم‌های پیل سوختی کم‌هزینه را هدف اصلی خود قرار داده‌اند؛ بهبود عملکرد رانندگی، افزایش راندمان و ارتقای دوام و پایداری اولویت‌های بعدی را تشکیل می‌دهند.

خودروساز ژاپنی در بیانیه رسمی مربوطه گفته بازار وسایل نقلیه پیل سوختی در کشور چین، با تمرکز بر خودروهای تجاری و سرعتی که مشابه آن در هیچ جای دیگر دنیا دیده نشده، در حال رشد است.

کانسپت تویوتا میرای 2021

احتمالا بدانید که چین با تدوین سیاست‌های مختلف قصد دارد خودروسازان و همچنین مشتریان را به سمت اتومبیل‌های پاک هدایت کند. ون گنگ (Wan Gang) پدر کمپین خودروهای الکتریکی در چین می‌گوید اهالی این کشور درست همانگونه که از مدل‌های برقی استقبال کردند، به پیشواز مدل‌های هیدروژنی خواهند رفت.

دولت چین انتظار دارد در دهه‌ای که به‌سر می‌بریم، حدود یک میلیون وسیله نقلیه هیدروژنی وارد خیابان‌ها و جاده‌های این کشور شود. برای تحقق این امر، صدها میلیون یوان برای تحقیق و توسعه در زمینه پیل‌های سوختی اختصاص یافته و سوبسید‌هایی هم برای تسهیل خرید مدل‌های هیدروژنی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی