ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهنمای استفاده از اپلیکیشن های گوگل روی گوشی هواوی Y7p

گوشی های جدید هواوی از جمله هواوی Y7p که در دیجیاتو بررسی شد، از سرویس های موبایل هواوی یا HMS استفاده می کنند که به نوعی جایگزین سرویس های گوگل یا GMS شده است. با ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۰

گوشی های جدید هواوی از جمله هواوی Y7p که در دیجیاتو بررسی شد، از سرویس های موبایل هواوی یا HMS استفاده می کنند که به نوعی جایگزین سرویس های گوگل یا GMS شده است. با این حال فقدان GMS بدین معنا نیست که نمی توانید از برنامه های گوگل استفاده کنید. ویدیوی زیر که توسط هواوی تهیه شده، نحوه نصب یا استفاده از چند اپ گوگل در گوشی های فاقد GMS را نشان می دهد. ابتدا این ویدیو را ببینید تا کمی در مورد آن توضیح بدهیم.

اگر مرورگر هواوی را نمی پسندید و از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، می توانید این برنامه را از طریق بازار نصب کنید. البته از آنجایی که امکان همگام سازی اکانت گوگل با دیگر دستگاه ها وجود ندارد، استفاده از فایرفاکس را پیشنهاد می کنیم که به راحتی با دستگاه های دیگر شما نیز سینک می شود.

یوتوب به شکل اپلیکیشن در گوشی های جدید هواوی نصب نمی شود و باید از وب اپلیکیشن آن استفاده کنید. مرورگر هواوی (و دیگر مرورگرها) امکان پین کردن وب اپلیکیشن روی صفحه را ممکن می سازند تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. پس از وارد شدن به حساب کاربری گوگل در وب اپ، می توانید از امکانات یوتوب استفاده کنید.

گوگل مپس یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن های نقشه و مسیریابی است که به راحتی از بازار نصب و اجرا می شود. این اپ به درستی موقعیت مکانی شما را هم نشان می دهند و سایر امکانات از جمله مسیریابی هم به خوبی کار می کنند. با این حال امکان ورود به حساب کاربری و استفاده از مکان های ذخیره شده در اپ وجود ندارد و برای این کار باید از وب اپلیکیشن مپس (در مرورگر) استفاده کنید.

اگر کاربر اندروید هستید، قطعاً اکانت گوگل و جیمیل هم دارید. از آنجا که اپلیکیشن جیمیل به شکل مستقیم روی گوشی های جدید هواوی نصب و اجرا نمی شود، دو راه پیش رو دارید. یا حساب گوگل خود را در اپ ایمیل گوشی وارد کنید و به راحتی عملیات ارسال و دریافت ایمیل را انجام دهید، یا اینکه از وب اپلیکیشن جیمیل (در مرورگر) استفاده نمایید.

وضعیت برای بقیه اپلیکیشن های گوگل نیز همین طور است. ما در این مطلب تعداد زیادی از اپ های پرکاربرد گوگل را روی هواوی Y7p تست کردیم و دیدیم که بسیاری از این اپ ها (به جز کروم، مپس، جیبورد، پادکست، ترنسلیت) به شکل مستقیم قابل نصب و اجرا نیستند و باید از وب اپلیکیشن آنها استفاده کنید. خوشبختانه اپلیکیشن های تحت وب گوگل طراحی بسیار خوب و کاربرپسندی دارند و استفاده از آنها ساده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    دیگه شورشو در اوردی دیجیاتو. چند تا پست راجع به این مسئله فرستادی؟
    لااقل یه تگ تبلیغات اضافه کن که به شعور ما برنخوره

  • آریا
    آریا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    نوکیا بخرید . نوکیا
    برند قابل اطمینان با سابقه

  • matin Rock
    matin Rock | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    دیوانگیه خرید گوشی اندرویدی بدونه سرویس گوگل من شماره تماس هام روی برنامه کانتکت گوگل هست و در کلا نبودشم خریدش اشتباه هستش?

  • .o.n.l.i.n.e
    .o.n.l.i.n.e | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    خودش داره محدودیت دور میزنه ولی برای ما ایرانی ها محدودیت گذاشته ماهم محدودش میکنیم
    شیاِئومی هست که

  • badboy0098
    badboy0098 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    بهترین راه حلش اینه که هواوی نخریم کلا !
    دیجیاتوهم اینقدر سنگ این هواوی رو به سینش نزنه !

مطالب پیشنهادی