ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرینت سه بعدی گوش درون بدن از طریق پرتوی نور [تماشا کنید]

یک تیم تحقیقاتی به همراه تعدادی از اعضای موسسات چینی، آمریکایی و بلژیکی موفق به توسعه روشی برای پرینت سه بعدی گوش درون بدن شدند. پرینت سه بعدی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

یک تیم تحقیقاتی به همراه تعدادی از اعضای موسسات چینی، آمریکایی و بلژیکی موفق به توسعه روشی برای پرینت سه بعدی گوش درون بدن شدند.

پرینت سه بعدی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته که شامل استفاده از مواد جدیدی برای چنین فرایندی نیز می‌شود. دانشمندان از این فناوری برای اصلاح بافت‌های معیوب بهره می‌برند و در این موارد، از نور فرابنفش برای پرینت سه بعدی مواد شبیه به بافت از طریق «پلیمریزاسیون» استفاده می‌کنند. این مواد زمانی که در برابر پرتوی نور قرار می‌گیرند، متراکم‌تر می‌شوند.

در حالی که در چنین روشی برای استفاده از بافت، بیمار جراحی می‌شود، دانشمندان در تحقیق جدید که در ژورنال «Science Advances» به چاپ رسیده، توانسته‌اند با فرایندی مشابه بدون نیاز به جراحی این بافت را درون بدن یک موش ایجاد کنند.

در این تکنیک ابتدا یک جوهر زیستی درون بدن بیمار تزریق می‌شود. سپس پرتوی نور نزدیک به مادون قرمز توسط یک دستگاه میکرومیرور برای ایجاد شکل موردنظر هدایت می‌شود. جوهر زیستی با استفاده از این پرتوی نور، شکل موردنظر را به خود می‌گیرد. دانشمندان در تحقیق خود از این روش برای تولید گوش موش استفاده کردند و توانستند با استفاده از تصویر گوش سالم، یک گوش جدید بجای گوش ناقص این حیوان تولید کنند.

محققان به این موضوع پی بردند که این گوش جدید تنها چند ثانیه پس از قرارگیری در معرض نور نزدیک به مادون قرمز، شروع به شکل‌گیری می‌کند. پس از یک ماه رشد سلول‌های غضروف پرینت شده روی ساختار، گوش نهایی ایجاد می‌شود، عضوی که دانشمندان آن را دقیقا شبیه به گوش طبیعی توصیف کرده‌اند.

همانند اکثر تحقیقات پزشکی در گذشته، دانشمندان امیدوارند در نهایت از این روش برای انسان‌ها استفاده کنند و بتوانند توسط آن گوش انسان را اصلاح کنند، البته برای رسیدن به این هدف به آزمایش‌ها و تحقیقات بیشتری نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Erfan
    Erfan | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    گوش انسان را اصلاح کنن؟؟؟!!!???مگه چشه

    • nexaen
      nexaen | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      برای مواردی که مشکلی به وجود میاد به دلیل تصادف یا اتفاق های مشابه، و همینگونه برای مشکلات همراه با زایمان که نوزاد از ابتدا با مشکلاتی روبرو است.

  • Erfan
    Erfan | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    WTF

مطالب پیشنهادی