Ocean Bay قربانی گرسنگی؛ اسب مسابقه‌ای مشهور و محبوب ونزوئلا کشته و خورده شد

Ocean Bay قربانی گرسنگی؛ اسب مسابقه‌ای مشهور و محبوب ونزوئلا کشته و خورده شد

قصابی کردن هولناک یک اسب مسابقه معروف و محبوب در ونزوئلا نمایانگر وخامت اوضاع در این کشور بحران زده است. ونزوئلایی های درمانده تلاش دارند در شرایطی که کشورشان به شدت از فروپاشی اقتصادی و کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می برد شکم خود را سیر نگه دارند و در این مسیر ناچار به دزدیدن و کشتن اسبی مسابقه ای می شوند که بسیاری او را شناخته و دوست دارند. اسب مذکور با نام Ocean Bay که بسیاری از مهم ترین جوایز مسابقات اسب دوانی در ونزوئلا را کسب کرده بود، روز گذشته دزدیده و قصابی شد، اتفاقی که مانند بمب در این کشور صدا کرده و خشم عمومی را حتی در چنین شرایط دشواری در پی داشته است.

اسب Ocean Bay در ونزوئلا

رامون گارسیا، مربی قدیمی این اسب نر در توئیتی در این باره چنین گفته است: «چه ننگی، این ونزوئلایی که من در آن بزرگ شده ام نیست». کشاورزان و دامپزشکان ونزوئلا موارد متعددی از کشته شدن اسب ها در این کشور به عنوان منبع غذایی را در سال های اخیر گزارش کرده اند. بر اساس آمارهای سازمان جهانی غذا، اکنون در ونزوئلا از هر ۳ نفر یک نفر گرسنه است. اگر چه کشتن حیوانات اهلی و غیراهلی که منبع غذایی به شمار نمی آیند در سال های اخیر در ونزوئلا و به دنبال وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور بالا گرفته اما قصابی شدن Ocean Bay با آن شهرت و محبوبیت حتی مردم گرسنه و درمانده ونزوئلا را نیز تکان داده است.

در سال ۲۰۱۶، این اسب نر توانست در دو مورد از سه مورد مسابقات قهرمانی ونزوئلا موسوم به Triple Crown  توانست به مقام قهرمانی دست یابد. این اسب متحمل یک آسیب دیدگی سخت نیز شد اما سال آینده بار دیگر به مسابقات بازگشته و در ۵ مسابقه دیگر قهرمان شد. یک نقاش با انتشار تصاویری از این اسب در فضای مجازی به این حادثه واکنش نشان داده و بسیاری دیگر نیکلاس مادورو ، رییس جمهور ونزوئلا را به خاطر دچار شدن مردم این کشور به چنین شرایطی سرزنش کرده اند.

اسب Ocean Bay در ونزوئلا

اسب  Ocean Bay در ونزوئلا

سوزانا رافالی، متخصص تغذیه که به یک مرکز توزیع غذا در ونزوئلا مشاوره می دهد در این باره چنین نوشته است: «این برای همه ما دردناک است». اسب  Ocean Bay در مزرعه ای در توکورون در ۸۰ مایلی جنوب غرب کاراکاس نگهداری می شد تا اینکه یک روز ناپدید شد. تنها سه ماه قبل از این اتفاق، ۷ اسب اصیل دیگر از جمله مادر Ocean Bay دزدیده شده و قصابی شدند. تنها ساعاتی پس از اعلام دزدیده شدن این اسب، بخش هایی از اسکلت او در نزدیکی زندان شهر پیدا شد.

اسب Ocean Bay در ونزوئلا

اسب Ocean Bay در ونزوئلا

پلیس گفته که مشغول تحقیقات در مورد این حادثه ناگوار است. سارقان اسب معمولاً گوشت آن ها را به جای گوشت گوساله به خریداران می فروشند و برخی نیز این گوشت را برای مصرف خانواده های خود نگه می دارند. گارسیا، مربی این اسب، چنان از این حادثه درمانده و ناراحت شده که نتوانست به تصاویر منتشر شده از اسب خود در شبکه های اجتماعی نگاه کند: «او قلب بزرگی داشت. او همیشه می خواست جلوتر از سایرین باشد».

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • رضا خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    یک دور دیگه ترامپ انتخاب بشه مطمئن باشید ایران هم ونزوئلا بعدیه . و دور از انتظار نیست.

  • رضا خرداد ۲۶, ۱۳۹۹

    یکی دو سال دیگه در ایران

  • گلپسر خرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    وضعیت ایران… به زودی… :/

  • مجید خرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    این که چیزی نیست . خبر جدید :
    قدس: فروش گوشت سگ در مشهد!

  • نیما خرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    هر کشوری که دوست و زیر سلطه روسیه باشهدچنین سرنوشتی داره از کره شمالی تا ونزوئلا و به زودی در ایران چون ما هم زیر سلطه روسیه ایم با خائنین که ادعا های پوشالیشون حالا داره ایران به سوی قهقرا میبره روزگاری ایران بزرگترین کارخانجات دنیا رو میخرید ولی حالا دار یم یکی یکی کارخانجات و ایران و همه دارایی هامون میفروشیم