ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نقل و انتقال خودروها در مراکز تعویض پلاک الکترونیکی می‌شود

نحوه فعالیت مراکز تعویض پلاک در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی همراه بوده است که به تعطیلی یک ماهه این مراکز، فعالیت به شیوه زوج و فرد و در نهایت ازدجام و شلوغی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

نحوه فعالیت مراکز تعویض پلاک در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی همراه بوده است که به تعطیلی یک ماهه این مراکز، فعالیت به شیوه زوج و فرد و در نهایت ازدجام و شلوغی بیش از حد و افزایش احتمال شیوع بیماری همراه شده است، اما در این شرایط خبر می رسد که پلیس برنامه دارد تا پروسه تعویض پلاک خودروها را به شیوه الکترونیکی اجرا نماید. با توجه به گفته های رئیس پلیس راهور ناجا، از هفته آینده شماره گذاری خودرو ها به صورت آزمایشی و از طریق فضای مجازی و اینترنت خواهند شد.

سردار سید کمال هادیانفر در این خصوص توضیح داد: «هوشمند سازی یکی از اهدافی است که پلیس راهور به دنبال آن است و استفاده از دست افزارهای جدید از سوی ماموران پلیس راهور و راه در سطح کشور در همین راستا است.»

با رشد جهانی فناوری‌های جدید نظیر اینترنت اشیا و هوشمندشدن شهرها و زیرساخت‌های آن، نیروهای نظامی و انتظامی که همواره جز صنایع پیشرو هستند در سراسر جهان با این روند جهانی همراه شده و در حال کاربردی ساختن تکنولوژی‌های جدید در ساختار خود هستند.

شماره گذاری خودرو

وی ادامه داد: «دوربین های هوشمند یکی دیگر از ابزارهای هوشمند سازی پلیس است این دوربین ها که با همکاری شهرداری ها در سطح شهرها نصب شده کمک می کند که پلیس در برخورد با خودروهای متخلف به صورت سیستمی و هوشمند عمل کند. به علاوه با کمک این دوربین ها نظارت بر ترافیک شهری نیز هوشمندانه تر شده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور و راه نیست.»

گفته می شود در ادامه هوشمندسازی پلیس قصد دارد با هماهنگی بیمه مرکزی در آینده ای نزدیک قبض های جریمه و کاغذهای کروکی را نیز حذف کند

رئیس پلیس راهور ناجا در انتها ضمن اشاره به شماره گذاری خودرو ها به صورت هوشمند تصریح کرد: «شماره گذاری خودرو ها از هفته آینده در دو مرکز تهران به صورت آزمایشی و از طریق فضای مجازی و اینترنت خواهد بود و این موضوع نیز یکی دیگر از اقدامات پلیس در راستای هوشمندسازی است.»

جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودروها [به روز رسانی] - خرداد 99

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرده است:

در شرایط جدید تحول سیستمی داریم و به زودی خدمات نقل و انتقال در تمامی ۴۶۰ مرکز ما در سراسر کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد. در این سیستم جدید خریدار و فروشنده قبل از دریافت خدمات احراز هویت می‌شوند و پس از آن می‌توانند تمامی خدمات خدمات را به شکل الکترونیکی دریافت کرده و تمام پرداخت‌ها و دیون دولتی و هزینه‌ها و ... را در همین بستر پرداخت کنند. در نهایت هم با توجه به الزام قانون فرآیند سلامت اسناد، بازدید از خودرو و نصب پلاک در مراکز انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۳ خرداد ۱۳۹۹

    اینترنت بی صاحاب ما امنیت نداره. هرکی هرچقدر دوست داره هک میکنه، میبره مییفروشه. تا وقتی اوضاع امنیت فضای مجازی اینقدر بده. چه اصراری دارید همه چی مجازی بشه؟!!

مطالب پیشنهادی