ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شرکت بورس: استارتاپ‌ها در آینده‌ای نزدیک وارد بورس تهران هم خواهند شد

مدیرعامل شرکت بورس تهران معتقد است که ورود قریب‌الوقوع استارتاپ‌ها به فرابورس در بهترین زمان ممکن رخ داده و این مجموعه‌ها بعد از اینکه به رشد کافی رسیدند می‌توانند وارد بورس تهران هم بشوند؛ امری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

مدیرعامل شرکت بورس تهران معتقد است که ورود قریب‌الوقوع استارتاپ‌ها به فرابورس در بهترین زمان ممکن رخ داده و این مجموعه‌ها بعد از اینکه به رشد کافی رسیدند می‌توانند وارد بورس تهران هم بشوند؛ امری که از نظر او در آینده نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

«علی صحرایی»، مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با دیجیاتو درباره ورود احتمالی و قریب‌الوقوع برخی استارتاپ‌ها به فرابورس ضمن ابراز خشنودی از وقوع این مساله می‌گوید: «من پیش‌تر موافق شرکت استارتاپ‌ها در بورس تهران نبودم و هنوز هم بر این مسئله واقف هستم اما باور دارم که این مجموعه‌ها می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور از فرابورس هم بالاتر رفته و وارد شرکت بورس شوند چرا که پتانسیل بالایی در آنها دیده می‌شود.»

البته صحرایی تاکید می‌کند که سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها برای عامه مردم می‌تواند ریسک داشته باشد چرا که اساسا جنس سرمایه‌گذاری و بازگشت آن در این مجموعه‌ها تفاوت دارد. او درباره این موضوع بیشتر توضیح می‌دهد: «برای آنها که نگاه متفاوتی به سرمایه‌گذاری دارند و آن را یک سوددهی سریع می‌بینند، سرمایه‌گذاری و ورود به بازی بورسی استارتاپ‌ها چندان مناسب نیست اما برای افرادی که منابع مالی مناسبی دارند و نگاه بلند مدتی برای بازگشت سرمایه خود دارند، یک گزینه بسیار خوب به شمار می‌رود.»

به گفته صحرایی، نمی‌توان روی بازگشت سریع سرمایه از استارتاپ‌ها در بازار سرمایه حساب باز کرد و این موضوع یک روند زمان‌بری می‌طلبد؛ روندی که البته امروزه به نظر می‌رسد آنچنان هم طولانی نخواهد بود. او با اشاره به رشد خوب استارتاپ‌ها در کشور به دیجیاتو می‌گوید: «پنج تا شش مورد از استارتاپ‌ها به زودی وارد فرابورس خواهند شد. اما برای ورود به بورس تهران، این مجموعه‌ها باید به یک پایداری درآمد برسند. اعتماد مردم برای ما مهم است و اگر شرکتی بیاوریم که انتظارات مردم را برآورده نکند، اعتماد جامعه خراب می‌شود.»

او شرط حضور در بورس تهران را تداوم سودآوری و چشم‌انداز سودآوری و داشتن صورت‌های مالی سود‌آور می‌داند و تاکید دارد که استارتاپ‌ها می‌توانند به این مقوله دست پیدا کنند اما بسیاری از آنها در شرایط کنونی، این ویژگی را ندارند: «باور دارم آنها به زودی به بلوغی می‌رسند که با حداقل سرمایه صد میلیارد تومانی بتوانند وارد کف بورس تهران بشوند.»

گفتنیست پیش‌تر صحرایی در اولین نشست خبری که سال ۹۷ و پس از نشستن بر سمت ریاست شرکت بورس تهران برگزار کرده بود، استارتاپ‌ها را برای ورود به بورس پرریسک خوانده بود با این حال به نظر می‌رسد رشد این مجموعه‌ها در دو سه سال اخیر باعث شده که نظر او نیز مانند بسیاری از دیگر مدیران نسبت به کسب‌وکارهای نوپا و تاثیرات مهم آنها در آینده کشور تغییر پیدا کند.

نظر شما چیست؟ ورود استارتاپ‌ها به فرابورس و در آینده‌ای نزدیک به بورس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا حاضر به خریداری سهامی از آنها هنگام عرضه عمومی‌شان هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی