ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل میت در برابر زوم؛ کدام را استفاده کنیم؟

شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم را در سراسر جهان خانه‌نشین کرده و آن‌ها برای انجام کارهای خود و ملاقات با سایر افراد به سراغ نرم افزارهای مختلف رفته‌اند. «گوگل میت» و «زوم» از محبوب‌ترین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم را در سراسر جهان خانه‌نشین کرده و آن‌ها برای انجام کارهای خود و ملاقات با سایر افراد به سراغ نرم افزارهای مختلف رفته‌اند. «گوگل میت» و «زوم» از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای کنفرانس‌های ویدیویی در این دوران محسوب می‌شوند که با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌هایی با یکدیگر نیز دارند.

اگر در انتخاب میان گوگل میت و Zoom برای برگزاری کنفرانس ویدیویی خود تردید دارید، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا ببینید کدام یک از این سرویس‌ها برای شما مناسب‌تر است.

گوگل میت، مناسب برای کنفرانس‌های ویدیویی کوچک

گوگل میت

سرویس‌های گوگل میت و زوم به شما اجازه می‌دهند که با حداکثر ۱۰۰ کاربر دیگر کنفرانس ویدیویی برگزار کنید که برای مدت زمان محدودی نیز این قابلیت رایگان است. در ماه آوریل گوگل سرویس خود را برای عموم مردم عرضه کرد و هر کاربری که حساب گوگل داشته باشد، می‌تواند توسط آن تماس‌ برقرار کند یا در تماس کاربران دیگر حضور داشته باشد.

در نسخه رایگان گوگل میت حداکثر ۱۰۰ نفر می‌توانند در یک کنفرانس ویدیویی شرکت کنند و برگزاری این کنفرانس‌ها برای مدت زمان ۶۰ دقیقه رایگان است، البته گوگل این محدودیت را تا تاریخ ۹ مهرماه به حالت تعلیق درآورده است.

تماس‌های گوگل میت به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند، ویژگی امنیتی که Zoom از آن محروم است. در حالی که سرویس تماس ویدیویی گوگل ویژگی‌های پیشرفته زوم را ندارد، استفاده از آن راحت‌تر و سریع‌تر است. برای استفاده از گوگل میت نیازی به دانلود یا نصب اپلیکیشن ندارید و می‌توانید تحت وب با دیگران ارتباط برقرار کنید.

برای شروع کنفرانس ویدیویی با گوگل میت تنها کافیست به وب‌سایت آن بروید و وارد حساب گوگل خود شوید. پس از ورود به حساب خود با کلیک روی گزینه «Start a meeting» می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، البته امکان برنامه‌ریزی برای تماس‌های آینده از طریق تقویم گوگل نیز برای شما فراهم شده است. پس از ساخت یک تماس، لینک آن را در اختیار کاربران موردنظر خود قرار دهید تا پس از ورود به حساب گوگل خود، به تماس اضافه شوند.

در تماس‌های ویدیویی با گوگل میت می‌توانید نمایشگر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، لایوت را تغییر دهید، میکروفن کاربران را خاموش کنید و همچنین پیام‌های متنی یا اسناد را در محیط چت به اشتراک بگذارید.

در صورتی که با پرداخت ماهانه ۶ دلار، اشتراک G Suite داشته باشید، گوگل ویژگی‌های بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد. از این قابلیت‌ها می‌توان به امکان ضبط جلسات، استریم زنده برای حداکثر ۱۰۰ هزار بیننده و شرکت حداکثر ۲۵۰ کاربر در یک کنفرانس ویدیویی اشاره کرد.

در نهایت اگر سادگی و سرعت در برگزاری کنفرانس ویدیویی و همچنین امنیت در اولویت‌های شما قرار دارند، گوگل میت انتخاب بهتری نسبت به زوم خواهد بود. اگر به ویژگی‌های بیشتری نیاز دارید، باید سراغ زوم بروید.

زوم، بهترین انتخاب برای کنفرانس‌های بزرگ

زوم

زمانی که یک سرویس تبدیل به فعل می‌شود، یعنی به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کرده و زوم نیز چین وضعیتی را تجربه می‌کند. اگر بخواهید چیزی در اینترنت جستجو کنید به احتمال زیاد بجای عبارت «جستجو کنید»، به گفتن «گوگل کنید» اکتفا خواهید کرد. در زمینه کنفرانس ویدیویی نیز زوم به چنین قدرتی دست پیدا کرده است. زوم نقش زیادی در زندگی شخصی و کاری میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ایفا می‌کند.

زوم یک سرویس کنفرانس ویدیویی است که می‌توان توسط آن جلسات بزرگ را برگزار و همچنین ویژگی‌های متنوعی را تجربه کرد. از زوم می‌توانید به صورت رایگان استفاده کنید، البته با پرداخت حق اشتراک ماهانه ۱۵ دلار سرویس «زوم پرو» با ویژگی‌های بیشتر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

در نسخه رایگان امکان ضبط تماس، بی‌صدا کردن افراد حاضر در تماس، چت، اشتراک اسناد و نمایشگر خود، برقراری تماس‌های ویدیویی با کیفیت اچ‌دی، استفاده از وایت‌برد یا تصاویر پس زمینه مجازی، ارسال ایموجی و قابلیت‌های بیشتر وجود دارد. در سرویس زوم پرو محدودیت کنفرانس‌های ویدیویی به ۲۴ ساعت افزایش پیدا می‌کند و همچنین قابلیت‌های پیشرفته‌تری برای کنترل جلسات برایتان فراهم می‌شود.

برخلاف گوگل میت، زوم روی وب کارایی ندارد. اگرچه هر فردی با داشتن لینک و بدون نیاز به ساخت یا ورود به حساب می‌تواند به یک تماس اضافه شود، اما برای استفاده از زوم باید برنامه آن را روی کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر نصب کند. شاید در ابتدا چنین موضوعی برایتان سخت باشد، اما پس از نصب و استفاده مداوم به آن عادت می‌کنید.

امنیت زوم بسیار بالا نیست و در گذشته شاهد فروش نام کاربری و پسورد نیم میلیون کاربر آن در دارک وب بودیم، با این حال برای برگزاری جلسات بزرگ یک سرویس قابل اعتماد است و می‌توان بدون هیچ مشکلی به صورت همزمان با ۱۰۰ کاربر چندین ساعت تماس تصویری با کیفیت اچ‌دی برقرار کرد. در کنار این موارد، زوم ویژگی‌های بی‌شماری نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر قابلیت‌های متنوع می‌خواهید، زوم مناسب شماست

زوم

تعدادی از بهترین و قابل توجه‌ترین ویژگی‌های زوم به شرح زیر هستند:

  • ضبط جلسات: شما می‌توانید به راحتی جلسات را توسط کامپیوتر خود ضبط کنید. اگر از یکی از سرویس‌های پولی زوم استفاده می‌کنید، امکان ضبط جلسات در فضای ابری نیز برایتان فراهم شده است. در گوگل میت می‌توانید جلسات را ضبط کنید، البته تنها در صورتی که عضو G Suite باشید.
  • پس زمینه‌های مجازی: زوم تصاویر پس زمینه زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما گوگل میت هیچ‌گونه تصویر پس زمینه‌ای ندارد.
  • اتاق انتظار: در این بخش فهرستی از کاربرانی که می‌خواهند به تماس شما اضافه شوند، وجود دارد. شما می‌توانید افراد را به تماس خود اضافه کنید یا بدون قطع اتصال، آن‌ها را بیرون کنید.
  • وایت‌برد: یکی از قابلیت‌های داخلی زوم است. در گوگل میت شما می‌توانید از ویژگی مانند «Google Jamboard» استفاده کنید.
  • نمای گالری: در این حالت شما می‌توانید حداکثر ۴۹ شرکت‌کننده را در زوم ببینید. گوگل میت تنها می‌تواند ۱۶ کاربر را در نمای Tiled به نمایش بگذارد.
  • تعاملات: زوم قابلیت‌های بلند کردن دست و همچنین واکنش به کاربران با استفاده از ایموجی را دارد، ویژگی‌هایی که گوگل میت از آن‌ها محروم است.

با نگاهی به فهرست بالا متوجه علت محبوبیت بالای زوم می‌شوید. این سرویس برای استفاده سازمانی طراحی شده و برای اهداف حرفه‌ای عملکرد مناسبی دارد. در صورتی که رهبر یک تیم یا معلم باشید، احتمالا از تمام ویژگی‌های لیست بالا استفاده خواهید کرد.

قابلیت‌های موردنیاز شما نقشی اساسی در انتخاب سرویس برای برگزاری جلسات آنلاین دارند. حتی اگر به یکی از ویژگی‌های انحصاری زوم نیاز داشته باشید، باید بجای گوگل میت این سرویس کنفرانس ویدیویی را انتخاب کنید.

اگر خواستار سادگی هستید، گوگل میت را انتخاب کنید

گوگل میت

اگرچه قابلیت‌های متنوع تاثیر زیادی در انتخاب سرویس دارند، اما همه چیز نیستند. برای برخی مردم محدودیت ۴۰ دقیقه تماس در زوم خوشایند نیست و به همین علت به سراغ گوگل میت با محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای تماس‌ها می‌روند. بسیاری از جلسات، کلاس‌ها و رویدادها در مدت زمان یکساعت به پایان می‌رسند، بنابراین محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای مناسب است. علاوه بر این موضوع، بسیاری از کاربران علاقه‌ای به پرداخت اشتراک ماهانه ۱۵ دلار برای حساب زوم پرو ندارند.

اگر بدنبال یک سرویس ساده هستید که امکان برقراری سریع تماس‌های ویدیویی با دوستان و همکارانتان را فراهم می‌کند و در آن‌ها شاید بخواهید نمایشگر خود را به اشتراک بگذارید، نسخه رایگان گوگل میت مناسب شما خواهد بود و نیازی به پرداخت مبلغ اضافه ندارید.

آیا تا به امروز از این دو سرویس استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری دارد و انتخاب شما میان گوگل میت و زوم، کدام است؟

گوگل میت

گوگل میت

سازنده: گوگل قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۴/۷۴ مگابایت زبان:
زوم

زوم

سازنده: زوم قیمت: دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۹۳/۱۰۵.۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • i2amin
    i2amin | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    حتی اگر بحث عدم وجود امنیت و عدم اطمینان مردم را در نظر نگیریم
    نرم افزارهای ایرانی اصلا قابلیت ویدئو کنفرانس ندارند. تنها تماس تصویری دو نفر با هم ان هم با کیفیت بسیار بسیار پایین ....
    فکر نمیکنم در کل ایران بیش از ۱۰۰ کاربر فعال برای نرم افزارهای ایرانی وجود داشته باشد ؟

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      با اسکای روم میشه

  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    پیام رسانهای ایرانی کپی های بسیار بدی هستند ، در ضمن هروقت دلتون خواست موقع ثبت نام یه عکس دزدکی واسه سرورهای ... ارسال بشه ،میتونید از پیام رسانه‌ای ایرانی استفاده کنید!

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      اگر بنا بر سرقت و رسوخ اطلاعات باشه همین که از سیم کارت ایرانی استفاده میکنی و یا فیلترشکن میری تلگرام راحت میشه دیتاتو به سرقت برد ،،بنا رو بزار بر حمایت از کالای تولید داخل و جوان ایرانی،،، که کمکی بشه به اقتصاد مملکت و کشور و وطن مان،، فارغ از هر جبهه سیاسی و طرز فکر،،، ملاک باید رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان و پیشرفت ایران بزرگ باشد،، خداوکیلی و انصافی بخوایم حساب کنیم ملاک اصلی باید این باشه

      • جانی سینز علیه حسن دزده
        جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        تو برو اختلاستو بکن.حمایت از آشغال های ایرانی یعنی جنایت.جوان ایرانی اگه قرار باشه با این آشغالا شاغل باشه همون بهتر که بیکار باشه تا اینکه به مسولان فاسد ایران خدمت کنه.

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      بخوان از هرجایی و نهادی رد اطلاعتو بگیرن طوری میان بالا سرت که خودت تعجب میکنی،، یعنی مثلاً کلیه کاراتو با گوشی ساده انجام بده و یه گوشی هوشمند بی سیمکارت هم داشته باشی با همون ساده هه رد آدمو میگیرن،،،

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      متاسفانه این نگاه خیلی بده. طولانی میشه ولی چندین قابلیت بود که سروش داشت، بعد از ۶ ماه برای تلگرام اومد. متاسفانه برخی اصلا به داخل اعتماد ندارند. آن چیزی که باید عوض بشود نگاه شماست.

      • جانی سینز علیه حسن دزده
        جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

        امثال شما توسط مسولین فاسد هیپنوتیزم شدن.لیاقتتون اینه که سوار ماشین ایرانی بشین و در حالی که گوشی ایرانیتون دو روزه هنگ کرده ،ماشین چپ کنه و ته دره بره...

  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

    تماس تصویری توی پیامرسان های ایرانی مانند سروش پلاس،گپ،آیگپ موجوده ولی مطمئنم همه دیس میزنن،اونایی که دیس میزنن باید بهتون بگم که من نگفتم نصب کنید فقط خواستم بگم وگرنه لازم نیست نصبشون کنید

    • Reza12022
      Reza12022 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      سلام والا من سروش و آیگپ تماس استفاده می کنم چرا بخوایم دیس لایک بزنیم شما دارید یه محصول تولید ملی و ساخت جوانان و نخبگان این مرز وبوم رو تبلیغ میکنه تنها مشکلل نبود مدیریت و حمایت لازم از اوونه از پیام رسان سروش هم استفاده میکنم که درسته به پای تلگرام نمی‌رسه که اونم از کم کاری مسئولین و صد البته سرمایه گذاری سنگین و داشتن متخصصین بسیار زیاد تو تلگرامه،، سرمایه گذاری هایی درحد میلیون و میلیارد دلار،، از سرور و دستگاه و تجهیزات بگیرید تا متخصص و برنامه نویس و طراح و....،،، از کانال های خبری و فیلم و کلیپ سروش و روبیکا هم استفاده میکنم که واقعاًااا عالیین و یک سوم از حجم بسته اینترنتیم کم میکنه که فوق العاده بصرفه ص،،، همه پیام رسانای داخلی رو هم تبلیغ نکردم چون این دوتا روبیکا و سروش رو واقعاً خیلی عالیین و نیاز های روزانه رو رفع میکنن ممکنه یکی بگه مثلا ایتا و گپ و ببسفون که من خیلی کم استفاده میکنم از اینها،،، ایتا رو تا حدودی استفاده دارم

      • Reza12022
        Reza12022 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        صد البته که خیلی هنوز پیام‌رسانای ایرانی جای پیشرفت دارن،،، مخصوصا ایتا و گپ و آی گپ

      • جانی سینز علیه حسن دزده
        جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        ما فریب نمیخوریم.

    • فرید
      فرید | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

      قاعدتن منم اگه ماه به ماه به حسابم پول واریز میکردن سروشو آی گپ نصب میکردم و اخبار دنیا رو هم فقط از خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان پیگیری میکردم ، مشکله اینه که بهم پولی پرداخت نمیکنن

      • Reza12022
        Reza12022 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        والا ما که پولی بهمون نمیدن ،، شما اگر طلا هم ازت آویزون کنن کار بکن نیستی،،، ایده انگلیسی اینه که شما اینقدر از محصولات ساخت کشور خودت متنفر باشی که به هیچ وجه اونو قبول نداشته باشی و از محصولات خارجی استفاده کنی و اصرار بر اینکار کنی

      • mobin34
        mobin34 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

        به نظر میرسه مشکل اینجاست که به حساب افراد زیادی پول واریز میشه که بیان حالا با دلایل منطقی و گاها بدون دلیل استفاده از کلا تولیدات داخلی رو نفی و نهی کنن.
        چرا تو ی سری از زمینه ها این حمایت کردنه مثل صنعت مونتاژ خودرو باعث شده اوضاع بد تر شه ولی خب آخه من بیام بگم تولید فلان هم وطنم رو نخرم و از برنامه ی اون یکی هم استفاده نکنم و...
        آخرش یکی هم از برنامه های خود من استفاده نمیکنه !
        این جوری فقط داریم خودمون خودمونو نابود میکنیم حالا بماند مسئولین هم اصلا خوب عمل نمیکنن

مطالب پیشنهادی