ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایگاه زیردریایی نازی‌ها تبدیل به بزرگترین گالری هنر دیجیتال جهان شد

چندین دهه از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد اما همچنان سازه‌های مربوط به آن دوران باقی مانده‌اند. حالا پایگاه زیردریایی ۸۰ ساله نازی‌ها در فرانسه به بزرگترین گالری هنر دیجیتال در جهان بدل شده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

چندین دهه از پایان جنگ جهانی دوم می‌گذرد اما همچنان سازه‌های مربوط به آن دوران باقی مانده‌اند. حالا پایگاه زیردریایی ۸۰ ساله نازی‌ها در فرانسه به بزرگترین گالری هنر دیجیتال در جهان بدل شده است.

این پایگاه زیردریایی در «بوردو» قرار دارد و میزبان ۴۳ زیردریایی «یو-بوت» بوده است. امروزه دیگر خبری از این زیردریایی‌ها نیست و آن‌ها جای خود را به آثار هنری داده‌اند. این پایگاه که هم اکنون با نام «Bassins de Lumières» شناخته می‌شود، میزبان عموم مردم از ماه جاری میلادی خواهد بود.

در ابتدا قرار بود این گالری در بهار سال جاری بازگشایی شود، اما شروع ویروس کرونا مانع از انجام چنین کاری شد. Bassins de Lumières یکی از ۵ سازه مطرح ساخته شده در فرانسه در طی جنگ جهانی دوم است و سایر سازه‌ها در شهرهای «لا روشل»، «سن-نزر»، «لوریان» و «برست» قرار گرفته‌اند.

آلمان در سال ۱۹۴۱ به همراه ۶۵۰۰ داوطلب، پیمانکار و نیروی کار اجباری شروع به ساخت این پایگاه کرد و از سال ۱۹۴۳ تبدیل به یک پایگاه عملیاتی شد، البته تنها برای کمتر از ۲ سال مورد استفاده قرار گرفت. برای ساخت آن از ۵۹۴,۶۵۳ متر مکعب سیمان تقویت شده استفاده شده است. در حالی که این پایگاه هدف بمباران‌های زیادی قرار گرفته، اما آسیب چندانی ندیده است. آلمان‌ها در سال ۱۹۴۴ شهر بوردو را ترک کردند.

Bassins de Lumières دارای ۴ استخر ۱۱۰ متری است که با استفاده از راهروها می‌توان از آن‌ها عبور کرد. این پایگاه زیردریایی فضایی نزدیک به ۱۲,۰۷۷ متر مربع برای نمایش آثار هنری دارد. این گالری برای نمایش آثار از ۹۰ ویدیو پروژکتور و ۱۰۰ کیلومتر کابل فیبر نوری استفاده می‌کند.

در این نمایشگاه آثار هنرمندان مشهور به صورت دیجیتالی روی دیوارها به نمایش گذاشته می‌شوند و همزمان آهنگ نیز پخش می‌شود. طول برخی از دیوارهای این پایگاه به ۹۱ متر و ارتفاع آن‌ها به ۱۲ متر می‌رسد. علاوه بر دیوارها، آثار هنری در استخرها نیز منعکس می‌شوند و حس فراگیری به ببینده منتقل می‌کنند.

هنر دیجیتال

هنر دیجیتال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی