ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

کمپانی چینی از آزمایش موفق واکسن کرونا خبر می‌دهد؛ تدارک برای عرضه جهانی

کمپانی چینی «Sinovac Biotech» از دستیابی به نتایج امیدبخش در فازهای اول و دوم آزمایش واکسن کرونا خبر داده است. بسیاری از شرکت‌‌های داروسازی معتبر دنیا در ماه‌های اخیر سرگرم تولید واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند. در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

کمپانی چینی «Sinovac Biotech» از دستیابی به نتایج امیدبخش در فازهای اول و دوم آزمایش واکسن کرونا خبر داده است.

بسیاری از شرکت‌‌های داروسازی معتبر دنیا در ماه‌های اخیر سرگرم تولید واکسن کووید-۱۹ بوده‌اند. در حالی که روز گذشته شرکت «مدرنا» از آماده سازی مقدمات فاز سوم آزمایش واکسن خود خبر داده بود، حالا یک کمپانی چینی هم از دستیابی به موفقیت‌هایی در این زمینه خبر می‌دهد. آزمایش‌های تصادفی، دو سویه کور و همراه با کنترل پلاسیبوی کمپانی بیوتکنولوژی Sinovac Biotech از توانایی واکسن این شرکت در تولید آنتی بادی کرونا حکایت دارد.

واکسن کرونا

این آزمایش در فاز اول روی ۱۴۳ نفر و در فاز دوم روی ۶۰۰ فرد سالم بین ۱۸ تا ۵۹ ساله صورت گرفت و در هیچ یک از این فازها گزارشی درباره پیامدهای شدید گزارش نشده است. در فاز دوم که از اهمیت بالاتری برخوردار است، ۱۴ روز پس از تزریق واکسن سطح تغییرات سرمی آنتی بادی خنثی ساز حدود ۹۰ درصد بوده که از تحریک مثبت سیستم ایمنی بدن حکایت دارد. « Weidong Yin»، مدیرعامل و رییس Sinovac Biotech درباره واکسن CoronaVac می‌گوید:

«مطالعات ما در فازهای اول و دوم نشان دهنده ایمنی و کارایی CoronaVac در تحریک سیستم ایمنی است. این نتایج امید بخش نقطه عطف دیگری است که در مبارزه علیه کووید-۱۹ به آن دست یافته‌ایم.»

وی همچنین به سرمایه‌گذاری برای راه اندازی خطوط تولید این واکسن در مقادیر انبوه اشاره کرده:

«ما CoronaVac را هم مثل دیگر واکسن‌هایی که تولید کرده‌ایم به صورت جهانی عرضه خواهیم کرد و این بخشی از ماموریت ما در مبارزه با بیماری‌ها است.»

Sinovac Biotech قصد دارد پروتکل مطالعه فاز سوم را نیز به «اداره ملی محصولات پزشکی» چین ارائه کند و در صورت موافقت آنها واکسن را روی شمار بیشتری از افراد آزمایش خواهد کرد. همزمان با این شرکت «مدرنا» هم از حدود ۲ هفته دیگر فاز سوم آزمایش واکسن کرونا را با شرکت ۳۰۰۰۰ داوطلب آمریکایی کلید خواهد زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    والا ریسکه واکسن چینی زدن.. داروهای چینی رو یادمون نرفته که چه بلایی سر مردم میاورد.. کاش آمریکا و کشورهای دیگه مثل روسیه و المان شتاب بدن به فرایند تحقیقات واکسناشون مطمئنا از چین مطمئنتر میشه نتیجه

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    دوستانی که میگین این ویروس ساخته بشر هستش!!
    تموم ویروس شناس ها و کس هایی که کارشون اینه گفتن این ویروس آزمایشگاهی نیست و از خفاش به مورچه خار منتقل شده و چینی ها هم مورچه خار خوردن و از این طریق این وضع فاجعه آمیز رو به وجود آوردن...
    لطفا اینقد نگین کاره چینه!کاره آمریکاست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی