ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اپراتور
تکنولوژی

قطعی گسترده شبکه موبایل در آمریکا برای T-Mobile دردسرساز شد

دیروز شبکه T-Mobile و سایر اپراتورها با اختلالات گسترده در ایالات متحده آمریکا مواجه شدند که اگرچه مدیرعامل این اپراتور چنین مشکلی را مربوط به خاموشی ملی به علت ترافیک IP دانست، اما این گفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

دیروز شبکه T-Mobile و سایر اپراتورها با اختلالات گسترده در ایالات متحده آمریکا مواجه شدند که اگرچه مدیرعامل این اپراتور چنین مشکلی را مربوط به خاموشی ملی به علت ترافیک IP دانست، اما این گفته رئیس کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) را قانع نکرده است.

کاربران اپراتورهای T-Mobile، ورایزن و AT&T روز دوشنبه با قطع تماس‌های خود مواجه شدند که مشخص شد یک خاموشی سراسری عمدتا مربوط به شبکه T-Mobile است. این قطعی در بیشتر روز ادامه داشت و نزدیک به ساعت ۱ بامداد روز سه شنبه، این اپراتور خبر از تعمیر کامل سرویس‌های تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی خود دارد. وب سایت Down Detector نیز بالای ۱۰۰ هزار گزارش مربوط به قطعی سرویس‌ها درون آمریکا را در روز دوشنبه ثبت کرد.

رئیس FCC، «اجیت پای» روز دوشنبه در توییتر از انجام تحقیقات پیرامون قطع شبکه T-Mobile خبر داد و آن را غیرقابل قبول اعلام کرد. به گفته پای، اطلاعات بیشتر و دقیقی درباره این خاموشی نیاز است و این اپراتور باید جواب‌های کامل در اختیار FCC و همچنین مصرف‌کنندگان آمریکایی قرار دهد.

هنوز مشخص نشده که کارشناسان FCC چگونه می‌خواهند به اطلاعات دست پیدا کنند و یا اینکه روی چه موضوعی دقیقا تمرکز می‌کنند، اما با توجه به همزمانی این قطعی با تلاش برای اتصال کاربران «اسپرینت» به شبکه‌های T-Mobile، احتمالا انگشت اتهام به سمت آن نشانه می‌رود.

T-Mobile

اوایل ماه آوریل ادغام این دو اپراتور نهایی شد، اما اگر مهاجرت تدریجی نزدیک به یک میلیون کاربر اسپرینت به T-Mobile منجر به خاموشی روز قبل شده باشد، FCC این حق را دارد که درباره آینده از این اپراتور سوالاتی بپرسد. در ماه‌های آینده کاربران بیشتری در این مسیر قرار می‌گیرند، بنابراین احتمال قطعی‌های بیشتر و گسترده‌تر وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که شبکه‌های T-Mobile قادر به تحمل فشار بالای کاربران جدید نباشند. تعدادی از دادستان‌های ایالتی ادعا می‌کنند که قرارداد میان این دو اپراتور به اندازه کافی مورد بررسی و موشکافی قرار نگرفته است، البته دیگر نمی‌توان جلوی این ادغام را گرفت.

علاوه بر اضافه شدن کاربران به شبکه T-Mobile، فرضیه‌های دیگری برای علت قطعی در روز دوشنبه وجود دارد، با این حال حملات DDoS در این دسته قرار نمی‌گیرند. ابتدا در شبکه‌های اجتماعی شایعه‌ای مبنی بر حملات DDoS گسترده به اپراتورها مطرح شده که ورایزن و AT&T آن‌ را رد و خبر از عملکرد عادی خود در این روز دادند. علاوه بر این، مقامات T-Mobile نیز چنین موضوعی را تایید نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • itachi
    itachi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    دموکراسی چی میشه ???

مطالب پیشنهادی