ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلریزان رمزارز؛ کاربران به قربانی حمله فیشینگ بیت‌کوین اهدا کردند

جامعه رمزارز به کمک کاربری شتافته که ۱۱ بیت‌کوین را در یک کلاه‌برداری فیشینگ از دست داده است. این ۱۱ بیت‌کوین تمام سرمایه‌ای است که وی طی ۷ سال جمع آوری کرده بود. «Eric Savics»، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

جامعه رمزارز به کمک کاربری شتافته که ۱۱ بیت‌کوین را در یک کلاه‌برداری فیشینگ از دست داده است. این ۱۱ بیت‌کوین تمام سرمایه‌ای است که وی طی ۷ سال جمع آوری کرده بود.

«Eric Savics»، مجری پادکست «پروتکل» ۳ روز قبل در صفحه توییترش اعلام کرد که پس از وارد کردن عبارت بازیابی والت سخت‌افزاری خود در بدافزار «KeepKey» تمام سرمایه رمزارزی را که از ابتدای ورود به این حوزه جمع کرده بود، از دست داده: «تمام پس اندازم از دست رفت، حتی یک بیتکوین هم ندارم».

Savics تصمیم داشت با استفاده از این ۱۱ بیت‌کوین که آن زمان تقریبا ۱۱۰ هزار دلار ارزش داشت، یک آپارتمان بخرد. انتشار این پست در توییتر توجه رهبران دنیای رمزارز نظیر هم بنیانگذار صرافی «Binance»، مدیرعامل «ShapeShift» و مدیرعامل «CasaHODL» را به خود جلب کرد و باعث شد کمپینی برای جبران ضرر هنگفت وی شکل بگیرد.

کاربران برای اهدای کمک‌های خود در قالب ارز مجازی از Savics خواستند آدرس والتش را به اشتراک بگذارد و از آن زمان حدود ۰.۷۰۹ بیتکوین با ارزش ۶۶۵۰ دلار به حسابش ریخته شده. وی قول داده در صورت بازیابی سرمایه از دست رفته آنها را به اهداکنندگان باز گرداند.

طرف دیگر سکه واکنش‌های انتقاد آمیز برخی دیگر از کاربران است که به فقدان امنیت در دنیای رمزارز اشاره کرده‌اند. آنها به کلاهبرداری متعدد از این دست اشاره کرده و آنرا با سرقت اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری مقایسه کرده‌اند که در هر دو مورد فرد می‌تواند دارایی‌اش را از طریق بانک پس بگیرد اما در مورد رمزارز از این خبرها نیست.

بدافزاری که Savics قربان آن شده در فروشگاه کروم گوگل منتشر شده بود. این فروشگاه به شکل فزاینده‌ای به پایگاهی برای کلاهبرداری فیشینگ رمزارز از طریق انتشار بدافزارهایی تبدیل شده که خود را به جای افزونه لجر جا می‌زنند. گوگل تنها در ماه آپریل ۴۹ افزونه مخرب را از این مارکت حذف کرده که کاربران رمزارز را هدف گرفته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی