ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

احتمال وجود بیش از ۳۰ تمدن فعال بیگانه در کهکشان راه شیری

محققان در پژوهشی جدید به این موضوع پی برده‌اند که احتمال وجود بیش از ۳۰ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری وجود دارد. در مقاله جدید، پژوهشگران با توجه به نحوه ایجاد زندگی در زمین، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

محققان در پژوهشی جدید به این موضوع پی برده‌اند که احتمال وجود بیش از ۳۰ تمدن بیگانه در کهکشان راه شیری وجود دارد.

در مقاله جدید، پژوهشگران با توجه به نحوه ایجاد زندگی در زمین، سعی کردند به تعداد سیاره‌ها در کهکشان راه شیری با ویژگی‌های مشابه دست پیدا کنند. یافته محققان نشان می‌دهد که احتمالا شمار بالایی تمدن فعال در کهکشان ما وجود دارد ، البته این موضوع می‌تواند نشان دهد که ما در بلندمدت شانس کمتری برای زنده ماندن در جهان داریم.

«کریستوفر کنسلایس» از دانشگاه «ناتینگهام» در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«با این فرض که ۵ میلیارد سال زمان برای شکل‌گیری زندگی هوشمند روی سیارات دیگر مانند زمین نیاز است، حداقل باید ده‌ها تمدن فعال در کهکشان ما وجود داشته باشد. ایده ما نگاه به تکامل در مقیاس جهانی است. ما این محاسبات را «حد اخترزیست‌شناسی کوپرنیکی» می‌نامیم.»

حد اخترزیست‌شناسی کوپرنیکی در دو شکل وجود دارد که یکی از آن‌ها حد «ضعیف» است که بیان می‌کند زندگی هوشمند روی هر سیاره‌ای پس از ۵ میلیارد سال شکل می‌گیرد. حد بعدی، «قوی» نام دارد که عنوان می‌کند زندگی بین ۴.۵ و ۵ میلیارد سال پیش ایجاد شده است.

کهکشان راه شیری

در تحقیق جدید از حد دوم استفاده شده و همچنین یکی از فرضیات آن، توسعه گونه‌های جدید در محیط غنی از فلز است، چرا که انسان نیز در چنین محیط‌هایی شروع به توسعه و پیشرفت کرده است. تحقیق قبلی در سال ۲۰۱۲ نشان داده بود که برای شکل‌گیری زندگی به حداقل فلزیگی ستاره‌ای مناسب نیاز است.

محققان از چنین فرضیاتی برای درک تعداد سیارات موجود در کهکشان راه ‌شیری که می‌توانند میزبان زندگی باشند، استفاده کردند. کشف تمدن در کهکشان نیازمند دستگاه‌های قدرتمندی برای دریافت سیگنال است. این سیگنال‌ها شامل مخابره رادیویی از ماهواره‌ها و تلویزیون نیز می‌شود. با توجه به این موارد، تخمین زده می‌شود در کهکشان ما ۳۶ تمدن هوشمند وجود دارد.

در حالی که شاید این تعداد تمدن در جهان وجود داشته باشد، ارتباط با آن‌ها سخت خواهد بود. میانگین فاصله ما با هر یک از تمدن‌های احتمالی به ۱۷ هزار سال نوری می‌رسد که برقراری ارتباط را تبدیل به کاری چالش برانگیز می‌کند. برخی سناریوها به این موضوع اشاره دارند که ما تنها تمدن پیشرفته در کهکشان هستیم و سایر تمدن‌ها پیش از اینکه توسط ما شناسایی شوند، از بین رفته‌اند.

تحقیق جدید علاوه بر نحوه شکل‌گیری زندگی، قصد دارد آینده تمدن ما و پایان آن را نیز پیش‌بینی کند. اگر هیچ تمدن فعال دیگری در کهکشان راه شیری وجود نداشته باشد، آینده نامناسبی در انتظار تمدن ما خواهد بود چرا که سایر تمدن‌ها در گذشته نابود شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mehr Fa
    Mehr Fa | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    جذاب ترین نظریه ها

  • itookan
    itookan | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    خیلی دلم میخواد بدونم عدد ۳۰ روز از کجا آوردن!

    • Ali ghasemian
      Ali ghasemian | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      دقیقا فرمول داره ، فرمول آماری، از گذشته زمین تا به امروز و شانس حیات روی اون رو مطابقت میدن به هزاران هزار سیاره دیگه... و میزارن داخل فرمول

  • javad_xbox
    javad_xbox | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    وقتی مردم به ستاره ها نگاه میکنن و درخشش ان را میبینند در واقع دارند به چند میلیارد سال پیش نگاه میکنن.برای ارتباط برقرار کردن با کهکشان های دیگر در سریع ترین زمان ما نیاز به 100 تا دانشمند مثل انیشتن نیاز داریم. بهتره به جای این به دنیای موازی فوکوس کنیم که از خود ما به خودمان نزدیکتر است

    • itachi
      itachi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

      دنیای موازی اثبات نشده و فقط نظریه است

مطالب پیشنهادی