ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای شماتیک نسخه جدید iMac در کدهای iOS 14؛ حاشیه یکدست و باریکتر

اپل پس از مدت‌ها تصمیم گرفته دستی به سر و روی iMac کشیده و نسل جدید آنرا به طراحی جذابتری روانه بازار کند. کامپیوتر یکپارچه iMac علی رغم کارایی بالا ظاهر به روزی ندارد و طراحی آن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

اپل پس از مدت‌ها تصمیم گرفته دستی به سر و روی iMac کشیده و نسل جدید آنرا به طراحی جذابتری روانه بازار کند.

کامپیوتر یکپارچه iMac علی رغم کارایی بالا ظاهر به روزی ندارد و طراحی آن نزدیک به یک دهه است که تغییر چندانی به خود ندیده است. از مدت‌ها قبل شایعاتی مربوط به باز طراحی iMac شنیده می‌شد و برخی مدعی بودند اپل نسخه ۲۳ اینچی این کامپیوتر را در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2020 رونمایی خواهد کرد. در حالی که تنها چند روز به برگزاری WWDC امسال باقی مانده، برخی کاربران با کند و کار در کدهای iOS 14 به آیکون‌هایی برخورده‌اند که ظاهرا نشانگر طراحی جدید iMac است.

هرچند رزولوشن آیکون چنگی به دل نمی‌زند اما تغییرات آن نسبت به نسخه فعلی واضح است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر چندان باریک نیستند اما عرض آنها در هر چهار طرف یکسان شده. پیش از این برخی افشاگران مدعی پیاده سازی زبان طراحی پرو دیسپلی XDR در کامپیوتر یکپارچه اپل بودند اما بین این لبه‌ها با XDR تفاوت چشمگیری وجود دارد.

نسخه ۲۰۲۰ iMac احتمالا به چیپ امنیتی T2 و کرات گرافیک رادئون ناوی مجهز خواهد شد که سرعت پردازش‌‌های گرافیکی را ارتقا خواهد داد. برخی منابع هم از نمایشگر ۲۳ اینچی سخن به میان آورده‌اند که احتمالا جایگزین نسخه ۲۱.۵ اینچی فعلی خواهد بود.

هرچند امکان معرفی این دستگاه در WWDC هفته آینده وجود دارد اما به گفته منابع آگاه در زنجیره تامین ممکن است اپل معرفی آنرا به نیمه دوم سال موکول کند که دستکم به معنی عدم معرفی تا دو هفته دیگر خواهد بود.

کنفرانس WWDC امسال از تاریخ ۲۲ ژوئن (۲ تیر) به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود و دیجیاتو مثل هر سال آنرا پوشش خواهد داد. از دیگر رویدادهای مورد انتظار باید به اعلام جایگزینی پردازنده‌‌های اینتل با ARM اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ameer
    Ameer | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹

    بنظر سمت چپی مانیتور قدیمی اپله ?

مطالب پیشنهادی