ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا مجوز استفاده اضطراری از هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را باطل کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از داروهای ضدمالاریا، کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را باطل کرد. این داروها پس از حمایت رئیس جمهور آمریکا به محبوبیت بالایی دست پیدا کردند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از داروهای ضدمالاریا، کلروکین و هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا را باطل کرد.

این داروها پس از حمایت رئیس جمهور آمریکا به محبوبیت بالایی دست پیدا کردند که همین موضوع نگرانی دانشمندان را در پی داشت، چرا که دونالد ترامپ پیش از انجام تحقیقات پزشکی گسترده از تاثیرگذاری آن‌ها در درمان کرونا سخن گفته بود.

روی این داروها تحقیقات زیادی صورت گرفته که البته نتایج متفاوتی داشته‌اند و برای مثال یک تیم تحقیقاتی به علت افزایش میزان تلفات، مطالعات بالینی خود را در مراحل اولیه به پایان رساند. اواخر ماه مارس FDA مجوز استفاده اضطراری از این داروها را صادر کرد که انتقاد بسیاری از محققان فعال در حوزه‌های پزشکی و دارویی را به همراه داشت چرا که مدارک کمی پیرامون اثربخشی و همچنین عوارض جانبی آن‌ها بدست آمده بود.

پس از مرگ مبتلایان به کرونا در یکی از تحقیقات، در بیانیه‌ای اعلام شد که در استفاده از این داروها باید محتاطانه عمل کرد. FDA زمانی مجوز استفاده اضطراری صادر می‌کند که مزیت‌های یک دارو یا درمان بیش از خطرات آن باشد و فرصت کافی برای انجام تحقیقات گسترده وجود نداشته باشد. چرا که برای کسب مجوز نهایی باید آزمایش‌های گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شود.

هیدروکسی کلروکین

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا باعث شد که FDA بیش از شرایط عادی مجوزهای استفاده اضطراری صادر کند که بیشتر آن‌ها مربوط به تجهیزات مورد استفاده برای تشخیص ویروس کرونا می‌شود.

دونالد ترامپ در کنار حمایت از این داروها، ادعا کرد که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، آن‌ها را مصرف می‌کند. چنین اظهار نظری باعث افزایش تقاضا برای این داروها شد که عواقب وخیمی برای افرادی که بنابر شرایط پزشکی آن‌ها را مصرف می‌کنند، در پی داشت. بر اساس تحقیقات پزشکی و آزمایش‌های بالینی، کلروکین و هیدروکسی کلروکین علاوه بر مالاریا برای بیماری‌های دیگری مانند «لوپوس» والتهاب مزمن مفصل نیز کارایی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی