ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیشگامان تکنولوژی 2020
تکنولوژی

مجمع جهانی اقتصاد فهرست پیشگامان تکنولوژی 2020 را منتشر کرد

مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته فهرست پیشگامان تکنولوژی 2020 را منتشر کرد؛ لیستی از شرکت هایی که با تکنولوژی های پیشرفته خود در جهت حل مسائل جهانی گام برداشتند و خبرساز شدند. در فهرست امسال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته فهرست پیشگامان تکنولوژی 2020 را منتشر کرد؛ لیستی از شرکت هایی که با تکنولوژی های پیشرفته خود در جهت حل مسائل جهانی گام برداشتند و خبرساز شدند. در فهرست امسال اسامی شرکت های مختلفی دیده می شود که در حوزه های متفاوت از هوش مصنوعی گرفته تا محیط زیست فعالیت دارند و به لطف نوآوری های خود تلاش می کنند زمین را از بحران تغییرات اقلیمی نجات داده یا بیماری را از دامن بشر امروز پاک کنند.

سوزان نسبیت رئیس کمیته نوآوران جهانی مجمع جهانی اقتصاد در این باره گفته است:

پیشگامان تکنولوژی 2020  تلاش می کنند که ضمن بهبود جوامع، صنایع خود را نیز در مسیر پیشرفت قرار دهند. اینها شرکت هایی هستند که متفاوت می اندیشند و تلاش دارند که تحول آفرین باشند. بی صبرانه منتظر هستیم تا ایفای نقش آنها در شکل دادن به آینده و صنایع حوزه فعالیت شان را شاهد باشیم.

از مجموع صد شرکت منتخب امسال، بالغ بر یک چهارم آنها توسط زنان هدایت می شوند که بیشتر از دو برابر میانگین جهانی صنعت است. این شرکت ها همچنین در مناطق جغرافیایی متفاوتی فعالیت دارند که خارج از کانون های تکنولوژی همیشگی (نظیر سیلیکون ولی) است.

پیشگامان تکنولوژی 2020

برای مثال در برزیل شرکتی به نام CargoX فعالیت دارد که برای بهینه سازی لجستیک و در نهایت آسان سازی هرچه بیشتر زندگی رانندگان کامیون تلاش می کند کلیه امور آنها را به صورت دیجیتالی در بیاورد. شرکت هندی ZestMoney نیز با استفاده از فناوری خود سعی دارد صنعت خدمات مالی را متحول کند و به آنهایی که از طریق مسیرهای همیشگی امکان دریافت اعتبار و کارت اعتباری ندارند سرویس های مشابه ارائه نماید.

هرکدام از پیشگامان تکنولوژی 2020 تلاش می کند که اثری مثبت در کشور خود بر جای بگذارند. برای مثال استارتاپی به نام Twiga در کنیا با استفاده از دیتای B2B سعی دارد هزینه غذا را در این کشور پایین آورده و بهره وری زنجیره های تامین غذا را بالا ببرد.

دیگر شرکت های منتخب در این فهرست در کشورهایی نظیر آرژانتین، اتریش، برزیل، چین، شیلی، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، هند، کره جنوبی، سنگاپور، سوئیس، تایوان، اسپانیا و آمریکا فعالیت دارند.

پیشگامان تکنولوژی 2020 امسال علاوه بر اینکه از میان مناطق جغرافیایی وسیع تری انتخاب شده بودند، طیف گسترده تری از صنایع را شامل می شدند که از شهرهای هوشمند گرفته تا سلامت، مالی و لجستیک را در بر می گرفت.

برای مثال در میان برگزیدگان امسال نام یک شرکت آمریکایی به نام Metawave به چشم می خورد که با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی سنسور مورد استفاده در خودروها را بهبود داده و امکانی را برای خودروسازان فراهم کرده تا ماشین های هوشمندتر و ایمن تری بسازند.

فهرست کامل منتخبان پیشگامان تکنولوژی 2020 را میتوانید در اینجا بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    دیجیاتو فهمیدیم چرا لیست رو نیاوردید و به لینک دادن اکتفا کردید? ? ?
    این مملکت درست بشو نیست

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

      چون لیست طولانیه و فرصت ما محدود!

      • آریا
        آریا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

        من پست طولانی تر از اینها هم دیدم اینجا . بهانه خوبی نبود

مطالب پیشنهادی