ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی دیتا دار اندروید | معرفی و دانلود بهترین بازی های سنگین و کیفیت دار
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی و دانلود 45 تا از بهترین بازی های دیتا دار اندروید گوشی موبایل

با وجود پیشرفت‌های سخت افزاری گوشی‌ها، بازی‌های حجیم در یک بازه زمانی چند ساله محبوبیت گذشته خود را از دست دادند و به خاطر ریسک بالایی که ساخت این عناوین داشتند و البته همچنان هم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

با وجود پیشرفت‌های سخت افزاری گوشی‌ها، بازی‌های حجیم در یک بازه زمانی چند ساله محبوبیت گذشته خود را از دست دادند و به خاطر ریسک بالایی که ساخت این عناوین داشتند و البته همچنان هم دارند، توسعه دهندگان بیشتر وقت‌شان را روی بازی‌های ساده و کم‌حجم‌تر گذاشتند. اما در این یکی دو سال همه چیز نسبت به مسئله بازی دیتا دار تغییر کرده است.

به لطف محبوبیت زیادی که پورت‌های معروف روی گوشی پیدا کرده‌اند این روزها هم تعداد بازی‌های حجیم بیشتر شده و هم بازی‌های بیشتری را می‌بینیم که توانایی‌های موبایل را به چالش می‌کشند. عناوینی که حتی حجم آن‌ها به ۸ گیگابایت و بیشتر نیز می‌رسد. در این مطلب به سراغ همین عناوین رفته‌ایم و اگر به دنبال بازی دیتا دار اندروید و iOS هستید، مطلب پیش رو را از دست دهید.

Forza Street


امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: بله

فورتزای موبایل (Forza Street) تا حد زیادی یادآور حالت Touch Drive آسفالت 9 است، همان‌قدر محدود و همان‌قدر چشم نواز. در جریان مسابقات کار زیادی لازم نیست انجام بدهید و فقط کافیست در زمان مناسب واکنش‌های درستی نشان بدهید که خسته کننده به نظر می‌رسد اما از آن طرف جلوه‌های بصری و صداگذاری فوق‌العاده به کمک بازی آمده‌اند تا این تجربه لذت بخش‌تر بشود، حداقل برای کسانی که به مسائل تکنیکی اهمیت بیشتری می‌دهند.

دانلود بازی Forza Street: Tap to Race

Forza Street: Tap to Race

Forza Street: Tap to Race

سازنده: Microsoft Corporation قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2000 / 1700 مگابایت زبان:

LifeAfter


2. بازی LifeAfter
امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 3.9نیاز به اینترنت: بله

نت‌ایز (Netease)، چه بلایی سر بازی دیتا دار LifeAfter آوردی؟ ظاهرا سیستم درآمدزایی اشتباه امان بازی را بریده و به‌همین خاطر دیگر از آن بازخوردهای مثبتی که در ماه‌های اولیه عرضه بازی دیدیم، خبری نیست اما بازی را در لیست می‌بینید، نه فقط به‌خاطر حجم بالایش بلکه به‌خاطر ارائه چیزی که مدت‌ها بود روی موبایل انتظارش را می‌کشیدیم. LifeAfter از معدود بازی‌هایی است که از نمای سوم شخص، تجربه‌ای با کیفیت از سبک بقا را به‌تصویر می‌کشد و همین هم کافیست تا با وجود مشکلاتش بازی پیشنهاد بشود.

دانلود بازی LifeAfter

LifeAfter

LifeAfter

سازنده: Netease قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3900 / 3960 مگابایت زبان:

Pascal's Wager


3. بازی Pascal's Wager
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

سال پیش و در جریان رونمایی از آیفون‌های جدید، اپل برای اینکه نشان دهد چه‌قدر چیپست آیفون‌های جدیدش قدرتمند است Pascal's Wager را به کنفرانسش آورد. از لحاظ تکنیکی بازی‌های بهتری می‌شود پیدا کرد ولی نکته اینجاست بازی نسبت به بقیه کلون‌های دارک سولز/بلادبورن در محیطی بزرگ‌تر اتفاق می‌افتاد (خوشبختانه از آن مرحله‌های کوتاه اینجا خبری نیست)، گیم پلی روان‌تری دارد و همین هم ارزش بخش تکنیکی بازی را بالاتر برده است.

دانلود بازی Pascal's Wager

Pascal's Wager

Pascal's Wager

سازنده: Giant Games قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2300 مگابایت زبان:

Iron Blade: Medieval


4. بازی Iron Blade: Medieval
امتیاز در گوگل پلی: 4.7امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: بله

در تعریفی خلاصه Iron Blade را می‌توانیم نسخه پرزرق و برق‌تر بازی‌های Idle Games بنامیم. در اینجا کنترل زیادی روی شخصیت اصلی ندارید، خودش حرکت می‌کند و فقط باید در زمان مناسب حمله کنید و جلوی ضربه دشمنان را بگیرید اما بازی هرچه‌قدر در بخش گیم پلی رو به ساده‌سازی آورده، در قسمت گرافیک به استانداردهای گیم لافت پایبند بوده و با وجود اینکه تقریبا سه سال از انتشارش می‌گذرد همچنان یکی از زیباترین‌های گوشی است. گفتیم گیم لافت، کجاست این استودیو؟

دانلود بازی Iron Blade: Medieval RPG

Iron Blade: Medieval RPG

Iron Blade: Medieval RPG

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3800 مگابایت زبان:

Fortnite


5. بازی Fortnite
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: --نیاز به اینترنت: بله

فریب آن ۲۵۵ مگابایتی که اپیک گیمز در قسمت حجم بازی دیتا دار فورتنایت نوشته را نخورید. بازی به‌خاطر آپدیت‌های زیادی که دریافت می‌کند، تبدیل به یکی از حجیم‌ترین بازی‌های گوشی شده و حتی روی بعضی از دیوایس‌ها حجم آن به بیش از ۸ گیگابایت هم رسیده است. از طرفی چند ساعت پیش آپدیت مربوط به فصل جدید بازی در دسترس قرار گرفت که هرچند حجمش دقیقا روی تلفن‌های هوشمند هنوز مشخص نیست اما خود اپیک گیمز گفته که بیشتر از حد معمول خواهد بود.

GWENT: The Witcher Card Game


6. بازی GWENT: The Witcher Card Game
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: بله

پارسال بالاخره آن اتفاقی که منتظرش بودیم، افتاد و سی دی پراجکت رد بازی کارتی ویچر را به تلفن‌های هوشمند آورد. این بازی محبوب که در واقع مینی گیمی از ویچر ۳ است، به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا با کارت‌های دنیای ویچر به جنگ یکدیگر بروند. با ۲.۸ گیگابایتی که برای دانلود آن روی iOS نیاز دارید، گوئنت را می‌توانیم یکی از حجیم‌ترین بازی‌های کارتی موبایل بنامیم و نکته اینجاست پیش نیاز دانلودش هم اندروید 7 به بالا و iOS 12 به بالا است. مشخصاتی که کم پیش می‌آید برای یک بازی کارتی ببینیم.

دانلود بازی GWENT: The Witcher Card Game

GWENT: The Witcher Card Game

GWENT: The Witcher Card Game

سازنده: CD PROJEKT قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2800 مگابایت زبان:

GRIS


7. بازی GRIS
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

گریس به طرز باورنکردنی زیباست و حتی معماهای بازی با وجود اینکه تلاش می‌کنند تعامل مخاطب با بازی را افزایش دهند اما چون ساده هستند حواس‌تان را از این زیبایی پرت نمی‌کنند. بازی با همین زیبایی بصری داستانش را روایت می‌کند، با همین زیبایی بصری تعاملات درونی شخصیت اصلی‌اش را نشان می‌دهد و با همین زیبایی بصری مخاطبش را جادو می‌کند. اگر یک پلتفرمر چالش برانگیز می‌خواهید شاید بهتر باشد دور گریس را خط بکشید اما اگر به دنبال تجربه‌ای از جنس فلورانس هستید، گریس بهترین گزینه است.

دانلود بازی GRIS

GRIS

GRIS

سازنده: Devolver Digital قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2500 / 626 مگابایت زبان:

Call of Duty Mobile


9. بازی Call of Duty Mobile
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

با داشتن سه حالت گیم‌پلی بتل رویال (Battle Royal)، زامبی (Zombies) و چند نفره (Multiplayer) کال اف دیوتی موبایل یکی از کامل‌ترین بازی‌های شوتر است و اگر به این مسئله گرافیک همیشه بالای آثار تنسنت را اضافه کنیم، حجم سه گیگابایتی بازی حتی با وجود اینکه کال آو دیوتی موبایل فعلا در مرحله بتا به سر می‌برد، آن‌قدر عجیب نیست. تنسنت می‌خواهد بهترین تجربه از کال آو دیوتی را روی دیوایس‌های هوشمند ارائه بدهد و برای رسیدن به این هدف آن‌ها مجبورند حجم را فدای کیفیت کنند.

دانلود بازی Call of Duty: Mobile

Call of Duty: Mobile

Call of Duty: Mobile

سازنده: Activision قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3060 مگابایت زبان:

Civilization VI


10. بازی Civilization VI
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 3.2نیاز به اینترنت: خیر

«تمدن ۶» (Civilization VI) از آن برگ برنده‌های iOS است که دارندگان دیوایس‌های اندرویدی همیشه باید حسرت داشتنش را بخورند. عنوانی عمیق در زمینه گیم‌پلی که بدون داشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای آزاردهنده و زمان‌های چند ساعته برای ساخت ساختمان‌ها و تربیت نیروها، تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به دیگر آثار استراتژی گوشی ارائه می‌دهد. در این بازی کنترل تمدنی را قبل از میلاد مسیح تا دنیای امروزی به‌عهده بگیرید؛ به تکنولوژی‌های جدید مجهز شوید، شهرهایتان را قدرتمندتر کنید و با سیاست خود دشمنان را کنار بزنید.

دانلود بازی Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

سازنده: Aspyr Media قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3300 مگابایت زبان:

CSR Racing 2


11. بازی CSR Racing 2
امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

به‌خاطر محدودیت‌های گیم‌پلی، بخش فنی اهمیت زیادی در بازی‌های درگ ریسینگ دارد و بازی دیتا دار CSR Racing 2 با جزییات فوق‌العاده‌اش هنوز هم بهترین درگ ریسینگ موبایل در زمینه بصری و شنیداری است. طراحی وسواس‌گونه محیط و مدل‌‌های اتومبیل‌ها، کیفیت بالای بافت‌ها و صدای متفاوت موتور برای هر ماشین باعث شد تا CSR Racing 2 با وجود پیشرفت‌های کم گیم‌پلی اما به‌خاطر گرافیک و صداگذاری هیولایش طرفداران زیادی را به سمت خودش بکشاند.

دانلود بازی CSR Racing 2

CSR Racing 2

CSR Racing 2

سازنده: NaturalMotion Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2900 / 1590 مگابایت زبان:

ESCAPE From Chernobyl


12. بازی ESCAPE From Chernobyl
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.0نیاز به اینترنت: خیر

حالا که سریال چرنوبیل (Chernobyl) سر و صدای زیادی به پا کرده و به رتبه یک بهترین سریال‌های IMDB از نگاه مردم راه یافته، بد نیست نیم‌نگاهی هم به بهترین بازی موبایل الهام گرفته از این فاجعه تاریخی بیاندازید. «فرار از چرنوبیل» (Escape From Chernobyl) بازیکن‌ را در محیطی رادیواکتیوی تنها گذاشته و همانند بقیه عناوین ماجراجویی جهان باز در اینجا باید با گشت و گذار در محیط مجهز بشوید، آیتم‌های مناسب را پیدا کرده و سعی کنید از این جهنم بگریزید.

دانلود بازی Escape From Chernobyl

Escape From Chernobyl

Escape From Chernobyl

سازنده: Atypical Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2200 / 2000 مگابایت زبان:

Chaos Rings III


13. بازی Chaos Rings III
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: خیر

نقش‌آفرینی‌های ژاپنی بازی‌های طولانی هستند و اسکوئرانیکس با همان نسخه اول «حلقه‌های آشوب» (Chaos Rings) نشان داد که می‌خواهد این ماجراجویی را پرجزییات، سرگرم‌کننده و زیبا به‌تصویر بکشد. تصمیمی که نتیجه‌اش یکی از بهترین، اعتیادآورترین و البته پرججم‌ترین بازی‌های گوشی بود. در بازی دیتا دار حلقه‌های آشوب ۳ و مشابه بقیه قسمت‌های مجموعه مبارزات نوبتی بوده، با پیشروی شخصیت‌های بیشتری آزاد می‌کنید و جدا از ارتقا آن‌‌ها می‌توانید آیتم‌های جدید بخرید.

دانلود بازی CHAOS RINGS Ⅲ

CHAOS RINGS Ⅲ

CHAOS RINGS Ⅲ

سازنده: SQUARE ENIX قیمت: 19.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 / 2280 مگابایت زبان:

PUBG MOBILE


14. بازی PUBG MOBILE
امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: بله

یکی از بزرگترین دستاوردهای تنسنت با پابجی موبایل، انتشار عنوانی حجیم و همچنان بهینه بود. حجم کلی پابجی موبایل به ۲ یا ۳ گیگابایت می‌رسد، با این حال بازی عملکرد مناسبی روی دیوایس‌های مختلف دارد و برخلاف فورتنایت موبایل اثر تنسنت توانسته تجربه گرافیکی باثبات‌تری را ارائه بدهد. چند روز دیگر رویداد جدید بازی با حال و هوای فیلم گودزیلا آغاز می‌شود و اگر بازی را پاک کرده‌اید یا حتی تاکنون به سراغش نرفته‌اید، الان زمان مناسبی است تا نظرتان را عوض کنید.

دانلود بازی PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2600 / 1780 مگابایت زبان:

Sky Gamblers - Storm Raiders 2


15. بازی Sky Gamblers - Storm Raiders 2
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 3.9نیاز به اینترنت: خیر

تمام تصورتان از نبردهای هوایی روی گوشی را دور بریزید؛ قسمت دوم Sky Gamblers با گرافیک بالایش یکی از بهترین تجربه‌های بصری روی گوشی را به وجود آورده، پویایی محیط‌ها باعث شده تا نبردها واقعی‌تر به نظر برسند و تعداد زیاد هواپیماهایی که در هر مرحله با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید بازی را عظیم‌تر کرده است. Sky Gamblers - Storm Raiders 2 مبارزات هواپیماهای جنگی را حماسی‌تر از همیشه به‌تصویر کشیده و برای رسیدن به این نقطه، سازنده مجبور شده تا دور حجم پایین و سخت‌افزارهای ضعیف‌تر را خط بکشد.

دانلود بازی Sky Gamblers - Storm Raiders 2

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

Sky Gamblers - Storm Raiders 2

سازنده: Atypical Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2500 مگابایت زبان:

Life is Strange: Before Storm


16. بازی Life is Strange: Before Storm
امتیاز در گوگل پلی: 4.0امتیاز در اپ استور: 3.6نیاز به اینترنت: خیر

پورت‌های کنسولی روی موبایل معمولا حجم بالایی دارند، چه برسد به بازی دیتا دار Life is Strange: Before the Storm که سه قسمت داشته و هر قسمتش هم از لحاظ گرافیکی و هم مدت زمان اتمام اپیزود جزو آثار سنگین گوشی به‌حساب می‌آید. داستان بازی قبل از Life is Strange اتفاق می‌افتد و این بار بازیکن کنترل کلویی را به‌عهده دارد. از لحاظ گیم پلی نیز Before the Storm شبیه به آثار استودیوی تلتیل، سازنده واکینگ دد، است و با انتخاب دیالوگ‌ها می‌توانید تغییراتی در روند داستان به وجود بیاورید.

دانلود بازی Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

Life is Strange: Before the Storm

سازنده: Square Enix قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2300 / 1700 مگابایت زبان:

Bully


17. بازی Bully
امتیاز در گوگل پلی: 2.4امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

نمایش دنیایی جهان‌باز که بازیکن‌ها در آن بتوانند به بخش‌های مختلف نقشه سر زده و با شخصیت‌ها، وسیله‌ها و اهداف گوناگون در تعامل باشند، حجم بالایی می‌طلبد و Bully به عنوان اثری که توانسته دنیایی پرجزییات را ارائه بدهد کاملا ارزش این حجم بالا را دارد. برخلاف دو اثر معروف راک‌استار، در Bully نه با خلاف‌های کارهای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنید و نه به یک دنیای وسترن قدم می‌گذارید، اینجا دانش آموزی هستید که به مدرسه‌ای با قوانین سخت فرستاده شده و باید به بقیه نشان دهید رئیس کیست.

دانلود بازی Bully: Anniversary Edition

Bully: Anniversary Edition

Bully: Anniversary Edition

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2400 / 2000 مگابایت زبان:

XCOM: Enemy Within


18. بازی XCOM: Enemy Within
امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: خیر

کمبود بازی‌هایی مثل «تمدن» و همین XCOM: Enemy Within کاملا روی گوشی احساس می‌شود. بازی‌هایی استراتژی که در آن‌ها نیازی نیست روزها صرف یک ارتقا کوچک کنید و بازی در همان لحظه تقریبا همه‌چیز را در اختیارتان می‌گذارد. بنابراین فقط کافیست با برنامه‌ریزی درست دشمن را از پا دربیاورید. XCOM: Enemy Within  یک استراتژی نوبتی با چاشنی اکشن است. با وارد شدن به هر منطقه، ابتدا بازیکن سربازهایش را حرکت داده و سپس نوبت به حریف می‌رسد.

دانلود بازی XCOM: Enemy Within

XCOM: Enemy Within

XCOM: Enemy Within

سازنده: 2K قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3500 / 3210 مگابایت زبان:

Grand Theft Auto: San Andreas


19. بازی Grand Theft Auto: San Andreas
امتیاز در گوگل پلی: 3.0امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: خیر

همان حرف‌هایی که برای Bully گفتیم، دوباره می‌توانیم اینجا بازگو کنیم؛ راک‌استار با دادن جزییات به جهان بزرگ بازی توانسته دنیایش را باورپذیرتر از همیشه به نمایش بگذارد. با وجود اینکه چند سال از انتشار پورت موبایل جی‌تی‌ای سان آندریاس می‌گذرد و قیمت بازی هم آن‌قدرها ارزان نیست اما هنوز در آمارها سان آندریاس جزو پرفروش‌ترین بازی‌های ماجراجویی گوشی است. همانند نسخه پلتفرم‌های خانگی، در اینجا نیز نقش شخصیتی با نام کارل جانسون را دارید که می‌خواهد قاتل مادرش را پیدا کند.

دانلود بازی Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1760 مگابایت زبان:

20. بازی Grid Autosport


20. بازی Grid Autosport
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: بله

برای انتخاب «پرحجم ترین بازی گوشی» دو مدعی وجود دارد. یکی از آن‌ها همین بازی دیتا دار گرید اتو اسپورت است که هر چند حجم کلی‌اش در اپ استور 4 گیگابایت نوشته ولی اگر می‌خواهید بازی را روی بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید باید چیزی نزدیک به 4 گیگابایت دیگر هم دانلود کنید که مجموعا حجم این عنوان را به 8 گیگابایت می‌رسد؛ گرید اتو اسپورت یک شبیه ساز رانندگی بوده و در پیست مسابقات مختلف با بقیه ماشین‌ها مسابقه می‌دهید.

دانلود بازی GRID Autosport

GRID Autosport

GRID Autosport

سازنده: Feral Interactive قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 4000 مگابایت زبان:

21. بازی Final Fantasy XV Pocket Edition


Final Fantasy XV Pocket Edition
امتیاز در گوگل پلی: 3.5امتیاز در اپ استور: 3.7نیاز به اینترنت: خیر

چیزی که فاینال فانتزی 15 پاکت ادیشن را تا این اندازه حجیم کرده به دنیای بزرگش برمی‌گردد. اسکوئرانیکس برای کاهش حجم عنوانش بازی را در ده قسمت عرضه کرده و هر قسمت که خودشان هم چند ساعت هستند، بازیکن را در محیطی متفاوت به ماجراجویی می‌فرستد. در حالت کلی حجم بازی 5 گیگابایت است ولی همانند گرید اتو اسپورت در این عنوان نیز پک‌های بهبود گرافیک نزدیک به 3 گیگابایت هستند: مجموعا 8 گیگابایت. در این بازی دیتا دار کنترل چهار جنگجو را دارید که در راه یک عروسی مهم، اتفاقات مهمی برای‌شان می‌افتد.

دانلود بازی Final Fantasy XV : Pocket Edition

Final Fantasy XV : Pocket Edition

Final Fantasy XV : Pocket Edition

سازنده: Square Enix قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 727 / 365 مگابایت زبان:

Darkness Rises

22. بازی Darkness Rises
امتیاز در گوگل پلی: 4.7امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: بله

بازی‌های آنلاین نقش آفرینی به خاطر بروزرسانی‌های مداومی که باید دریافت کنند، حجم‌شان هر روز در حال افزایش است. اما اینکه بین عناوین زیاد این سبک Darkness Rises را انتخاب کردیم به خاطر این بود که بازی همین چند ماه پیش منتشر شد و در همین زمان کوتاه نیز توانست خودش را به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نقش‌ آفرینی‌های گوشی اثبات کند. در این بازی دیتا دار هر مرحله به سیاهچاله‌ها می‌روید و با دشمنان می‌جنگید. همچنین می‌توانید با بقیه بازیکن‌ها یک گروه تشکیل داده یا با آن‌ها نبردهای تن به تن داشته باشید.

دانلود بازی Darkness Rises

Darkness Rises

Darkness Rises

سازنده: NEXON قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1380 مگابایت زبان:

Asphalt 9 Legends


Asphalt 9 Legends
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

گیم لافت در جدیدترین ساخته خود و برای کاهش حجم بازی از یک روش عرف در صنعت بازی‌های موبایل استفاده کرده است؛ هر چند آسفالت 9 حجمی نزدیک به 1500 گیگابایت دارد ولی با پیشروی در مسابقات، بازی خودکار محتویات بیشتری را بارگذاری می‌کند. مشابه قسمت‌های قبلی آسفالت 9 هم یک بازی ماشین سواری آرکید است و بنابراین در آن نیز با کنترل اتومبیلی که دارید به رقابت با هوش مصنوعی یا بقیه بازیکن‌ها می‌روید.

دانلود بازی Asphalt 9: Legends

Asphalt 9: Legends

Asphalt 9: Legends

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1500 / 1300 مگابایت زبان:

Godfire: Rise of Prometheus


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: خیر

در مقدمه هم این مسئله را گفتیم؛ اوایل محبوبیت بازی‌های پرگرافیک و پیش از آن دوران افول چند ساله، سازندگان تلاش زیادی می‌کردند تا بازی‌هایی شبیه به عناوین کنسولی بسازند. Godfire: Rise of Prometheus باقیمانده از همین میراث است. عنوانی که به خاطر شباهت‌هایش با گاد آو وار بعضی‌ها به آن لقب خدای جنگ موبایل را دادند. داستان این بازی دیتا دار پیرامون نیمه خدایی با نام پرومتئوس می چرخد که می خواهد آتش خدا را از هلیوس، خدای خورشید، بگیرد تا به کمک آن بشریت را نجات دهد.

NBA 2K Mobile Basketball Game


امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: بله

NBA 2K Mobile Basketball Game از جدیدترین بازی‌های بسکتبال شرکت 2K است که درست مانند بازی‌های فیفا به صورت آنلاین به‌روزرسانی می‌شود و اطلاعات آن از جمله تیم‌ها و بازیکنان مدام تغییر می‌کنند.

در این بازی می‌توانید تیم بسکتبال شخصی خود را ایجاد کنید و با شرکت کردن در لیگ‌های معتبر NBA امتیازات زیادی کسب کنید تا خود را به عنوان قهرمان دنیای بسکتبال معرفی کنید. بسیاری از ویژگی‌های بازی درست مانند بازی‌های فیفا شده، به عنوان مثال کارت بازیکنان مورد علاقه خود را جمع آوری کنید.

دانلود بازی NBA 2K Mobile Basketball Game

NBA 2K Mobile Basketball Game

NBA 2K Mobile Basketball Game

سازنده: 2K قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1800 مگابایت زبان:

The Amazing Spider-Man 2


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: --نیاز به اینترنت: خیر

این روزها سونی با اسپایدرمن پلی استیشن 4 حسابی سر و صدا کرده و اگر می‌خواهید روی گوشی یک تجربه مشابه داشته باشید، همین الان The Amazing Spider-Man 2 را دانلود کنید. نسبت به بقیه بازی‌های مرد عنکبوتی گوشی، در اینجا آزادانه‌تر به گشت و گذار در شهر می‌پردازید و هر چند سازنده بیش از اندازه از مکانیزم «کلیک زنی» استفاده کرده ولی با این وجود توانسته با پرداخت به بقیه بخش‌ها تجربه‌ای شبیه به اسپایدرمن‌های کنسولی به وجود بیاورد.

Need for Speed Most Wanted


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 3.7امتیاز در اپ استور: 3.9نیاز به اینترنت: خیر

تا قبل از اینکه گرید اتو اسپورت سر و کله‌اش پیدا شود، به اعتقاد بازیکن‌ها Need for Speed Most Wanted بهترین بازی دیتا دار ریسینگ و پولی موبایل بود که بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای اضافی توانست یک تجربه کامل از ماشین سواری را ارائه بدهد. ماست وانتد که پورتی از نید فوراسپید 2012 روی گوشی به حساب می‌آید، همان المان‌های آشنا سری را به ارث برده و در اینجا نیز طی مسابقات غیرقانونی به مصاف بهترین اتومبیل‌ران‌های شهر می‌روید.

دانلود بازی Need for Speed Most Wanted

Need for Speed Most Wanted

Need for Speed Most Wanted

سازنده: Electronic Arts قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 600 مگابایت زبان:

République


Republique-mobile
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: خیر

ایده متفاوت République مهمترین دلیلی است که آدم را می‌تواند به دانلود 3400 مگابایت ترغیب کند. در بازی و برخلاف بقیه عناوین مشابه، کنترل شخصیت اصلی را ندارید و به کمک کامپیوترها و تلفن با او ارتباط برقرار می‌کنید؛ بعد از هر صحبت یا رفتاری که انجام دادید، کاراکتر داستان به حرف‌تان گوش داده و واکنش نشان می‌دهد. این بازی دیتا دار که عنوانی ماجراجویی/مخفی کاری است داستان دختری با نام Hope را روایت می‌کند که در تماس با فردی (خود بازیکن) از او می‌خواهد تا کمکش کند که از آزمایشگاه بگریزد.

دانلود بازی République

République

République

سازنده: Camouflaj قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 3600 / 1740 مگابایت زبان:

Real Racing 3


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.8نیاز به اینترنت: بله

برای دارندگان اندروید که دست‌شان از گرید اتو اسپورت کوتاه مانده، بازی دیتا دار Real Racing 3 بهترین جایگزین این عنوان است. عنوانی که با داشتن ماشین‌های لایسنس فراوان، کنترل متفاوت اتومبیل‌ها نسبت به یکدیگر و پیست های متنوع توانسته با وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ای نامناسبش هم طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کند. مشابه آسفالت 9 و Darkness Reborn در Real Racing 3 نیز با پیشروی حجم کلی بازی افزایش یافته و به بیش از 3 گیگابایت می‌رسد.

دانلود بازی Real Racing 3

Real Racing 3

Real Racing 3

سازنده: Electronic Arts قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1200 مگابایت زبان:

Fahrenheit: Indigo Prophecy


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: --امتیاز در اپ استور: --نیاز به اینترنت: خیر

فارنهایت (Fahrenheit: Indigo Prophecy) از آن بازی‌های خوبی به حساب می‌آید که متاسفانه رها شدند و دیگر پشتیبانی از آن‌ها ندیدیم؛ بازی با نسخه‌های اندروید جدید به خوبی سازگار نیست و نسخه iOS آن هم حذف شده است. این بازی دیتا دار در شروعی کنجکاوبرانگیز شخصیت اصلی را نشان می‌دهد تحت تاثیر نیرویی ماورایی به قتلی مرتکب می‌شود. بنابراین او باید از دستان پلیس فرار کرده و سعی کند به پرده‌بردازی از این اتفاق بپردازد.

The Wolf Among Us


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.6امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

استودیو Telltale Games بیشتر به دلیل ساخت بازی‌های ایپزودیک یا چند قسمتی شناخته می‌شود و The Wolf Among Us یکی از بهترین بازی‌های داستانی این استودیو محسوب می‌شود که داستان آن در پنج قسمت ارائه شده است.

نکته اصلی و مهم بازی داستان آن است که بر اساس مجموعه کمیک بوکی با نام Fables ساخته شده و بسیاری از شخصیت‌های خیالی داستان‌ها فانتزی مانند «سفید برفی» در آن حضور دارند. بازیکنان در نقش «بیگبی وولف» همان گرگ شرور داستان‌هایی مانند شنل قرمزی ظاهر می‌شوند اما این بار نقش کلانتر شهر را دارند و باید با تصمیمات خود از شهر فیبل‌تاون و مردمان آن محافظت کنند. در طول بازی باید تصمیم‌هایی زیادی بگیرید که داستان بازی را تشکیل می‌دهند.

گرافیک و طراحی بازی نیز مانند داستان آن فوق‌العاده‌ست و اگر به دنبال بازی هستید که روایت و داستان بسیار خوبی دارد، بدون شک تجربه The Wolf Among Us ضروری است.

دانلود بازی The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

The Wolf Among Us

سازنده: Telltale قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 696/764 مگابایت زبان:

The Walking Dead: Season One


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: خیر

خالق بازی The Walking Dead نیز استودیو Telltale Games است که در این بازی به سراغ سبک وحشت و بقا رفته است و البته همچنان داستانی فوق‌العاده ارائه کرده که وابستگی بسیار زیادی به انتخاب بازیکنان دارد.

اگر با داستان سریال The Walking Dead آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که در این بازی هم نقش شخصیتی را بر عهده خواهید داشت که در دنیایی تسخیر شده توسط زامبی‌ها زندگی می‌کند و باید برای بقای خود و گروه دوستانش تلاش کند. در بازی برای نجات جان خود باید انتخاب‌های مهمی بگیرید که برخی از آن‌ها به ضرر شما و سایر افراد گروه شما تمام خواهد شد. از طرفی دیگر باید با تمام عوامل موجود در بازی تعامل داشته باشید تا تمام نیازهای خود را برای بقا فراهم کنید.

این بازی هم مانند The Wolf Among Us در پنج قسمت ارائه شده و کنترل‌های لمسی بسیار خوب و ساده‌ای نیز برای بازیکنان فراهم می‌کند. البته بازی کمی سنگین است و احتمالا برای تجربه آن به گوشی‌های قدرتمند نیاز پیدا خواهید کرد.

دانلود بازی The Walking Dead: Season One

The Walking Dead: Season One

The Walking Dead: Season One

سازنده: Howyaknow, LLC قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 384/2200 مگابایت زبان:

The Room: Old Sins


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 5.0امتیاز در اپ استور: 4.9نیاز به اینترنت: خیر

بازی‌های سری The Room با وجود گیم پلی اعتیادآور و معماهای بسیار پیچیده خود شناخته می‌شوند و The Room: Old Sins جدیدترین نسخه آن است که به عنوان یک بازی معمایی، بسیار مورد توجه و استقبال بازیکنان قرار گرفته است.

اگر با بازی‌های این سری آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که در هر قسمت از بازی‌های آن وارد ماجرایی رازآلود خواهید شد که در آن باید با حل کردن معماهای مختلف، رمز و راز بازی را کشف کنید و متوجه اسرار بازی شوید. در The Room: Old Sins هم وارد عمارت بزرگی می‌شوید و در آن باید اسناد مشخص شده‌ای را کشف کنید اما از همان ابتدا کار متوجه خواهید شد که به یک مکان غیر معمول وارد شده‌اید که باید تمام نقاط آن را به دقت جستجو کنید و مهم‌تر اینکه معماهای بسیار سخت و پیچیده‌ای برای شما در نظر گرفته شده است.

بازی دیتا دار The Room: Old Sins برای طرفداران معماها و افرادی که دوست دارند در بازی از هوش خود بهره ببرند ساخته شده است و به هر نحوی می‌تواند شما را سرگرم کند.

دانلود بازی The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

The Room: Old Sins

سازنده: Fireproof Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1100/771 مگابایت زبان:

Genshin Impact‏


امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: بله

Genshin Impact‏ علاوه بر یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های موبایل محسوب می‌شود، یک بازی دیتا دار فوق‌العاده است که طرفداران بازی‌های آنلاین و فانتزی را می‌تواند برای مدت‌ها سرگرم کند.

در بازی‌های فانتزی، مهم‌ترین اصلی یک دنیای خیالی و افسانه‌ای محسوب می‌شود. بنابراین داستان بازی دیتا دار Genshin Impact نیز در دنیایی خیالی با نام Teyvat روایت می‌شود که زیبایی و عظمت بسیار زیادی دارد و بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها در دنیای بازی جستجو کنند. با این حال عظمت دنیای بازی نشان دهنده حجم بسیار زیاد آن نیز است، بنابراین برای تجربه Genshin Impact به فضای خالی نسبتا زیادی نیاز خواهید داشت.

در طول بازی، می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در طول ماجرایی خود آن را به نیروهای منحصر به فردی مجهز کنید. همچنین دشمنان مختلفی در Teyvat وجود دارند که باید با آن‌ها مبارزه کنید. نکته مهم دیگر اینکه تجربه بازی به صورت آنلاین انجام می‌شود، بنابراین در دنیای بازی می‌توانید همراهان زیادی پیدا کنید و با کمک آن‌ها با دشمنان مبارزه کنید.

به طور کلی Genshin Impact از آن دسته بازی‌های موبایل دیتا دار محسوب می‌شود که تجربه آن برای تمام طرفداران ویدیو گیم ضروری است. البته به فضای خالی مورد نیاز و سنگین بودن آن نیز باید توجه داشت.

دانلود بازی Genshin Imapct

Genshin Impact‏

Genshin Impact‏

سازنده: COGNOSPHERE PTE. LTD. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3500/369 مگابایت زبان:

League of Legends: Wild Rift


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: بله

بازی‌های سری لیگ آف لجندز (League of Legends) که با نام LOL هم شناخته می‌شوند از حدود یک دهه پیش وجود داشته‌اند و نسخه اولیه آن‌ها در سال 2009 منتشر شده است. تقریبا تمام بازیکنان طرفدار بازی آنلاین با این سری آشنا هستند که کاملا بر اساس یکی از مادهای بازی «وارکرفت» ساخته شده است. با این حال سال 2020 نسخه جدیدی از آن تحت عنوان League of Legends: Wild Rift برای پلتفرم‌های موبایل منتشر شد که از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون نیز یکی از بهترین بازی‌های چندنفره و دیتا دار محسوب می‌شود.

League of Legends: Wild Rift به دلیل طراحی فوق‌العاده و البته سازگاری خوب با دستگاه‌های موبایل، به محبوبیت زیادی رسید. کنترل‌های لمسی بازی نیز نسبتا ساده هستند و به مرور زمان بازیکنان قابلیت‌های آن را متوجه خواهند شد.

در بازی قهرمانان بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید و البته تمام آن‌ها از همان ابتدا قابل دسترس نیستند و باید به مرور زمان آن‌ها را باز کنید که این امر همچنین یکی از چالش‌های اصلی این بازی دیتا دار محسوب می‌شود.

دانلود بازی League of Legends: Wild Rift

League of Legends: Wild Rift

League of Legends: Wild Rift

سازنده: Riot Games, Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 4000/3500 مگابایت زبان:

Injustice 2


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.5نیاز به اینترنت: خیر

اگر با سری Injustice آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که معمولا در بازی‌های این سری شاهد مبارزه و درگیری قهرمان‌ها و شخصیت‌های شرور دنیای دی‌سی مانند بتمن و سوپرمن با یکدیگر هستیم.

بازی دیتا دار Injustice 2 جدیدترین نسخه از بازی‌های این سری مبارزه‌ای محسوب می‌شود که همچنان نیز توسط تیم سازنده پشتیبانی می‌شود و به‌روزرسانی‌های جدیدی برای آن منتشر می‌شود. به طور کلی، قهرمان‌های دنیای دی‌سی یا مارول طی سال‌های گذشته محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کردند و حتی از آن‌ها در بازی‌ها، فیلم‌ها و سایر محتواها ویدیویی بیشتر استفاده شد.

از طرفی دیگر، بازی‌هایی مانند Mortal Kombat باعث شده تا برخی طرفداران دنیای ویدیو گیم به بازی‌های مبارزه‌ای علاقه‌مند باشند و Injustice 2 به خوبی توانسته تا طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای و طرفداران دنیای دی‌سی را راضی نگه دارد.

در این بازی به طور کلی بیش از 25 قهرمان در دسترس بازیکنان قرار دارد که در حالت‌های مختلفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین با گذشت زمان می‌توانید آن‌ها را شخصی سازی کنید و مهم‌تر اینکه می‌توانید فنون جدیدی برای آن‌ها یاد بگیرید.

دانلود بازی Injustice 2

Injustice 2

Injustice 2

سازنده: Warner Bros. International Enterprises قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1900/1000 مگابایت زبان:

eFootball PES 2021


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 4.2نیاز به اینترنت: بله

بازی‌های فوتبال موبایلی با گذشت زمان به بهترین نحو پیشرفت کردند. شاید در گذشته بازی‌های فوتبالی موبایل بسیار ساده بودند که تنها مسابقات ساده فوتبال بین بازیکنان را شامل می‌شدند اما eFootball PES 2021 یکی از کامل‌ترین شبیه‌سازهای فوتبال برای موبایل محسوب می‌شود.

eFootball PES 2021 به گسترده‌ترین حالت مورد انتظار از یک بازی دیتا دار فوتبال تبدیل شده است. پشتیبانی از تمام لیگ‌های جهان، وجود تمام بازیکنان با شکل ظاهری شبیه به خود و وجود حالت‌های مختلف در بازی از جمله ویژگی‌هایی است که این بازی را به یک عنوان ورزشی مناسب و فوق‌العاده تبدیل کرده است. به عنوان مثال در حالتی از بازی می‌توان لحظات مهم فوتبال را به سبک دلخواه خود شبیه‌سازی کرد.

هر چند بازی را به صورت آفلاین نیز می‌توان تجربه کرد، اما اکنون اکثر بازی‌های فوتبال تجربه آنلاین به خود گرفته‌اند و به طور کلی انجام مسابقات با سایر حریفان زنده از سراسر جهان بسیار چالش برانگیزتر است.

دانلود بازی eFootball PES 2021

eFootball PES 2021

eFootball PES 2021

سازنده: KONAMI قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1900/2000 مگابایت زبان:

World of Tanks Blitz


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.2امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

World of Tanks Blitz یکی از برترین بازی‌های دیتا دار آنلاینی محسوب می‌شود که تاکنون در گوگل پلی بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است! بنابراین می‌توان ادعا کرد که با یک بازی خاص و بسیار جذاب مواجه هستیم.

داستان بازی که گرافیک و گیم پلی فوق‌العاده خیره کننده‌ای دارد در جریان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد اما به جای سربازان، شما کنترل ده‌ها تانک را به عهده خواهد داشت و باید با استفاده از آن‌ها به دل دشمن بزنید! از طرفی دیگر تانک‌های درون بازی که به خوبی طراحی شده‌اند، چهار نوع مختلف را تشکیل می‌دهند که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند.

وجود نقشه‌های مختلف در بازی نیز باعث می‌شود تا برای چندین ساعت از تجربه World of Tanks Blitz با دوستان خود لذت ببرید و با همکاری یکدیگر، دشمنانی از سراسر جهان را نابود کنید.

دانلود بازی World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz

World of Tanks Blitz

سازنده: Wargaming Group قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3900/3000 مگابایت زبان:

Modern Combat Versus


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.0امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

سری بازی‌های شوتر Modern Combat در چند سال گذشته بسیار مورد توجه طرفداران بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است. Modern Combat Versus آخرین نسخه از این سری نام دارد که به صورت یک بازی آنلاین ارائه شده و به خوبی حس رقابت را در بازیکنان ایجاد می‌کند.

بازیکنان در این بازی می‌توانند به شکل اپراتورهای مختلفی حضور پیدا کنند و به صورت گروه‌های 4 نفره در نقشه‌های مختلف بازی با دیگران مبارزه کنند. هر کدام از اپراتورهای درون بازی همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. علاوه بر این، در بازی رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که در پیروزی در آن‌ها می‌توانید امتیازات بیشتری کسب کنید تا آیتم‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

دانلود بازی Modern Combat Versus

Modern Combat Versus: FPS game

Modern Combat Versus: FPS game

سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3000 مگابایت زبان:

Modern Strike Online: PvP FPS


امتیاز در گوگل پلی: 4.5امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

اگر با بازی کانتر استرایک آشنایی و علاقه داشته باشید، احتمالا بازی Modern Strike Online: PvP FPS نیز شما برای ساخته شده باشد.

در این بازی شوتر اول شخص نیز که کاملا به صورت آنلاین انجام می‌شود باید با کمک دوستان خود در نبردهایی شرکت کنید و گروه مقابل خود که می‌توانند تروریست باشند را از میان بردارید. به طور کلی حالت‌های مختلفی در این بازی دیتا دار قرار داده شده که می‌تواند به صورت انفرادی یا با همکاری دیگران آن‌ها را تجربه کنید که تمام آن‌ها تجربه بسیار سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌کنند. علاوه بر این می‌توانید حالت‌های مخصوص به خود را نیز ایجاد کنید که در آن‌ها قوانین کاملا به شیوه دلخواه تنظیم می‌شوند و همچنین آن‌ها را نیز می‌توانید با گروهی از دوستان خود تجربه کنید.

تنوع سلاح‌ها و نقشه در بازی نیز به خوبی انجام شده و بیش از 14 نقشه و 50 سلاح درون بازی قرار دارند و گرافیک بازی نیز به بهترین نحو ممکن طراحی شده است. از طرفی دیگر، بازی برای گوشی‌های ضعیف‌تر نیز بهینه شده است و برای تجربه آن حتما به گوشی‌های گیمینگ یا پرچمدار نیاز پیدا نخواهید کرد.

دانلود بازی Modern Strike Online: PvP FPS

Modern Strike Online: PvP FPS

Modern Strike Online: PvP FPS

سازنده: Azur Interactive Games Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/1000 مگابایت زبان:

Dead Effect 2


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: خیر

در بازی دیتا دار ترسناک Dead Effect 2 که داستان آن به طور کلی در یک دنیای فضایی رخ می‌دهد و باید با موجودات بیگانه فضایی مختلفی مبارزه کنید، می‌توانید شخصیت مورد نظر خود را از بین سه شخصیت اصلی انتخاب کنید و با پیدا کردن سلاح‌های جدید به راهروهای تاریک و ترسناک یک فضاپیما قدم بگذارید که مورد هجوم موجودات ترسناکی قرار گرفته است.

بخشی داستانی بازی به تنها می‌تواند شما را سرگرم کند زیرا حدود 20 ساعت محتوا و مبارزه برای بازیکنان ارائه کرده و ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد.

از سویی دیگر، Dead Effect 2 گرافیک خیره‌کننده، صداگذاری فوق‌العاده و داستان بسیار خوبی دارد که با این وجود یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین بازی‌های سبک شوتر برای پلتفرم‌های موبایل محسوب می‌شود و تجربه آن کاملا پیشنهادی است.

دانلود بازی Dead Effect 2

Dead Effect 2

Dead Effect 2

سازنده: App Holdings قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3100/1500 مگابایت زبان:

Black Desert Mobile


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.1امتیاز در اپ استور: 4.6نیاز به اینترنت: بله

اگر در بازی‌های ویدیویی محو گرافیک خیره کننده می‌شود و به طور کلی گرافیک حرف اول را برای شما می‌زند، احتمالا بازی Black Desert Mobile برای شما ساخته شده باشد، زیرا این عنوان، یکی از بهترین‌ها از نظر گرافیک محسوب می‌شود.

به عنوان یک بازی نقش آفرینی، داستان Black Desert Mobile در یک دنیای فانتزی و خیالی رخ می‌دهد که توسط قهرمانان و موجودات ماورایی تسخیر شده است. در ابتدا می‌توانید شخصیت خود را از بین چندین قهرمان قابل انتخاب، انتخاب کنید و همچنین تمام موارد آن، مانند مدل مو، ابرو و نحوه لباس را به طور کامل شخصی سازی کنید.

پس از آن وارد جهان باز بازی خواهید شد تا ماموریت‌های آن را به دلخواه خود انجام دهید. در طول بازی قابلیت‌های مختلفی برای شما فراهم شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال برای افزایش سرعت می‌توانید از اسب استفاده کنید یا حیوانات وحشی را پرورش دهید!

به طور کلی Black Desert Mobile به عنوان یک بازی دیتا دار موبایل، دنیای بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود که در آن می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید و از همان لحظات ابتدایی جذب گرافیک آن خواهید شد.

دانلود بازی Black Desert Mobile

Black Desert Mobile

Black Desert Mobile

سازنده: PEARL ABYSS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 3200/3000 مگابایت زبان:

Auto Chess


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.4نیاز به اینترنت: بله

شاید عجیب به نظر برسد، اما بازی Auto Chess که به طور کامل بر اساس شطرنج ساخته شده نیز از Dota 2 الهام گرفته است. شاید همین امر باعث شد تا از همان ابتدا، Auto Chess مورد استقبال بسیار زیادی قرار بگیرد.

با این حال، بازی دیتا دار Auto Chess یک بازی آنلاین محسوب می‌شود که برای طرفداران عناوین رقابتی و استراتژی ساخته شده که همچنین در آن عناصر بازی‌های کارتی و نقش آفرینی دیده می‌شود. در این بازی که دنیای آن تقریبا شبیه به دنیای Dota ساخته شده، می‌توانید در نقش ده‌ها شخصیت قرار بگیرید و در حالت‌های مختلف به رقابت با دیگران بپردازید.

هرچند گفتیم بازی شخصیت‌های مختلفی را در خود جای داده و عناصری از سبک‌های مختلف در آن دیده می‌شود اما پایه و اساس آن بر مبنای بازی‌های کارتی ساخته شده است. در واقع قدرت شما به کارت‌های درون بازی مربوط می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به نیاز خود ارتقا دهید.

دانلود بازی Auto Chess

Auto Chess

Auto Chess

سازنده: Dragonest Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2400/1700 مگابایت زبان:

Star Wars: Knights of the Old Republic


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.4امتیاز در اپ استور: 4.3نیاز به اینترنت: خیر

Star Wars: Knights of the Old Republic که به اختصار KOTOR نیز نامیده می‌شود یکی از محبوب‌ترین و زیباترین بازی‌هایی محسوب می‌شود که بر اساس دنیای جنگ ستارگان ساخته شده است.

بازی ابتدا برای کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود و پس از آن در سال 2014 برای پلتفرم‌های موبایل نیز در دسترس قرار گرفت. در این بازی که داستان به زمان‌های بسیار قبل برمی‌گردد، شما در نقش آخرین امید جِدای‌ها وارد بازی می‌شود تا بتوانید برای نجات جهان از تمام توانایی‌های خود استفاده کنید.

سبک بازی دیتا دار Star Wars: Knights of the Old Republic نقش آفرینی است و در آن شخصیت‌ها، موجودات و سلاح‌ها و همچنین سرزمین‌ها مختلفی قرار گرفته است و همچنین می‌توانید با استفاده از قدرت‌های مختلف خود دشمنان را نابود کنید.

علاوه بر تمام این موارد، گرافیک بازی نیز بسیار خیره کننده ساخته شده تا Star Wars: KOTOR یکی از بازی‌های پیشنهاد این لیست باشد.

دانلود بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

Star Wars: KOTOR

Star Wars: KOTOR

سازنده: Aspyr Media, Inc. قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 2500 مگابایت زبان:

Marvel Contest of Champions


بازی دیتا دار
امتیاز در گوگل پلی: 4.3امتیاز در اپ استور: 4.7نیاز به اینترنت: بله

همانطور که در توضیح بازی Injustice 2 گفتیم، شخصیت‌های فانتزی طی سال‌های گذشته مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفتند و دنیای مارول و البته شخصیت‌ها و قهرمان‌هایش نیز از محبوب‌ترین‌های چند سال گذشته بوده است. تاکنون بازی‌های بسیار زیادی بر اساس جهان مارول ساخته شده که در بین طرفداران محبوبیت بسیار زیادی دارند، زیرا در این بازی‌ها، بازیکنان می‌توانند کنترل شخصیت‌های مورد علاقه خود را در دست بگیرند و Marvel Contest of Champions نیز یک بازی دیتا دار بر اساس جهان مارول محسوب می‌شود که کنترل شخصیت‌های این دنیا را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

درست مانند بازی‌هایی چون Mortal Combat و Injustice، بازی Marvel Contest of Champions نیز یک عنوان مبارزه‌ای محسوب می‌شود که شخصیت‌های مختلف دنیای مارول را با یکدیگر درگیر می‌کند. به طور کلی بیش از 150 شخصیت در این بازی وجود دارد که می‌توانید با هر کدام از آن‌ها، یکی از شخصیت‌های دیگر دنیای ماورل را نابود کنید. به عنوان مثال با کاپیتان آمریکا می‌توانید به جنگ مرد آهنی یا مرد عنکبوتی بروید.

بنابراین تجربه بازی Marvel Contest of Champions برای طرفداران دنیای مارول و البته سبک مبارزه‌ای پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی Marvel Contest of Champions

Marvel Contest of Champions

Marvel Contest of Champions

سازنده: Kabam Games, Inc. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 1600/1000 مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درمورد بازی های دیتا دار

بهترین بازی های دیتا دار اندروید کدام ها هستند؟

 بین بازی‌ های دیتا دار گزینه‌های جذاب و دوست‌داشتنی بسیار زیادی وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به فورتنایت، پابجی موبایل، 2K18 NBA، جنون سرعت و... اشاره کرد.

سنگین ترین بازی های دیتا دار کدام ها هستند؟

بازی République با نزدیک به 2 گیگ دیتا، بازی مرد عنکبوتی 2 با یک گیگ دیتا، بازی NBA با 2 گیگ دیتا، بازی XCOM با حدود 3 گیگ دیتا و... از جمله سنگینترین بازی‌ های دیتا دار هستند.

بهترین بازی های دیتا دار iOS کدام ها هستند؟

پابجی موبایل، GTA سن‌آندریاس، مرد عنکبوتی 2 و... جزو بهترین بازی های دیتا دار برای Ios است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • A King
    A King | ۲ فروردین ۱۴۰۱

    جان من گنشین امپکت 3 گیگ حافظه دارد برو بابا اول بازی باید 11 گیگ دانلود کنی اونم برا ادامه ی داستان 3 گیگ دیگه اپدیت های روزانم بماند

  • Budapest
    Budapest | ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

    Genshin impact رو از قلم انداختی عالیه حجمشم ۱۰ گیگ

  • Vahid rezaei
    Vahid rezaei | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    ببخشید چرا اسپایدر من نمیاد برای من تو اپ استور میزنم میگه در کشور شما نیست بعد من ریجین امریکا هم هستم

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

      سلام، بازی تو فروشگاه‌ها از دسترس خارج شده و تنها راهش اینه که از وب سایت ها بازی رو بگیرید. اگر تو گوگل سرچ کنید براتون میاره

      • mahdi_asdn
        mahdi_asdn | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

        سلام اقای کریمی. برگشتین؟

        • محمد کریمی
          محمد کریمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

          سلام مهدی، بله.

  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    جای اینکارا برید ی کاری کنید به درد مملکتتون بخورید

    • نیما
      نیما | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

      هرچی جای خودش رو داره

  • sadra sedghi
    sadra sedghi | ۸ مهر ۱۳۹۸

    بازی Dynasty Warriors: Unleashed
    را فراموش کردین چند مدتی ک بازی میکنم برای ios اما اندروید خبر ندارم رو پلی استور باشه یا نه خلاصه دوستان دست اندرکار سایت معرفی کنید این بازی و بازی دوستان از دستش ندین رایگان گرافیک فوقالعاده نورپردازی و صداگذاری حرفه ای تجربه ای متفاوت خواهید داشت خلاصه ارزش چند گیگ دانلود داره مخصوصا ios سخت افزارش خیالتون راحت کرده از بازی های با کیفیت لینک براتون میذارم با عکس
    https://apps.apple.com/us/app/dynasty-warriors-unleashed/id1131126249

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی