ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلترینگ تلگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

فیلترینگ تلگرام در روسیه برداشته شد

روسیه اعلام کرده برنامه فیلترینگ تلگرام را که دو سالی از آغاز آن می گذرد کنار می گذارد. دیدبان رسانه فدراسیون روسیه موسوم به Roskomnadzor این خبر را دقایقی پیش اعلام کرد و خاطرنشان نمود که ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۷

روسیه اعلام کرده برنامه فیلترینگ تلگرام را که دو سالی از آغاز آن می گذرد کنار می گذارد. دیدبان رسانه فدراسیون روسیه موسوم به Roskomnadzor این خبر را دقایقی پیش اعلام کرد و خاطرنشان نمود که پاول دوروف برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی اعلام آمادگی کرده است.

دیدبان رسانه روسیه در وبسایت خود اعلام کرده:

در همین رابطه Roskomnadzor طی توافقی که با دفتر دادستان کل روسیه انجام داده فیلترینگ تلگرام و محدودسازی این پیام رسان محبوب را متوقف خواهد کرد.

ما آماده ایم با تمامی شرکت های بزرگ اینترنتی که در داخل خاک روسیه فعالیت می کنند همکاری نماییم تا مانع از گسترش تروریسم و انتشار اطلاعات افراط گرایانه، آزار و اذیت کودکان، خودکشی و استفاده از مواد مخدر شویم.

طبق این توافق تلگرام پذیرفته است که اطلاعات شخصی مظنونین به تروریسم را در اختیار مقامات دولتی روسیه قرار دهد. در سال ۲۰۱۸ دادگاهی در روسیه به خاطر امتناع این شرکت از ارائه دیتای ارتباطی کاربران آن به سرویس های امنیتی دستور فیلترینگ تلگرام را به Roskomnadzor ابلاغ کرد.

فیلترینگ تلگرام

سرویس امنیت روسیه موسوم به FSB از زمان بمب گذاری های تروریستی سال ۲۰۱۸ در مترو سن پترزبورگ در تلاش برای نفوذ به سیستم رمزگذاری این پیام رسان و دسترسی به مکالمات خصوصی آن بوده است چراکه گفته می شد هماهنگی های لازم برای این بمب گذاری ها از طریق تلگرام صورت گرفته بود.

تلگرام همواره بر این امر اصرار داشته که به کلیدهای رمزگذاری کاربرانش دسترسی ندارد. همانطور که پیشتر در خبرها خواندید به دنبال فیلترینگ تلگرام در روسیه Roskomnadzor به صورت ناخواسته دسترسی بسیاری از کاربران روس به سرویس های آنلاین دیگر را نیز برداشت و میلیون ها آدرس IP در این کشور به یکباره در فهرست سیاه قرار گرفتند.

بعد از مسدودسازی تلگرام در روسیه دو اپ واتس اپ و وایبر به پیام رسان محبوب روس ها بدل شدند گرچه هنوز هم برخی در این کشور از تلگرام استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • abolfazlm1384
    abolfazlm1384 | ۲ تیر ۱۳۹۹

    ? متنی که پاول اعلام کرده از زمین تا اسمون با شما فرق داره!!

  • Ahmad
    Ahmad | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    تلگرام قبل از این هم پایبند به قوانین مبارزه با تروریسم و محتوای ضداخلاقی بود و کانال ها و گروه های مرتبط رو میبست در اولین فرصت، اینکه نوشتن راضی شده به همکاری فقط واسه دلخوشی خودشونه ، هیچ چیزی در قوانین تلگرام عوض نشده ، هیچ کاربری اطلاعاتش در خطر نیست و نخواهد بود

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    برادر من، اینکه ی بچه میره فیلترشکن سرچ میکنه پیدا میکنه، مسعولیتش با پدر مادرشه. بچه چرا اصلا باید گوشی داشته باشه؟ شما کلید ماشینتونو میدید به بچه بره باهاش بازی بکنه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی