ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازآفرینی تکنیک نقاشی هنرمندان مشهور با کمک هوش مصنوعی

برای آنکه از نزدیک با آثار هنرمندانی نظیر ونگوگ و فرایند آماده سازی آثارشان آشنا شویم امکان آنکه در زمان صفر کنیم و به گذشته برویم وجود ندارد با این حال هوش مصنوعی شاید بتواند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

برای آنکه از نزدیک با آثار هنرمندانی نظیر ونگوگ و فرایند آماده سازی آثارشان آشنا شویم امکان آنکه در زمان صفر کنیم و به گذشته برویم وجود ندارد با این حال هوش مصنوعی شاید بتواند چاره ای برای حل این مشکل باشد.

محققان آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی MIT نوعی سیستم یادگیری ماشینی به نام Timecraft ساخته اند که میتواند استنتاج کند یک نقاشی چگونه کشیده شده و محتمل ترین حرکات قلمو برای ایجاد آن اثر چه بوده و در ادامه آن حرکات را شبیه سازی کند.

الگوریتم مورد بحث در مرحله نخست با ۲۰۰ ویدیو تایم لپس از نقاشی های آبرنگی و دیجیتالی آموزش دید و بعد از آن، محققان نوعی شبکه عصبی پیچشی ساختند تا آثار هنری را براساس آنچه این الگوریتم یاد گرفته بازسازی کنند. این نوع شبکه عصبی معمولا برای تحلیل تصاویر و گفتار مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه کار البته بدون نقص نبوده است اما باز هم در نوع خود اعجاب انگیز به شمار می رود. جالب آنکه Timecraft در ۹۰ درصد موارد بهتر از تمامی تست های بنچمارک کنونی عمل کرد و زمانی که از آن برای بازآفرینی نقاشی هایی استفاده شد که ویدیو تایم لپس آنها پیشتر تهیه شده بود، تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در یک تحقیق آنلاین را فریب داد و آنها نمی توانستند میان اثر اصلی و نسخه ساخته شده با هوش مصنوعی تفاوتی ببینند.

تیم سازنده این الگوریتم قصد دارد کد منبع آن را به زودی ارائه کند و در نتیجه میتوانید خودتان آن را آزمایش کنید یا حتی کد مذکور را بیشتر از پیش توسعه دهید. این الگوریتم جدای از آموزش درس های تاریخی و مجازی میتواند ابزاری مفید برای نشان دادن تکنیک های عمومی نقاشی به تازه واردهای این عرصه باشد. البته تا زمانی که باب راس بعدی از هوش مصنوعی سر بر آورد مسیر درازی باقی مانده اما این ایده چندان هم دست نیافتنی نیست!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • میطی
    میطی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    «صفر» کنیم؟ قطعا منظور «سفر» کنیم بوده.

مطالب پیشنهادی