ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

یکجانشینی و عدم تحرک احتمال مرگ بر اثر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

انجام حرکات ورزشی برای خیلی از مردم دشوار است و از طرفی، بخش اعظمی از زمان انسان امروزی صرف نشستن در پشت میز کار، نشستن و انتظار کشیدن برای قرارهای ملاقات و نشستن در وسایل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

انجام حرکات ورزشی برای خیلی از مردم دشوار است و از طرفی، بخش اعظمی از زمان انسان امروزی صرف نشستن در پشت میز کار، نشستن و انتظار کشیدن برای قرارهای ملاقات و نشستن در وسایل حمل و نقل عمومی یا شخصی می شود که همین اینها نیز مزید بر علت می شوند.

طبق بسیاری از مطالعات، رفتارهای ثانویه ای که به آنها اشاره کردیم مشکلات زیادی را برای سلامتی انسان به وجود می آورند که از آن جمله میتوان به خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس اشاره کرد. اکنون نیز پژوهش جدیدی در این باره انجام شده که نشان می دهد یکجانشینی و عدم تحرک در ساعات طولانی ریسک مرگ به خاطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

براساس پژوهشی که توسط محققان مرکز سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس انجام شده است یکجانشینی و عدم تحرک با ریسک مرگ بر اثر ابتلا به سرطان در ارتباط است. این پژوهش نشان داده خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان در افرادی که غالبا نشسته هستند ۸۲ درصد بیشتر از افرادی است که تحرک دارند.

یکجانشینی

در این پژوهش از داوطلبان خواسته شد شتاب سنج هایی را به بدن خود متصل نمایند و این یعنی دیتای به دست آمده صرفا متکی بر گزارشات فردی نبوده و در نتیجه از دقت بالایی برخوردار است. دانشمندان در ادامه میزان تحرکات بدنی این داوطلبان را اندازه گرفتند. خبر خوب آنکه کاهش ریسک مرگ بر اثر ابتلا به سرطان کار چندان دشواری نیست و به گفته دانشمندان تنها ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط میتواند این خطر را تا به ۳۱ درصد برساند.

ورزش های با شدت متوسط شامل مواردی مانند دوچرخه سواری می شوند و از جمله ورزش های سبک که خطر مرگ بر اثر سرطان را تا ۸ درصد کاهش می دهند میتوان به پیاده روی اشاره کرد. همانطور که مشاهده میکنید حتی یک ورزش کوتاه و سبک هم میتواند این خطر را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.

تحقیقات ما نشان می دهد که باید کمتر بنشینید و بیشتر حرکت کنید و اینکه ۳۰ دقیقه تحرک بدنی میتواند خطر مرگ بر اثر سرطان را کاهش دهد. گام بعدی ما بررسی اثرات این رفتار در جنسیت های مختلف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی