ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف آلودگی شدید به کرونا ویروس جدید در بازار عمده فروشی غذای پکن

چین در بخش خرید و فروش گوشت و غذاهای دریایی بازار عمده فروشی غذای پکن آلودگی شدید به کرونا ویروس جدید را شناسایی کرده است. مقامات چینی اعلام کرده اند که دمای پایین و رطوبت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

چین در بخش خرید و فروش گوشت و غذاهای دریایی بازار عمده فروشی غذای پکن آلودگی شدید به کرونا ویروس جدید را شناسایی کرده است. مقامات چینی اعلام کرده اند که دمای پایین و رطوبت بالای این بازار احتمالا از جمله علل آلودگی شدید آن به کرونا ویروس جدید بوده است.

گزارش اولیه چین در مورد منشاء ویروس کرونا در حالی منتشر می شود که پکن (پایتخت چین) بار دیگر با افزایش یکباره مبتلایان به کووید ۱۹ روبرو شده و گفته می شود این افراد با مرکز غذایی Xinfadi در ارتباط بوده اند؛ این بازار که ابعادی به اندازه ۱۶۰ زمین فوتبال دارد انبارهای غذایی و سالن های خرید و فروش گوشت متعددی را در خود جای داده و محلی بسیار پر ازدحام است.

در موج جدید آلودگی، ۱۰۰ نفر از مردم پکن که در این بازار رفت و آمد داشته اند به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و این مساله نگرانی ها از بابت سرایت هرچه بیشتر ویروس این بیماری را افزایش داده است.

در میان بیمارانی که در بازار Xinfadi کار می کرده اند، اغلب شان در بخش غذاهای دریایی مشغول به کار بوده اند و پس از آن، بالاترین آمار مبتلایان مربوط به قسمت فروش گوشت گوسفند و گاو بوده است. نکته دیگر آنکه طبق گفته وو زونیو اپیدمیولوژیست ارشد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، کارکنان بخش غذاهای دریایی بازار Xinfadi زودتر از بقیه علائم بیماری را بروز داده اند.

به گفته وو دماهای پایین شرایط ایده آل برای زنده ماندن ویروس ها فراهم می کند و رطوبت بالا این دوام را افزایش می دهد و شاید به همین خاطر باشد که بازارهای غذای دریایی غالبا کانون شیوع کرونا ویروس جدید هستند.

چین از بیم آنکه ماهی های سالمون وارداتی از اروپا به شکل گیری موج دوم شیوع کووید ۱۹ ارتباط داشته باشند این هفته واردات این محصولات غذایی را متوقف کرد.

بعد از آنکه آلودگی کرونا ویروس روی تخته های خرد کردن ماهی های سالمون وارداتی در پکن شناسایی شد مقامات بهداشتی چین نسبت به مصرف این نوع ماهی به شهروندان چینی هشدار دادند. البته منشاء موج دوم کووید ۱۹ در چین هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • AssAssinS
    AssAssinS | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    خدایا این چین رو از روی زمین محو کن?

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    ویروس زنده نیست و این لغت در یک مقاله علمی تعجب آوره

  • آریا
    آریا | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

    شرشون به خودشون برگشت

    • Mahyar
      Mahyar | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

      مشکلش اینجاست که شرشون فقط به خودشون بر نمی گرده ممکنه که این ویروس رو هم عین کرونا به جهان بفرستن

مطالب پیشنهادی