ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزونه جدید گوگل کروم لینک‌دهی به متن سایت‌ها را امکان پذیر کرد

گوگل افزونه جدیدی برای مرورگر کروم منتشر کرده که به کمک آن می‌توان فارغ از فرمت صفحات سایت‌ها، قسمت های دلخواه از متن را هایلایت نموده و برای آن‌ها لینک ایجاد کرد. پس از نصب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

گوگل افزونه جدیدی برای مرورگر کروم منتشر کرده که به کمک آن می‌توان فارغ از فرمت صفحات سایت‌ها، قسمت های دلخواه از متن را هایلایت نموده و برای آن‌ها لینک ایجاد کرد.

پس از نصب افزونه «Link to Text Fragment» روی مرورگر کروم، کافیست متن دلخواه را هایلات کرده و سپس با راست کلیک کردن و انتخاب گزینه Copy Link to Selected Text، لینک آن را ایجاد کنید. این لینک قابل اشتراک گذاری بوده و در صورتی که مخاطب با مرورگر سازگار روی آن کلیک کند، آن قسمت از متن یا مقاله که هایلایت کرده بودید برای او نمایش داده می‌شود.

لینک‌های ایجاد شده از این روش، با نسخه ۸۰ به بعد همه مروگرهای مبتنی بر کرومیوم سازگار هستند. البته این قابلیت برای تمام مرورگرها فعال نشده و گوگل می‌گوید فایرفاکس و سافاری فعلاً از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و اگر با این مرورگرها روی لینک کلیک کنید، سایت طبق معمول نشان داده می‌شود و خبری از نمایش متن هایلایت شده نیست.

گوگل با انتشار افزونه Link to Text Fragment پیدا کردن اطلاعات در سایت‌ها را آسان تر کرد. برای مثال اگر با نسخه ۸۰ به بعد مرورگر کروم روی این لینک کلیک کنید، به جای رفتن به ابتدای صفحه به چند پاراگراف پایین تر که با رنگ زرد هایلات شده برده می‌شوید. به کمک این قابلیت می‌توان مخاطب را به قسمت مشخصی از یک مقاله آموزشی قدم به قدم و یا یک لیست طولانی هدایت کرد.

البته این افزونه بی نقص نیست و برای مثال برخی اوقات در مرورگر اج کرومیوم متن مورد نظر با رنگ زرد نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر این متن هایلایت شده نباید بیش از حد کوتاه باشد در غیر اینصورت با پیغام خطا مواجه می‌شوید. افزونه در تشخیص این مورد نیز در برخی مواقع کم دقت عمل کرده و با وجود انتخاب یک پاراگراف کامل، پیغام خطا را نشان می‌دهد.

افزونه Link to Text Fragment از فروشگاه وب استور قابل دانلود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    فکر قشنگی بود

مطالب پیشنهادی