ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی هواوی P40 پرو ساختار جالب اسپیکر زیر نمایشگر را آشکار کرد [تماشا کنید]

کانال یوتیوب JerryRigEverything ویدیوی کالبدشکافی هواوی پی ۴۰ پرو را منتشر کرد و جزئیات جالبی از ساختار بلندگوی زیر نمایشگر، مادربرد دو طبقه و سنسورهای دوربین این پرچمدار را نمایش داد. زک نلسون مطابق ویدیوهای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

کانال یوتیوب JerryRigEverything ویدیوی کالبدشکافی هواوی پی ۴۰ پرو را منتشر کرد و جزئیات جالبی از ساختار بلندگوی زیر نمایشگر، مادربرد دو طبقه و سنسورهای دوربین این پرچمدار را نمایش داد.

زک نلسون مطابق ویدیوهای کالبدشکافی قبلی، برای باز کردن هواوی پی ۴۰ پرو پنل پشتی را حرارت داده و به پشتیبانی این گوشی از گواهی IP68 و مقدار زیادی چسب که پنل پشتی را محکم به بدنه چسبانده‌اند اشاره می‌کند.

او پس از حرارت دادن و جدا کردن چسب‌های دور گوشی، پنل پشتی هواوی پی ۴۰ پرو را از بدنه جدا می‌کند. خوشبختانه به لطف بهره مندی این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، هیچ کابلی به پنل پشتی متصل نشده که به گفته نلسون یک نکته مثبت در تعمیر گوشی به شمار می‌رود.

کارشناس یاد شده سپس محافظ پلاستیکی گوشی که آنتن NFC و سیم پیچ‌های شارژر وایرلس را در خود جای داده را برداشته و نحوه قرارگیری قطعات که با فاصله بسیار کم کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند را تحسین می‌کند. او سپس مادربرد دو طبقه را بلند کرده و به شباهت‌های آن با مادربرد آیفون و گلکسی‌های جدید اشاره می‌کند.

او در ادامه سنسورهای دوربین هواوی پی ۴۰ پرو را بیرون آورده و ماژول ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپی را نشان می‌دهد که مکانیزم لرزشگیر تصویر اپتیکال آن درون محفظه پنهان شده است. هواوی این گوشی را به سیستم خنک کننده Vapor Chamber زیر نمایشگر مجهز کرده که گرما را از طریق فریم و نمایشگر دفع می‌کند.

یکی از نکات جالب در هواوی پی ۴۰ پرو، نبود دریچه اسپیکر بالای نمایشگر است. هواوی بلندگوی مکالمه را به زیر صفحه نمایش منتقل کرده که صدای مخاطب را از طریق لرزش‌های نمایشگر به گوش کاربر می‌رساند. این فناوری قبلاً در هواوی پی ۳۰ پرو نیز به کار رفته بود و در بسیاری از تلویزیون‌ها نیز استفاده می‌شود.

کارشناس مورد بحث در ادامه باتری ۴ هزار و ۲۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی را جدا کرده و به درگاه USB-C که به آسانی قابل تعویض است اشاره می‌کند. او در نهایت ساختار جالب حسگر اثر انگشت را نشان می‌دهد که لنزی در آن به کار نرفته و به شکل تخت پشت نمایشگر چسبیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    هواوی باید فاتحه خودشو بخونه چون داره از دور خارج میشه

مطالب پیشنهادی