ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه‌گذاری 113 میلیون دلاری شرکت بی‌وای‌دی برای تولید «پردازنده خودروهای برقی»

شرکت چینی بی‌وای‌دی (BYD) که وارن بافت معروف یکی از سرمایه‌گذاران اصلی آن است، قصد دارد چین را در زمینه تولید خودروهای برقی به خودکفایی کامل برساند. برای دستیابی به این هدف، این شرکت 800 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

شرکت چینی بی‌وای‌دی (BYD) که وارن بافت معروف یکی از سرمایه‌گذاران اصلی آن است، قصد دارد چین را در زمینه تولید خودروهای برقی به خودکفایی کامل برساند. برای دستیابی به این هدف، این شرکت 800 میلیون یوان (معادل 113 میلیون دلار) در شاخه نیمه‌رساناهای خود (BYD Semiconductor) سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شاخه نیمه‌رساناهای بی‌وای‌دی، ماموریت تولید ترانزیستور دو قطبی با گِیت عایق شده - به اختصار IGBT - را بر عهده خواهد گرفت. این قطعه بخشی از سیستم مدیریت نیرو در خودروهای برقی است و به خاطر نقشی که در کاهش هدررفت نیرو و افزایش قابلیت اطمینان دارد، از آن با عنوان «پردازنده یک اتومبیل الکتریکی» یاد می‌شود.

اهمیتIGBT  به حدی زیاد است که پس از باتری دومین جزء گران‌قیمت یک مدل برقی محسوب می‌شود. ارزش این قطعه الکترونیکی بین 7 الی 10 درصد از ارزش کل خودرو تخمین زده شده ‌است.

بی‌وای‌دی در تولید IGBT با کمپانی Infineon Technologies AG رقابت سختی را خواهد داشت، چرا که طبق آمار در سال 2019 سهم این شرکت آلمانی از بازار IGBT در کشور چین برابر با 58 درصد بوده است. در مقابل بی‌وای‌دی توانسته 18 درصد از این بازار را در اختیار بگیرد که فاصله معناداری با رقیب آلمانی دارد.

آینده برای IGBT کاملا روشن است، زیرا این تکنولوژی علاوه‌بر خودروهای الکتریکی، در سایر لوازم و دستگاه‌های برقی که مصرف انرژی بالایی دارند، استفاده می‌شود. کولر، یخچال و قطارهای سریع‌السیر برخی از این موارد هستند.

پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی ترانزیستور دو قطبی با گِیت عایق شده امسال به 10 میلیارد یوان (1.41 میلیارد دلار) و تا سال 2025 با چهار برابر رشد به 40 میلیارد یوان برسد.

شاخه نیمه‌رساناهای بی‌وای‌دی تنها شرکت چینی تولید‌کننده IGBT به شمار رفته و سرمایه‌گذاران بزرگی چون Sequoia China، CICC Capital، SK Group، شیائومی، لنوو، ARM، SAIC و BAIC دارد.

ناگفته نماند بی‌وای‌دی در سال 1995 با هدف تولید اجزا و قطعات الکترونیکی پایه‌گذاری شد، ولی این شرکت به مرور به حوزه‌های دیگری چون خودروسازی و انرژی‌های تجدیدپذیر ورود پیدا کرد. بد نیست بدانید اتوبوس‌ها و تاکسی‌های الکتریکی شهر شنژن که مقر بی‌وای‌دی در آنجا واقع شده، ساخت این شرکت هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza12022
    Reza12022 | ۱ تیر ۱۳۹۹

    ماشاالله چین

مطالب پیشنهادی