ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲
تکنولوژی

ویژگی‌های آیفون ۱۲ افشا شد؛ از سازگاری با شبکه 5G تا قیمت کمتر از حد انتظار

بر هیچ کسی پوشیده نیست که اپل در ماه‌های آینده از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی می‌کند. جدیدترین اطلاعات به استفاده از دوربین LiDAR در نسخه پرو مکس و عرضه دیرهنگام این محصولات اشاره دارند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۴

بر هیچ کسی پوشیده نیست که اپل در ماه‌های آینده از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی می‌کند. جدیدترین اطلاعات به استفاده از دوربین LiDAR در نسخه پرو مکس و عرضه دیرهنگام این محصولات اشاره دارند.

به تازگی حساب توییتری «EverythingApplePro» با انتشار تصویری از فایل CAD گوشی‌های آینده اپل ادعا کرده که آیفون ۱۲ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی به دوربین LiDAR مجهز می‌شود. با وجود انتشار این تصویر، برخی ادعا کرده‌اند که طراحی آن‌ اشتباه است. افشاگر معروف محصولات اپل، «جان پروسر» با یک ایموجی از توییت «بنجامین گسکین» مبنی بر عدم تکمیل طراحی، حمایت کرده است.

آیفون ۱۲

توییت گسکین به شرح زیر است:

«ابعاد، طراحی کلی و محل قرارگیری دکمه‌ها مشکلی ندارند و برای سازندگان قاب مناسب است، اما آن‌ها به نحوه قرارگیری دوربین روی پنل جلویی و پشتی نیازی ندارند و از طراحی سابق استفاده می‌کنند. ما هنوز باید صبر کنیم تا اطلاعات نهایی ماه آینده منتشر شوند.»

علاوه بر انتشار این طرح، اطلاعات بیشتری پیرامون گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز منتشر شده است. بر اساس جدیدترین گزارش، اپل از ۴ گوشی رونمایی می‌کند که مدل پایه به نمایش ۵.۴ اینچی مجهز می‌شود، دو نسخه از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی بهره می‌برد و بالاترین مدل نمایشگر ۶.۷ اینچی خواهد داشت.

آیفون ۱۲ با نمایشگر ۵.۴ اینچی با قیمت پایه ۶۴۹ دلار وارد بازار خواهد شد که نسبت به آیفون ۱۱ با قیمت پایه ۶۹۹ دلار، ارزان‌تر است. بر اساس شایعات، این گوشی هوشمند به چیپست اپل A14 Bionic و پنل OLED مجهز می‌شود و همچنین از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند با وجود نمایشگر ۵.۴ اینچی، ابعاد کوچکتری نسبت به آیفون SE جدید با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی خواهد داشت.

کاهش قیمت این گوشی هوشمند با وجود پیشرفت‌ها نسبت به مدل قبلی، قابل توجه به نظر می‌رسد اما همچنان برای بسیاری از کاربران گران خواهد بود. استفاده از مودم 5G قیمت محصولات را افزایش می‌دهد و با توجه به این موضوع که در بسیاری از کشورها اینترنت 5G وجود ندارد، پرداخت هزینه بالاتر برای کاربران صرفه اقتصادی نخواهد داشت. احتمالا چنین مسئله‌ای باعث عرضه گوشی پنجم اپل خواهد شد.

بر اساس شایعات، مدل پنجم تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند که می‌تواند فروش سازنده خود در کشورهایی که اینترنت 5G در دسترس نیست را افزایش دهد. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، این دستگاه با قیمت پایین‌تری نسبت به مدل 5G وارد بازار خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا، کاهش تقاضا در بازار و همچنین تعطیلی خطوط تولید در کشور چین باعث شده‌اند که در ماه‌های گذشته شایعاتی مبنی بر عرضه دیرهنگام گوشی‌های سری آیفون ۱۲ منتشر شود. حالا اخیرا گزارشی از سوی «DigiTimes» منتشر شده که از عرضه این دستگاه‌ها در ماه اکتبر خبر می‌دهد.

آیفون ۱۲

در این گزارش به تولید انبوه گوشی‌های آینده اپل در میان ماه‌های ژوئیه و آگوست اشاره شده که نسبت به سال‌های قبلی، تاخیر دارد. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد گزارش‌ها پیرامون عرضه دیرهنگام آیفون‌ها صحت دارند. این احتمال وجود دارد که اپل مانند سال‌های گذشته در ماه سپتامبر از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند، اما خریداران از ماه اکتبر به آن دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی