ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل علاوه بر عینک واقعیت افزوده در حال توسعه یک هدست VR فوق العاده پیشرفته است

اخیرا گزارشی پیرامون گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت حداقل از ۵ سال پیش مشغول توسعه آن‌ها است و در سال‌های آینده وارد بازار خواهند شد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۱

اخیرا گزارشی پیرامون گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت حداقل از ۵ سال پیش مشغول توسعه آن‌ها است و در سال‌های آینده وارد بازار خواهند شد.

این گزارش خبر از برخی کشمکش‌های داخلی درباره طراحی این دستگاه‌ها می‌دهد و همچنین جزئیات بیشتری پیرامون طراحی نهایی آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. همانند گزارش‌های گذشته، بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده که تیم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل با سرپرستی «مایک راکول» در حال توسعه دو محصول اصلی هستند.

یکی از دستگاه‌ها با اسم رمز N421، عینک واقعیت افزوده سبک وزن است و محصول دوم با اسم رمز N301، هدستی با بهترین ویژگی‌ها از دنیای واقعیت افزوده و مجازی محسوب می‌شود. گفته شده محصول دوم باعث ایجاد اختلاف درون اپل شده است. در این گزارش با متن زیر روبه‌رو می‌شویم:

«N301 ابتدا به عنوان یک سیستم فوق العاده قدرتمند طراحی شده بود که گرافیک و سرعت بسیار بالایی داشت. قابلیت‌های پردازشی در حدی پیشرفته بودند و گرمای زیادی تولید می‌کردند که امکان قرارگیری آن‌ها در یک هدست باریک وجود نداشت. بجای این کار، تیم راکول قصد داشت یک هاب ثابت که نمونه اولیه آن شبیه به یک مک کوچک بود و با امواج وایرلس به هدست متصل می‌شد را همراه آن وارد بازار کند. در این نمونه اولیه، هدست می‌توانست با قدرت کمتری به صورت مستقل نیز کار کند.»

بر اساس این گزارش، مدیر طراحی سابق اپل، «جانی آیو» علاقه‌ای به اتصال این هدست به منبع خارجی نداشته و بجای آن خواستار یک هدست ضعیف‌تر بوده است. آیو همچنین عینک N421 را ترجیح می‌داده چرا که مردم را چندان از دنیای واقعی دور نمی‌کند. در این گزارش عنوان شده که مدیرعامل اپل از آیو حمایت کرده و در نهایت تصمیم به حذف هاب از N301 گرفته شده است:

«در حالی که این هدست با فناوری‌های کمتری نسبت به نمونه اولیه در حال توسعه است، همچنان بسیار پیشرفته است. این هدست به نمایشگرهای با رزولوشن فوق العاده بالا مجهز می‌شود که امکان تشخیص دنیای واقعی و مجازی را برای کاربران تقریبا ناممکن می‌کند. این دستگاه همچنین از سیستم صوتی سینمایی بهره می‌برد که بر اساس گفته افرادی که آن را امتحان کرده‌اند، تجربه بسیار واقعی برای کاربران به همراه دارد.»

در این گزارش عنوان شده که نمونه اولیه هدست N301 طراحی مشابه با هدست «Oculus Quest» فیسبوک داشته و همچنین جنس بدنه آن پارچه‌ای بوده. اپل برای این هدست یک اپ استور اختصاصی درنظر می‌گیرد که شامل بازی‌ها، نرم افزارهای استریم ویدیو و اپلیکیشن‌هایی برای ملاقات‌های مجازی می‌شود.

اپل بدنبال کنترل این دستگاه‌ها توسط دستیار صوتی سیری است، البته یک ریموت فیزیکی نیز برای هدست خود توسعه می‌دهد. تیم راکول هم اکنون نزدیک به هزار نیرو دارد و تا حدودی از سایر بخش‌های اپل مستقل است. به گفته بلومبرگ، اولین هدست اپل سال آینده معرفی و سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود، اما در بهترین شرایط عینک این شرکت سال ۲۰۲۳ در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    برنامه نویسهای ما بیشتر روی نسخه اصلی اپ های خارجی تغییرات ظاهری میدن تا برنامه نویسی! برای همین تعداد اپ های ایرانی اپ استور خیلی کمتر از پلی استور هست

  • molavy
    molavy | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

    خدا کنه یک شرکتدیگه یک پلتفرم واقعیت مجازی بسازه، که انحصاری نباشه، این ایده اپل بترکه، وگرنه همه ب نانهنویس ها مجبو. میشن برای این برنامه بسازن

مطالب پیشنهادی