ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جابجایی ۲.۲۴ میلیارد دلار بیت‌کوین توسط یک «وال» با پرداخت کارمزد ۷ دلاری

یکی از سرمایه‌گذاران عمده بیت‌کوین موسوم به «وال» ۲۴۱ هزار بیت‌کوین به ارزش ۲.۲۴ میلیارد دلار را تنها با پرداخت ۷ دلار کارمزد جابجا کرده است. کارمزد ناچیز و انجام سریع تراکنش نشان دهنده‌ پتانسیل‌های ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یکی از سرمایه‌گذاران عمده بیت‌کوین موسوم به «وال» ۲۴۱ هزار بیت‌کوین به ارزش ۲.۲۴ میلیارد دلار را تنها با پرداخت ۷ دلار کارمزد جابجا کرده است. کارمزد ناچیز و انجام سریع تراکنش نشان دهنده‌ پتانسیل‌های رمزارز در انجام تراکنش‌های مالی است.

در دنیای رمزارز به سرمایه‌گذاران عمده بیت‌کوین که با تراکنش‌های سرسام‌آور باعث به راه افتادن یک موج می‌شوند، وال یا نهنگ گفته می‌شود. اخیرا یکی از همین وال‌ها طی هفت تراکنش متوالی ۲۴۱ هزار بیت‌کوین را جابجا کرده است. این تراکنش‌ها طی یک ساعت و با مقادیری بین ۲۷ تا ۴۰ هزار بیت‌کوین صورت گرفته‌اند که در مجموع ارزش آنها را به رقم سرسام آور ۲.۲۴ میلیارد دلار می‌رساند.

برخی از آدرس‌های ارسال و دریافت در این تراکنش‌ها یکسان بوده‌اند و در مجموع ۶ والت مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که هزینه هر تراکنش ۰.۰۰۰۱ بیت‌کوین بوده که در مجموع معادل ۶.۵۹ دلار است. جابجایی چنین رقمی در شبکه بانکی ممکن است تا ۲۰ میلیون دلار روی دست مشتری آنها هزینه بگذارد.

ارزش هر واحد بیت کوین در معاملات امروز با افزایش 10 درصدی به 15500 ...

تراکنش ۲.۲۴ میلیون دلاری در حالی صورت گرفته که ارزش هر بیت کوین با کاهش ۰.۹۷ دلاری طی ۲۴ ساعت به ۹۳۴۷ دلار رسیده است. این رمزارز هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که طی آن ابتدا تا حدود ۱۰ هزار دلار صعود کرده و سپس با در پیش گرفتن روند نزولی تا ۸۹۰۰ دلار پایین آمد و فعلا در کانال ۹۰۰۰ دلاری به سر می‌برد.

تراکنش‌‌های وال‌ها یکی از موارد اصلی اثرگذار روی قیمت این رمزارز است. تعداد وال‌های با بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین در سال جاری از ۱۶۵۰ نفر به حدود ۱۸۸۲ نفر رسیده که طی ۳ سال اخیر بی سابقه بوده است. افزایش تعداد وال‌ها در حالی رخ داده که بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای داد و ستد بدون نیاز به شبکه بانکی معرفی شد اما حالا به عنوان نوعی سرمایه به آن نگریسته می‌شود که با کارکرد اصلی این رمز ارز در منافات است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی