ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس AMG با توربوشارژر برقی مشکل تاخیر توربو را رفع می‌کند

مرسدس بنز و شاخه اسپرت‌ آن یعنی AMG برنامه‌های جامعی را برای عرضه مدل‌های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تدوین کرده‌اند و قصد دارند در سال‌های پیش رو محصولات خود را با پیشرانه‌های پاک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

مرسدس بنز و شاخه اسپرت‌ آن یعنی AMG برنامه‌های جامعی را برای عرضه مدل‌های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تدوین کرده‌اند و قصد دارند در سال‌های پیش رو محصولات خود را با پیشرانه‌های پاک راهی بازار کنند.

SLS AMG Electric Drive اولین محصول تمام الکتریکی بخش AMG در سال 2013 معرفی شد

برای تحقق این هدف، مرسدس AMG مدل‌های متعلق به سری 73 را با پیشرانه هیبریدی 800 اسب بخاری تولید خواهد کرد. یکی از مواردی که سبب شده خروجی این پیشرانه به چنان رقم شگفت‌انگیز برسد، استفاده از توربوشارژر برقی است.

این توربوشارژر با همکاری شرکت Garrett Motion توسعه یافته و تکنولوژی آن در حقیقت از خودروهای فرمول یک الگوبرداری شده است. در طراحی این توربوشارژر مهندسین AMG مزایای توربوشارژرهای کوچک را با مزایای نمونه‌های بزرگ‌تر ترکیب کرده و محصولی کارآمدتر را به وجود آورده‌اند.

آنطور که AMG وعده داده، توربوشارژر برقی جدید و پیشرفته پدیده تاخیر توربو یا همان توربولگ را برطرف خواهد کرد. حتما خواهید پرسید این مشکل شایع چگونه از بین می‌رود؟

در پاسخ باید گفت مهندسین AMG از یک موتور الکتریکی کوچک در شفت توربوشارژر – بین چرخ (پره) توربین از سمت اگزوز و چرخ کمپرسور از سمت هوای تازه – استفاده کرده‌اند. این موتور اندازه‌ای در حدود 1.6 اینچ (4 سانتی‌متر) دارد و قبل از رسیدن جریان گازهای اگزوز، چرخ کمپرسور را به حرکت وادار می‌کند.

با اتکا به این شیوه تاخیر پاسخ دهی که در توربوشارژرهای معمولی رایج است، حذف شده و موتور در هر دوری واکنش‌های سریع‌تری را نسبت به فشرده شدن پدال گاز از خود نشان می‌دهد.

به گفته AMG، توربوشارژر برقی به موتور درون‌سوز کمک می‌کند در دورهای پایین‌تر گشتاور بیشتر داشته باشد؛ به همین خاطر عملکرد موتورهای مجهز به آن در مقایسه با موتورهای توربوی معمولی تا حد قابل توجهی بهبود می‌یابد.

توربوشارژر برقی AMG می‌تواند به سرعت شگفت‌انگیز 170 هزار دور در دقیقه برسد

هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام مدل از مرسدس AMG برای اولین بار به این تکنولوژی پیشرفته تجهیز خواهد شد، اما با توجه به اطلاعات شرکت Garrett می‌دانیم که از سال آینده توربوشارژر برقی به اتومبیل‌های خیابانی راه پیدا خواهد کرد. از این رو شاید AMG GT 73 سری سیاه (Black Series) یا نسل جدید یکی از مدل‌های دیگر نخستین مدلی باشد که از توربوشارژر برقی AMG سود خواهد برد.

پیش‌تر آقای توبیاس موئرس مدیر فعلی بخش AMG که از اول آگوست به استون مارتین نقل مکان می‌کند، گفته بود سری سیاه از لحاظ موتور «چیز متفاوتی» خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfan
    Erfan | ۱ تیر ۱۳۹۹

    الحق که معنای واقعی خودرو رو آلمان به دنیا معرفی کرده? آلمانی سوار که باشی دیگه تولید داخل به چشمت نمیاد

مطالب پیشنهادی