ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احراز هویت در اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

اینستاگرام و احتمال اجباری شدن ارسال مدارک شناسایی برای احراز هویت

اینستاگرام برای جلوگیری از راه‌اندازی کمپین‌های دروغ پراکنی به دنبال احراز هویت صفحات پر مخاطب است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بسیاری به نقش شبکه‌های اجتماعی در شکست کلینتون اذعان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۱

اینستاگرام برای جلوگیری از راه‌اندازی کمپین‌های دروغ پراکنی به دنبال احراز هویت صفحات پر مخاطب است.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بسیاری به نقش شبکه‌های اجتماعی در شکست کلینتون اذعان کردند. به باور بسیاری کمپین‌های گسترده‌ای که دولت‌های خارجی پشت آن پنهان بوده‌اند، با دروغ و تفرقه پراکنی در شبکه‌های مختلف از جمله اینستاگرام و توییتر باعث جمع آوری آرا به سود ترامپ شده‌اند.

این اتهامات در کنار دیگر مشکلات شبکه‌های اجتماعی باعث وارد آمدن فشار زیادی به فیسبوک و شرکت‌های دیگر شد و حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آنها برای جلوگیری از تکرار این رویداد تمهیدات گسترده‌ای را اندیشیده‌اند.

یکی از این تدابیر که تصاویر مربوط به آن توسط مهندسی به نام «Alessandro Paluzzi» در توییتر منتشر شده از قابلیتی جدید برای احراز هویت در اینستاگرام حکایت دارد. ظاهرا اینستاگرام با استفاده از این سیستم قصد احراز هویت اکانت‌های پر مخاطب را دارد.

احراز هویت در اینستاگرام

همانطور که تصاویر بالا می‌بینید از کاربر خواسته شده تصویر کارت شناسایی، نام واقعی و مکان جغرافیایی را در سیستم وارد کرده و سپس یک ویدیویی سلفی را حین نگاه کردن به زوایای مختلف از خود ثبت کند. این داده‌ها احتمالا توسط هوش مصنوعی یا اپراتورهای این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هنوز مشخص نیست اینستاگرام دقیقا چه اکانت‌هایی را مشمول این سیستم قرار می‌دهد اما تردیدی نیست در صورت عملی شدن آن برخی کاربران روس باید خود را برای احرار هویت بدین طریق آماده کنند، چرا که کشور آن‌ها در صف اول متهمان به اخلال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از طریق کمیپن شبکه‌های اجتماعی قرار دارد.

با توجه به سابقه نه چندان درخشان فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران ارائه چنین قابلیتی نگرانی‌های بسیاری را در مورد حریم خصوصی در پی خواهد داشت. ظاهرا فیسبوک با اطلاع از این مساله وعده داده که کارت شناسایی هرگز در اینستاگرام منتشر نخواهد شد و اسناد ارسالی کاربر هم تنها ۳۰ روز در دیتابیس این شرکت می‌مانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ تیر ۱۳۹۹

    از فردا میخواد حق اشتراک هم بگیره

  • فرید
    فرید | ۱ تیر ۱۳۹۹

    خخخخخ همین دیروز کامنت دادم "زاکربرگ فیسبوکو واتس آپو که نابود کرده فقط حیف نمیتونه اینستا رو هم نابود کنه" . فیسبوک هم خیلی وقتا نمیزاره لاگین بشی تا مدارک شناسایی نفرستی ، بعد خودش به زبان فارسی نوشته تنها کارت شناسایی معتبر برا ایرانیا پاسپورت هست، طبق این حرف حداقل ۶۰_۷۰ درصد مردم نمیتونن عضو بشن ، کلا مسخرس این حرکت

مطالب پیشنهادی