ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هاوال داگو معرفی شد؛ تلاش چینی‌ها برای نفوذ به بازار خودروهای آفرود

برند چینی هاوال اخیرا از یک شاسی‌بلند جدید با طراحی متفاوت رونمایی کرده است. بدنه این خودرو مثل برخی مدل‌های مخصوص آفرود حالت جعبه‌ای شکلی داشته و در آن خبری از خطوط یا اشکال پیچیده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

برند چینی هاوال اخیرا از یک شاسی‌بلند جدید با طراحی متفاوت رونمایی کرده است. بدنه این خودرو مثل برخی مدل‌های مخصوص آفرود حالت جعبه‌ای شکلی داشته و در آن خبری از خطوط یا اشکال پیچیده نیست. چنانچه شما هم با دیدن تصاویر این خودرو به یاد ساخته‌های لندرور می‌افتید، نباید زیاد تعجب کنید، چرا که نمای ظاهری آن حاصل ایده‌پردازی فیل سیمونز (Phil Simmons) طراح سابق شرکت لندرور است.

سکان دپارتمان طراحی برند هاوال از سال 2018 در اختیار آقای سیمونز قرار دارد

اما در کنار طراحی، تازه‌ترین محصول هاوال نام متفاوتی نیز دارد. این شاسی‌بلند با اسم داگو (DaGou) به فروش می‌رسد که در زبان چینی به معنای «سگ بزرگ» است. ظاهرا برای انتخاب این نام هاوال یک نظرسنجی برگزار کرده و بیشتر شرکت‌کنندگان در نهایت به داگو رای داده‌اند.

داگو یا «سگ بزرگ» به واسطه طراحی خاص خود در بین محصولات هاوال کاملا متمایز است. برخی بر این باورند آقای سیمونز هنگام خلق این مدل نیم‌نگاهی به فورد برونکو اسپرت که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، داشته است.

با وجود اینکه اکثر قسمت‌های بدنه هاوال داگو مکعبی هستند، چراغ‌های آن گرد طراحی شده؛ سپر جلوی این خودرو نسبتا حجیم بوده و از طریق یک سینی محافظت می‌شود. قلاب‌های مخصوص بکسل کردن، لبه مشکی گلگیرها، ریل‌های سقفی، رینگ‌های نقره‌ای-مشکی و تایرهای همه‌جا رو از دیگر ویژگی‌های سگ بزرگ هاوال به شمار می‌روند.

در نمای عقب چراغ‌های ایستاده که بخشی از آنها به روی در امتداد پیدا کرده و نوشته بزرگ هاوال شاخص‌ترین المان‌های موجود هستند؛ ضمن اینکه سپر عقب کاملا مشابه و متقارن با نمونه نصب شده در قسمت جلو است.

با 4,620 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض، 1,780 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,738 میلی‌متر، هاوال داگو ابعادی تقریبا مشابه با کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دارد. ارتفاع این شاسی‌بلند چینی از سطح زمین 200 میلی‌متر اعلام شده، از این رو با اعتماد به نفس بیشتری می‌توان به استقبال پستی و بلندی‌ها رفت.

در داخل کابین با فضایی مدرن و البته سخت و خشک روبرو هستیم. همانند اکثر مدل‌های روز در داگو نیز از نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان و نمایشگر عریض در بخش میانی داشبورد استفاده شده؛ یک پد مخصوص شارژ بی‌سیم هم روی کنسول میانی تعبیه شده است.

دستگیره‌های مستحکم موجود روی سمت شاگرد داشبورد و ستون A، طراحی عمودی خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع و همچنین دکمه گردان مربوط به انتخاب وضعیت گیربکس از دیگر خصوصیات جالب کابین هاوال داگو هستند.

چینی‌ها وظیفه تامین نیروی شاسی‌بلند جدید خود را به یک موتور 1.5 لیتری با 168 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور سپرده‌اند. افرادی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، می‌توانند داگو را با موتور 2 لیتری سفارش دهند. این موتور هم 221 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲ تیر ۱۳۹۹

    داخلش خیلی قشنگع ولی ظاهر بیرونش زشت

  • ali0047
    ali0047 | ۱ تیر ۱۳۹۹

    کماکان مردم توی صف پراید پژو تیبا و آشغال های دیگر....

    • Modav
      Modav | ۱ تیر ۱۳۹۹

      حرفتون درسته ولی یه موردو که همیشه همه‌ی ماها یادمون میره اینه:
      فرض بگیرین ایران‌خودرو و سایپا یه همچین چیزیو تولید کردن و قیمتی هم که برای خریدش گذاشتن معادل ۱۵۰۰۰ دلار باشه (اگه دست‌پایین بگیریم) که به تومن میشه حدودا ۲۷۰ میلیون تومن (فکر نمیکنم تولید همچین ماشینی ارزون‌تر از اینم در بیاد).
      حالا چند درصد از مردم میتونن اینو بخرن؟!
      مشکل ما مردم یچیز دیگه‌س عزیز.

مطالب پیشنهادی