ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دگرگونی در درمان سرطان پروستات با فرمولاسیون جدید

محققان با تغییر فرمول داروی ابیراترون استات (Abiraterone Acetate) که در حال حاضر با نام تجاری «Zytiga» برای درمان سرطان پروستات به فروش می‌رسد، توانستند اثربخشی آن را ۴۰ درصد افزایش دهند. این دارو در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

محققان با تغییر فرمول داروی ابیراترون استات (Abiraterone Acetate) که در حال حاضر با نام تجاری «Zytiga» برای درمان سرطان پروستات به فروش می‌رسد، توانستند اثربخشی آن را ۴۰ درصد افزایش دهند. این دارو در صورت تولید کیفیت زندگی بیمارانی که از این سرطان رنج می‌برند را به طور قابل توجهی بهبود خواهد داد.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (University of South Australia) موفق شدند با فرمولاسیون مبتنی بر روغن داروی ابیراترون استات اثربخشی آن را با کم کردن دوز افزایش دهند. فرمولاسیون جدید همچنین پتانسیل کاهش چشمگیر عوارض جانبی این دارو از جمله التهاب مفاصل و اسهال را دارد.

دکتر «Hayley Schultz»، محقق ارشد دانشگاه استرالیای جنوبی می‌گوید فرمولاسیون جدید می‌تواند به جایگزین بهتری برای فرمولاسیون Zytiga، که پیشرو درمان سرطان پروستات است، تبدیل شود.

سرطان پروستات

«Schultz» می‌گوید بسیاری از داروهای سرطان پروستات انحلال پذیری کمی در آب دارند؛ به همن دلیل پس از وارد شدن به روده تجزیه نشده و اثربخشی محدودی دارند. به گفته این پژوهشگر، داروی Zytiga نیز به همین صورت بوده و فقط حدود ۱۰ درصد از دوز آن جذب بدن و ۹۰ درصد دیگر دفع می‌شود. همچنین بیماران دو ساعت قبل و یک ساعت بعد از مصرف این دارو نباید هیچ چیزی بخورند تا اثربخشی آن به حد مطلوب برسد.

محققان با فرمولاسیون جدید داروی ابیراترون استات مشکلات فوق را از میان برداشته‌اند. آن‌ها با استفاده از روغن‌ها در ساختار این دارو موفق شدند میزان انحلال پذیری و جذب این دارو را به طور قابل توجهی افزایش داده و آن را به گزینه‌ای مؤثرتر برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات تبدیل کنند.

محققان می‌گویند به کمک فرمولاسیون جدید می‌توان دوز داروی ابیراترون استات را از ۱۰۰۰ میلی گرم در روز به ۷۰۰ میلی گرم کاهش داد و بیمار برای مصرف آن دیگر نیازی به روزه گرفتن ندارد. پژوهشگران از جذب بالای این دارو در بدن انسان خبر داده و به دنبال تولید نمونه تجاری آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abolfazlm1384
    abolfazlm1384 | ۲ تیر ۱۳۹۹

    لطفا در زمینه پیشرفت های علمی مطالب بیشتری بگذارید!

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲ تیر ۱۳۹۹

    زنده باد علم

مطالب پیشنهادی