واکنش طنزآمیز مخالفان نابودی مجسمه چهره های نژادپرست: حالا برعکس!

واکنش طنزآمیز مخالفان نابودی مجسمه چهره های نژادپرست: حالا برعکس!

از زمان آغاز جنبش جدید مبارزه با نژادپرستی که از ایالات متحده آمریکا شروع شد و به دیگر کشورهای دنیا گسترش پیدا کرد، هر روز خبر جدیدی از نابودی مجسمه ی چهره های مشهور در کشورهای غربی که مردم آن ها را نماد نژادپرستی می دانند منتشر می شود. اما همه ی مردم با چنین اقداماتی موافق نیستند.

این روزها تصاویر کنایه آمیزی بین کاربران فضای مجازی که مخالف آسیب رساندن به مجسمه ها هستند دست به دست می شود که مجسمه ها را در حال حمله به مردم نشان می دهد.

پست فیسبوکی ایان اینگلیز کاربر اسکاتلندی، سرباز سابق و نگهبان موزه، ظرف ۴۸ ساعت ۲۰ هزار بار به اشتراک گذاشته شده بود.

این پست که شامل همین تصاویر کنایه آمیز بود یک روز بعد از آن منتشر شد که صدها معترض راست افراطی و حامی مجسمه ها در لندن به تجمع کردند. آن ها منتظر تظاهرکنندگان جنبش عدالتخواهی برای سیاهپوستان بودند و ادعا می کردند می خواهند از مجسمه هایی که هدف حمله ی خرابکارها به خاطر «نژادپرست» بودن هستند، محافظت کنند.

روز جمعه، مجسمه های میدان پارلمان لندن، از جمله مجسمه های وینستون چرچیل، نلسون ماندلا و ماهاتما گاندی را پوشاندند تا از حمله ی هر دو گروه جنبش عدالتخواهی برای سیاهپوستان و راست های افراطی محفوظ بمانند.

در واکنش به این اتفاقات کمپینی در شبکه های اجتماعی به راه افتاده که جامعه ی مجسمه ها را در حال «حمله ی متقابل» با انتقامگیری از انسان ها نشان می دهد.

یکی از این تصاویر پسر کم سن و سالی را نشان می دهد که مجسمه ی یک بازیکن بیسبال با چوب خود به او حمله برده و تصویر دیگر از مجسمه ی یک شخصیت افسانه ای است که مردی را با پتک خود تنبیه می کند.

یکی از این تصاویر شخصی با لباس مرد عنکبوتی را نشان می دهد که یک مجسمه در حال خفه کردن او است و تصویر دیگر زنی را نشان می دهد که خودش و کاغذهایش به خاطر ضربه ی مجسمه ی یک بازیکن بیسبال به هوا پرتاب شده اند.

در میان این تصاویر مجسمه ی حیوانات هم وجود دارد. مثلاً می توانیم مجسمه ی اسب، اختاپوس یا حتی عنکبوت غول پیکری را در حال انتقام گیری از انسان ها و حمله به آن ها ببینیم.

یکی از کاربران فیسبوک نوشته: «عالی است! حیف که مجسمه ها واقعاً نمی توانند جلوی خرابکارهای بزدل و نادانی که هیچ احترامی برای میراث مان قائل نیستند درآیند.»

یک کاربر دیگر نوشته: «این تصاویر روزم را ساخت و خیلی بیشتر از آنکه باید خندیدم!»

کاربر دیگری گفته: «گرچه بعضی ها عقل شان را از دست داده اند (یا شاید هم از اول عقلی نداشتند) خوب است که ببینیم بقیه هنوز حس شوخ طبعی شان را حفظ کرده اند.»

کاربری هم نوشته: «مطمئنم خیلی از مجسمه ها هستند که دوست دارند الان زنده شوند و فکر می کنم وینستون چرچیل یکی از آن ها باشد!»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
۳ نظر

ورود

  • حسین تیر ۲, ۱۳۹۹

    الان ملت تو آمریکا داد می‌زنند،
    نژاد پرست، سرمایه دار، دیگه تمومه ماجرا

    • عرفان تیر ۲, ۱۳۹۹

      بله و در فکر مهاجرت به ایران هستند

  • عرفان تیر ۲, ۱۳۹۹

    «گرچه بعضی ها عقل شان را از دست داده اند (یا شاید هم از اول عقلی نداشتند) خوب است که ببینیم بقیه هنوز حس شوخ طبعی شان را حفظ کرده اند.»