ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شروع WWDC با صحبت‌های تیم کوک در مورد نژادپرستی

«تیم کوک» مدیرعامل اپل نطق اصلی خودش در رویداد WWDC 2020 را با گفتمانی پیرامون نژادپرستی، برابری و عدالت آغاز کرد. او متعهد شد تا «نیرویی برای تغییر» در موضوع نژادپرستی و اعتراضات اخیر باشد. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۰

«تیم کوک» مدیرعامل اپل نطق اصلی خودش در رویداد WWDC 2020 را با گفتمانی پیرامون نژادپرستی، برابری و عدالت آغاز کرد. او متعهد شد تا «نیرویی برای تغییر» در موضوع نژادپرستی و اعتراضات اخیر باشد.

در ادامه مراسم WWDC 2020 امشب تیم کوک مدیرعامل کمپانی اپل نیز از فرصت استفاده کرد تا در ابتدای نطق اصلی‌اش در رابطه با حواشی اخیر ایالات متحده آمریکا و موضوعات مهمی مانند نژادپرستی، برابری و عدالت صحبت کند. کوک می‌گوید متوجه دردی که در سرتاسر کشور «به خصوص بین جوامع سیاه‌پوست و تیره‌پوست بعد از کشته شدن بی‌منطق جورج فلوید» فراگیر شده، بوده است.

او معتقد است وقایع اخیر باعث شده همه «با نابرابری سازمان‌یافته و همیشگی و بی‌عدالتی اجتماعی» مواجه شوند. اپل یکی از عمده شرکت‌هایی است که بعد از مرگ فلوید فعالیت‌های زیادی جهت برابری نژادی داشته است. او در نطق خود اضافه کرد:

این شرکت بر پایه آزادی و برابری برای همه بنا شده است. برای جمعیت زیادی از مردم، و برای مدتی طولانی، ما به هیچ کدام از ایده‌ها و هدف‌هایمان نرسیدیم. این یعنی وقت عمل است.

مدتی پیش اپل متعهد شد که ۱۰۰ میلیون دلار برای فعالیت‌های مرتبط با برابری نژادی و برقراری عدالت هزینه کند، که در واقع «محدودیت‌ها و موانع سیستماتیکی که فرصت‌های جوامع رنگین پوست در زمینه تحصیلات، برابری اقتصادی و عدالت قضایی را تحت تاثیر قرار داده‌اند» را به چالش می‌کشد.

این کمپانی همچنین فعالیت‌های مرتبط با سیاه‌پوستان و همکاری با آنها را گسترش خواهد داد و اقلیت‌های بیشتری را به استخدام خود در خواهد آورد. «توسعه دهندگان رنگین پوست فرصت دارند تا به کمپ کارآفرینی ما بپیوندند تا روشن‌ترین نورها و بهترین ایده‌ها را پرورش دهند. هدف ما همیشه این بوده که جهان را به جایی بهتر تبدیل کنیم، و متعهد هستیم تا نیرویی برای تغییر باشیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ تیر ۱۳۹۹

    آفتاب پرست ها
    اگر مردم اعتراض نمیکردن صدای اینها هم هیچ وقت در نمیومد، چون جزئی از همون سیستم فاسد هستن
    حالا هی قیافه برابری خواه میگیرند

    • طاووس
      طاووس | ۳ تیر ۱۳۹۹

      چه ربطی داشت _ اونم پیوست به اعتراضات مردم _ اگه تاريخچه شركت اپلُ خونده باشی کاملاً یه شركت خصوصی و کارافرینه و هیچ ربطی به شرکتای دولتی و پول های دولتی نداره

مطالب پیشنهادی